Jak zrobić prosty karmelowy popcorn w mikrofalówce?
SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl

Czy Ty również masz czasami tak, że masz ochotę pójść do kina tylko po to, by kupić pyszny, karmelowy popcorn? Gotowy popcorn do przygotowania w mikrofalówce znajdziesz niemal w każdym sklepie. Dostępne są w smaku naturalnym, solone, maślane, ostatnio nawet można znaleźć popcorn serowy lub ziołowy. Udało Ci się jednak znaleźć kiedyś taki gotowy popcorn karmelowy? Legenda mówi o tym, że kiedyś pewna firma takowy wypuściła, jednak mało kto miał okazję go zobaczyć, kupić i spróbować. Na szczęście fakt, że popcorn karmelowy jest trudno dostępny nie stanie na przeszkodzie każdemu kto lubi prażone ziarna kukurydzy w chrupiącej, karmelowej posypce. Skoro nie możemy go kupić, poradzimy sobie sami, prawda?
P

masło (można użyć margaryny, ale popcorn na maśle lepiej smakuje), papier woskowy, ziarna kukurydzy, brązowy cukier, sól

1
Zacznij od rozpuszczenia w małej miseczce około łyżki (pełnej, dość sporej łyżki) masła. Wystarczy wrzucić je do mikrofalówki na około 10-15 sekund. Tyle powinno wystarczyć.
2
Pora na kukurydzę. Dodaj około 3 łyżek ziaren kukurydzy do miseczki z masłem. Wymieszaj całość tak, by masło dokładnie pokryło kukurydzę.
3
Całość zasyp brązowym cukrem. Dodaj go tyle, by po wymieszaniu bardzo dokładnie pokrył ziarna kukurydzy.
4
Czas przygotować torebkę na kukurydzę z papieru woskowego. Musisz przy tym pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Po pierwsze, torebka musi być znacznie większa niż przygotowana ilość kukurydzy. Popcorn zwiększy swoją objętość po uprażeniu kilkakrotnie. Torebka musi być naprawdę duża. Po drugie prażony popcorn będzie "strzelać" torebka musi być naprawdę mocno złożona, by popcorn jej nie rozwinął i nie rozłożył. Po trzecie roztopione masło w środku będzie płynne, więc torebka musi być szczelna by nie wypłynęło i nie pobrudziło mikrofalówki. Jeśli więc nigdy wcześniej nie składałeś torebki na popcorn, nie licz tylko na papier woskowy. Pomóż sobie igłą i nitką i po prostu zaszyj brzegi torebki (już po umieszczeniu w niej popcornu!). Lepiej poświęcić kilka minut więcej na przygotowanie torebki niż zafundować sobie sprzątanie mikrofalówki i wszystkiego wokół.
5
Włóż torebkę z popcornem do mikrofalówki na pełną moc i nasłuchuj. Na początku będą strzelać pojedyncze ziarna co kilka sekund, później zacznie ich strzelać więcej w krótkich odstępach czasu, a później znowu pojedyncze co kilka sekund. Jeśli ziarna będą strzelać już wolniej, co kilka sekund, wyłącz mikrofalówkę i wyjmij popcorn. Nie ma nic gorszego niż spalony karmel.
6
Rozetnij nożem papierową torebkę i uważając by się nie poparzyć przesyp popcorn do miski. Dodaj szczyptę soli. Wbrew pozorom sól tylko wzmocni smak karmelu i sprawi, że popcorn będzie smakować jeszcze lepiej.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane