Gry i Karty
- Sporty
- Sporty Ekstremalne
- Fankluby
- Wydarzenia Sportowe
- Rekreacja
- Fitness
- Treningi
- Typy Podróży
- Porady dla Podróżnych
- Transport
- Przygotowania do Podróży
- Zakwaterowanie i Noclegi
- Cel Podróży
- Spotkania i Zjazdy
- Rozrywka
- Imprezy
- Kolekcjonerstwo
- Gry Komputerowe, Internetowe, Video
- Hobby
- Zabawki
- Rękodzielnictwo
- Nauka i Przyroda

Magic the Gathering dla początkujących – zdolności·
pandemon - specjalista Tipy.pl
Protekcja to całkowita ochrona przed konkretną rzeczą, np. kolorem, rodzajem stworów, enchantmentami. Istota, która ma protekcję np. na dany kolor, nie może być celem zdolności, ani czarów tego koloru. Nie może też być blokowana przez potwory danego koloru. Wszelkie obrażenie zadane jej przez źródło, na które ma protekcję są nieważne. Np. gram czarnym deckiem i atakuje mnie biały stwór z protekcją na czarny. Na ręce mam czar, który może zniszczyć kreaturę, ale nie mogę go zagrać na atakującego, bo nie pozwala mi na to jego protekcja. Tak samo nie mogę wystawić mojego stworka do bloku, ponieważ on „nie widzi” kreatury chronionej przez protekcję na jego kolor. Uwaga, jeżeli w tej sytuacji miałbym stwora z protekcją na biały, to i tak NIE mógłbym nim blokować - stwory z analogiczną protekcją są dla siebie niewidoczne. Inny scenariusz: jest moja tura i atakuję przeciwnika, który do obrony wystawia stwora z protekcją. Stwór ten może zablokować mojego potwora (chyba, że mój miałby protekcję na biały) i nie odniesie żadnych obrażeń, ponieważ protekcja powoduje, że obrażenia nie zostają zadane (dlatego nie działają tu żadne karty z tekstem „kiedy zadasz obrażenia to ...”, np. lifelink). Protekcja nie niweluje zdolności trample.
Protekcja to bardzo potężna zdolność.
<< Wróć do listy wszystkich zdolności >>