ekonomiczna jazda samochodem

Jak jeździć ekonomicznie?
MatMat - specjalista Tipy.pl

Ceny paliw mogą w ciągu dnia podnieść się w górę lub też spaść na dół. Zapotrzebowanie na paliwa wzrasta, podczas gdy jego dostawa do kraju maleje. Dla nas, jako konsumentów, doskonałym rozwiązaniem jest znalezienie sposobu na zmniejszenie zużycia paliwa w naszym samochodzie. Ekonomiczne prowadzenie samochodu pomaga nam zaoszczędzić pieniądze. Planuj zatem każdy wyjazd z wyprzedzeniem i szukaj nowych rozwiązań, które będą bardziej ekonomiczne.
1
Każdy wyjazd samochodem planuj z wyprzedzeniem. Nigdy nie wsiadaj do auta, nie wiedząc, dokąd jechać. Wcześniej zaplanowany wyjazd pozwoli ci zaoszczędzić czas i pieniądze. Im więcej czasu zajmie ci poszukiwanie miejsca docelowego, tym więcej paliwa zużyje twój samochód.
2
Jadąc do pracy, zabieraj ze sobą współpracowników. Im więcej możesz ze sobą wziąć, tym mniej paliwa ty sam zużyjesz, bo koszty podzielicie. Jest to bardzo dobry sposób na zaoszczędzenie pieniędzy wydawanych na paliwo do auta.
3
W większych miastach, gdzie istnieją dobre połączenia komunikacji miejskiej, polecam jeżdżenie do pracy autobusem. Tego typu transport dostępny jest we wszystkich miastach, a firmy przewozowe oferują bilety miesięczne ze zniżkami.
4
Podwożąc dzieci do szkoły, na zajęcia dodatkowe, lekcje sportu lub przyjęcie urodzinowe kolegów zabieraj ich przyjaciół. Porozmawiaj z ich rodzicami, ty zaoszczędzisz pieniądze, a oni będą mieć pewność, że ich dziecko bezpiecznie dotrze na miejsce.
5
Jedzenie zamawiaj wewnątrz restauracji, zamiast w specjalnych okienkach. Podczas oczekiwanie na posiłek, zużywasz znaczne ilości paliwa. Jeśli wejdziesz do środka, zmniejszysz znacznie spalanie paliwa, zwłaszcza w przeliczeniu na cały rok.
6
Zmniejsz zużycie paliwa podczas jazdy. Utrzymuj stałą prędkość. Unikaj gwałtownego hamowania i przyśpieszania.
7
Zmieniaj olej w aucie regularnie, zawsze miej dobrze napompowane koła, wyrzuć nadmiar rupieci z samochodu i bagażnika, aby zmaksymalizować wydajność zużycia paliwa. Dobrze utrzymany silnik to dobrze funkcjonujący silnik.
!

Uwaga!
* Wbrew powszechnym opiniom jazda na sprzęgle ani na luzie nie jest ekonomiczna. Samochód zużywa więcej paliwa, aby nie zgasnąć. Poza tym jazda na luzie lub na sprzęgle jest niebezpieczna - brak hamowania silnikiem pogarsza możliwość kontrolowania samochodu!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

upr
18.11.2014
ekojazda świetny sposób na rozwalenie dwumasy, jeżeli starsze auto to świetny sposób na...... silnika. Jak jeździć? Normalnie. Jak podliczysz koszty eko driwingu to szybko zaczniesz jeździć normalnie i przestanesz być zawalidrogą.