7 zdrowych koktajli na śniadanie

Amarant - specjalista Tipy.pl
Jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów, to picie samych soków może nie być najlepszym pomysłem. Zdecydowanie zdrowsze są koktajle zawierające multum składników mineralnych, białka oraz błonnika dzięki którym nie będziesz czuć głodu, aż do obiadu.
1
Koktajl przyspieszający metabolizm 

Zacznij dzień od produktów, które pomagają spalić tłuszcz, takich jak bogaty w wapń jogurt, migdały, brokuły, truskawki, pikantny cynamon i wiele innych. Z powyższych składników przygotujesz 1 porcję, która zawiera 345 kalorii, 30 g białka i 7,2 g błonnika. 

Składniki: 170 ml waniliowego jogurtu (o obniżonej zawartości tłuszczu), 10 migdałów, 1/4 szklanki brokułów (same różyczki), 1 szklana mrożonych truskawek, 1/4 szklanki ugotowanej białej fasoli, 3/4 szklanki mrożonej zielonej herbaty, 1 łyżeczka siemienia lnianego, 1/4 łyżeczki cynamonu. 

Wszystkie składniki włóż do blendera i dokładnie zmiksuj. Przelej do szklanki i posyp z wierzchu cynamonem. Wypij od razu po przygotowaniu.
2
Słodki koktajl szpinakowy 

Białko, błonnik i wapń sprawia, że ten koktajl niesamowicie syci a tym samym pomaga w spaleniu tłuszczu. Główną gwiazdą jest tutaj oczywiście szpinak, który zawiera mnóstwo witamin w tym C, A (wzmacnia skórę, włosy, oczy) oraz K (pomagającej w budowie kości) oraz minerałów takich jak magnez czy potas. Z poniższych składników przygotujesz jedną porcję zawierającą 300 kcal. 

Składniki: 2 szklanki szpinaku, 1 dojrzała gruszka (obrana, bez gniazda nasiennego i pokrojona w kostkę), 15 zielonych lub czerwonych winogron, 170 ml naturalnego jogurtu, 2 łyżki drobno pokrojonego i dojrzałego awokado, 1-2 łyżki świeżego soku z limonki. 

Wszystkie składniki przełóż do blendera i dokładnie zmiksuj. Wypij od razu po przygotowaniu.
3
Wegański koktajl mleczny 

Ten wegański, waniliowy koktajl mleczny wydaje się być mało odżywczy jednak tak nie jest. Zmiksowane tofu razem z owocami daje słodki i kremowy napój podobny w smaku do koktajlu na bazie jogurtu jednak bez kropli produktów mlecznych. Ten koktajl zawiera 328 kcal, 17 g białka i 4,8 g białka. Ponadto zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na witaminę A w 12%, witaminę C w 18%, żelazo 17% oraz na wapń w 45%. 

Składniki: pół szklanki miękkiego tofu, 1 szklanka waniliowego mleka sojowego, 1 mrożony banan, pół szklanki masła orzechowego. 

Wszystkie składniki przełóż do blendera i miksuj przez około 1 minutę. Koktajl wypij od razu po przygotowaniu.
4
Koktajl jabłkowo-cynamonowy z siemieniem lnianym 

Siemię lniane dodane do koktajlu sprawia, że dłużej będziesz syty i poprawisz perystaltykę jelit. Ten koktajl należy wykonać poprzedniego dnia wieczorem i włożyć do lodówki, aby zgęstniał. Porcja zawiera 238 kcal, 15,5 g białka, 8,7 g błonnika oraz zapewnia dzienne zapotrzebowanie na witaminy A w 15%, wapnia w 22%, witaminy C w 33% i żelaza w 31%. 

Składniki: 225 ml wody kokosowej, 4 migdały, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, 1 łyżeczka mielonego cynamonu, 1 obrane i pokrojone jabłko, pół łyżki białka bez cukru, 1 łyżka mielonego siemienia lnianego. 

Wszystkie składniki zmiksuj metodą pulsacyjną w blenderze przez około 10-15 sekund. Jeśli chcesz wypić koktajl od razu to dodaj do niego kostki lodu zaś jeśli rano to włóż go do lodówki.
5
Koktajl jagodowy z nasionami Chia 

Nasiona Chia są dobrym źródłem białka roślinnego, mających właściwości przeciwzapalne kwasów omega-3 oraz antyoksydantów. Są niezwykle zdrowe i idealne jako dodatek do wszelkich koktajli. Jedna porcja poniższego koktajlu zawiera 223 kcal, 10,2 g błonnika i 4,1 białka oraz witaminę A, C (aż 51% dziennego zapotrzebowania), wapń i żelazo. 

Składniki: 1 szklanka mieszanki owoców leśnych (mrożonych), pół szklanki soku z granatu (niesłodzonego), pół szklanki wody, pół łyżki nasion Chia. 

Wszystkie składniki przełóż do blendera i dobrze zmiksuj. Jeśli chcesz, to posyp z wierzchu dodatkowymi nasionami Chia.

Nasiona Chia kupisz tutaj.
6
Koktajl na płaski brzuch 

Masz wzdęcia a twój brzuch przypomina balon? Wypij na śniadanie ten koktajl - nie dość, że pomoże ci pozbyć się gazów to jeszcze doda ci energii. Zawarty w nim jogurt jest pełen wapnia i białka, które pomagają w odchudzaniu, jagody zawierają mnóstwo wzmacniających odporność antyoksydantów, ananas jest źródłem enzymów, które pomogą na wzdęcia, zaś jarmuż dostarczy ci błonnika, który przeciwdziała zatwardzeniom. Z podanych składników uzyskasz 1 porcję zawierającą 283 kcal. 

Składniki: 85 ml jogurtu waniliowego o obniżonej zawartości tłuszczu, 1 łyżka masła migdałowego, pół szklanki mrożonych jagód, pół szklanki mrożonego ananasa, 1 szklanka jarmużu, ¾ szklanki wody. 

Wszystkie składniki włóż do blendera i zmiksuj. Wypij od razu po przygotowaniu.
7
Koktajl jabłkowo-cynamonowy 

Ten gęsty i smaczny koktajl da ci uczucie sytości na wiele godzin i łatwo się go przygotowuje. Zawiera on dużą ilość białka, wapnia, błonnika i witamin a zatem jest idealny na zdrowe śniadanie. 

Składniki: 5 migdałów, 1 czerwone jabłko, 1 banan, 3/4 szklanki jogurtu o obniżonej zawartości tłuszczu, pół szklanki chudego mleka, 1/4 łyżeczki cynamonu. 

Wszystkie składniki zblenduj (jeśli twój blender ma niską moc to możliwe, że będzie trzeba wcześniej drobno posiekać migdały).
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Koktajle owocowe
Masło orzechowe właściwości

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie