Jak zrobić sos do pizzy z anchois?

angel11 - specjalista Tipy.pl
Znudził ci się tradycyjny pomidorowy sos do pizzy? Jeśli tak, polecam wypróbować sos z anchois. Dzięki temu, że przy podanych proporcjach rybna nuta nie jest mocno wyczuwalna, powinien posmakować on także osobom, które do tej pory nie dały się przekonać do potraw z dodatkiem anchois. Oczywiście ich miłośnicy mogą zwiększyć ilość filecików dodanych do sosu.
P

4 ząbki czosnku, 3 łyżki oleju lub oliwy, 2 fileciki anchois, 2 łyżeczki świeżego oregano, 1 puszka pomidorów bez skórki, ½ łyżeczki cukru, ½ łyżeczki suszonego oregano, ¼ łyżeczki suszonych płatków chili (ewentualnie można opuścić), szczypta sody oczyszczonej, sól i pieprz - do smaku

1
Czosnek obierz i przeciśnij przez praskę lub bardzo drobno pokrój, a świeże oregano posiekaj. Rozgrzej olej na patelni, po czym wyłóż na nią fileciki anchois. Następnie dodaj czosnek i smaż wszystko przez ok. minutę nieustannie mieszając.
2
Do czosnku i anchois dodaj posiekane oregano. Teraz skręć ogień do minimum, po czym dosyp suszone oregano i płatki chili. Wszystko dokładnie wymieszaj.
3
Pomidory z puszki rozdrobnij widelcem. Dodaj je do sosu i ponownie zamieszaj potrawę. Potem dopraw ją solą, cukrem oraz pieprzem. Trzymaj sos na niewielkim ogniu przez ok. pół godziny. Po upływie tego czasu powinien zgęstnieć.
4
Na kilka minut przed końcem gotowania dodaj do potrawy szczyptę sody oczyszczonej. W ten sposób zostanie zneutralizowana kwaśność sosu.
?

Wskazówki
Sos jest gotowy do użycia tuż po przygotowaniu, ale możesz go też przelać do słoików, zapasteryzować i przechowywać w spiżarni.

Powiązane porady

sos czosnkowy
sos beszamelowy
dipy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane