Jak pozbyć się cieni i opuchlizny pod oczami?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Cienie wokół oczu, często uwarunkowane są po prostu genetycznie. Jeśli twoja mama, czy babcia na każdym zdjęciu widnieje z zasinionym spojrzeniem, jest duże prawdopodobieństwo, że i ciebie ten problem nie ominie. Nie jest to oczywiście regułą. Jeśli natura okazała się dla ciebie łaskawsza i cienie nie są sprawą genów - i tak bardzo łatwo się ich nabawić. Wystarczy długa, męcząca praca (szczególnie ta męcząca nasz wzrok - praca biurowa, przy komputerze etc). Innym powodem szpecących cieni są oczywiście zarwane noce (niezależnie, czy spowodowane imprezowaniem, czy też kłopotliwymi zaburzeniami snu) - jeśli nie śpimy wystarczającą ilość czasu, cienie na oczach prawdopodobnie się pojawią, a co gorsza - w towarzystwie opuchlizny. Skóra wokół oczu jest bardzo cienka i dlatego są widoczne wszelakie przebarwienia i przebijające naczynka krwionośne. Jak sobie z nimi poradzić?
1
Ważna jest profilaktyka

Powinniśmy myśleć o naszych oczach i cieniach wokół nich w ciągu dnia. Jeśli pracujemy długo przed komputerem - róbmy krótkie przerwy co jakiś czas, pozwalając odpocząć oczom. Ważny jest dobry sen.
Jeśli chodzi o kosmetyki, to oczywiście niezbędny będzie krem do okolic oczu. Takie kremy zwykle mają konsystencję żelową, która pomaga w ich aplikacji.

Jak nakładać krem pod oczy?

Bardzo ważny jest sposób nakładania kremu. Często nakładamy krem na całą powiekę i pod dolną linię rzęs. Tymczasem jest to zły sposób aplikacji, gdyż krem często wraz ze łzami dostaje się do naszego oka i podrażnia je. 

Krem pod oczy powinniśmy nakładać bardzo delikatnie, najlepiej serdecznym palcem. Nakładamy go pod linię brwi oraz około 1 cm pod dolną linią rzęs. Krem bez problemu "powędruje" wyżej oraz niżej docierając do sfery, gdzie chcemy go nałożyć, czyli na powiekę ruchomą. Krem delikatnie wklepujemy, rozmasowujemy. Nie można rozciągać oka! 

Jak robić demakijaż?

To samo tyczy się demakijażu i oczyszczania skóry twarzy. Wszelakie manualne zabiegi mogą skończyć się zmarszczkami w okolicy oczu, więc starajmy się jak najmniej naciągać i nadwyrężać skórę. Do makijażu wybierzmy dwufazowe, tłustsze płyny, które poradzą sobie z brudem nawet poprzez dociśnięcie nasączonego wacika do oka. Nie należy trzeć i ścierać makijażu a delikatnie go usuwać.
2
Odpowiedni krem 

Krem powinien zamykać naczynka krwionośne, poprawiać sprężystość skóry, maskować już istniejące zasinienia, a także redukować opuchliznę. Na te wszystkie przypadłości pomogą kremy z zawartością witamin C oraz K, a także te z wyciągiem z arniki. Dzięki nim zniwelujemy popękane naczynka. Na opuchliznę zaś pomogą preparaty z ekstraktem z kofeiny czy zielonej herbaty. Żeby nasze spojrzenie zyskało trochę blasku, a cienie nie rzucały się na pierwszy rzut oka - warto zakupić krem z drobinkami odbijającymi światło. To znacznie ożywi nasze spojrzenie.
3
Masaż

Masaż, jest bardzo ważny, jeśli chodzi o zmarszczki i opuchliznę oczu. Wykonywany regularnie może opóźnić proces starzenia się skóry i nieco wizualnie odmłodzić nasze spojrzenie. Należy jednak wykonywać go bardzo uważnie i delikatnie. Zbyt intensywny masaż przyniesie nam odwrotny do zamierzonego efekt - naciągana często skóra jest podatna na pomarszczenia. 

Masaż należy wykonywać systematycznie - najlepiej wieczorami, po dokładnym demakijażu oczu. Możemy wykonywać masaż po aplikacji kremu pod oczy. Wykonujemy go ruchem uciskającym, od wewnętrznego, do zewnętrznego kącika oka. 

Do masażu możemy wykorzystać także kostki lodu, które spowodują dodatkowo zmniejszenie się opuchlizny oczu. Kostki lodu muszą być zabezpieczone np. kawałkiem bawełnianego materiału. Nie wolno bezpośrednio przykładać ich do ciała - wówczas naczynka mogą popękać jeszcze bardziej! 

Warto zaopatrzyć się w żelowe kompresy lub okulary, które są łatwe w użyciu i przynoszą natychmiastową ulgę zmęczonemu "spojrzeniu". Świetny pomysł to także roll-on pod oczy. Pamiętajmy, aby przechowywać go w lodówce.
4
Tuszowanie cieni

Do maskowania cieni pod oczami używajmy specjalnych korektorów pod oczy. Nie należy do tego celu stosować podkładu - zazwyczaj odkłada się on w załamaniach skóry, roluje i dodatkowo przysparza nam więcej problemów niż pożytku. Jeśli wykonujemy dokładny, ciemny makijaż oka - koniecznie nałóżmy korektor pod oczy. Jednymi z najwygodniejszych, są te w pędzelku. Po nałożeniu korektora, należy go dokładnie wklepać (wciskającym ruchem opuszków palców, nie rozcierającym!) w skórę pod oczami.
?

Wskazówki
* Jesli nie masz kostek lodu ani żelowego kompresu - użyj torebek po herbacie! Delikatnie schłodzone świetnie imitują tradycyjny kompres, jeśli są to herbaty z odpowiednich ziół, dodatkowo możemy liczyć na ich dobroczynne działanie.

!

Uwaga!
* Czytaj uważnie etykiety kremów i balsamów. Jeśli czegoś nie należy aplikować w okolice oczu - nie rób tego! Skóra wokół oczu jest bardzo wrażliwa i podatna na podrażnienia i alergie!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak schudnąć na twarzy
zmarszczki mimiczne
cera dojrzała

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane