sprawnościowe ćwiczenia dla dzieci

Jak zaplanować sprawnościowe ćwiczenia dla dzieci?
ProsportProsport - specjalista Tipy.pl

Proste i szybkie ćwiczenia poprawiają kondycję sportowców. U dzieci, ćwiczenia te mogą pomóc rozwijać dobrą formę, zapobiegać urazom i zwiększyć ich osiągnięcia. Dodatkowo, szybkie i sprawne ćwiczenia stanowią dla dzieci odmianę i są znacznie bardziej interesujące niż domowe obowiązki.
1
Skup się na postawie. W każdym szybkim i sprawnym ćwiczeniu plecy powinny być proste, a cały ciężar ciała powinien spoczywać powyżej środka stopy. Trzymaj plecy i biodra prostopadle, w ten sposób sportowcy nie skręcą kończyn i miednicy. Do biegania i ćwiczeń poruszających ciało do przodu, zginaj ręce w łokciach pod kątem 90 stopni. Dobra postawa pozwala łatwiej utrzymać równowagę, poprawniej wykonywać ćwiczenia i uniknąć upadków.
2
Ćwicz biegi. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na poprawienie prędkości jest szybkie bieganie, nie znaczny to jednak, że dzieci muszą wykonywać wykańczające ćwiczenia na sali gimnastycznej. Połącz przyjemne z pożytecznym. Poprzez gry i zabawy, np. czerwone/zielone światło, zdobywanie flagi czy zabawę berka, dzieci mogą ćwiczyć szybkie bieganie.
3
Zaproponuj ćwiczenia opierające się na skakaniu na skakance i skokach. Skakanie na przemian najpierw na jednej potem na drugiej nodze, skakanie tam i z powrotem przez linię – jest to dobre ćwiczenie lekkoatletyczne. Ułóż kilka stożków i poproś małych sportowców o skakanie pomiędzy nimi. Trenuj skoki od dzieciństwa, pracuj nad wysokością i odległością skoku poprzez zwiększanie jej przy każdym skoku. Ćwiczenia te pomagają w zwiększeniu wytrzymałości stawów, ścięgien i mięśni – przyczynia się to do poprawy szybkości i zręczności. Połącz ćwiczenia z zabawą poprzez utworzenie toru przeszkód lub grając w "Raz dwa trzy baba jaga patrzy…"
4
Zastosuj różnorodne ćwiczenia. Spróbuj różnych technik, namów małych sportowców na chodzenie na piętach lub palcach, bieganie do tyłu lub skakanie w bok. Jeśli dzieci będą utrzymywały dobrą formę podczas ćwiczeń, możesz wypróbowywać nowe ćwiczenia i zabawy, które będą wpływały na ich ciało i kondycję.
?

Wskazówki
* Oceń formę małego sportowca, jego kondycję oraz umiejętności i dostosuj ćwiczenia do jego indywidualnych potrzeb. Przy pracy z dziećmi, których ciało nie jest jeszcze ostatecznie wykształcone, należy skupić się na utrzymaniu ich dobrej formy i zapewnieniu bezpiecznych warunków.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane