ukryte talenty

Jak odkryć w sobie talent?
2Star2Star - specjalista Tipy.pl

Każdy z nas ma do czegoś talent. Jedna osoba potrafi wspaniale śpiewać, inna ma niesamowitą pamięć, kolejna wspaniale rozumie innych ludzi zaś jeszcze ktoś ma wspaniałą wyobraźnię. Czasami jednak mijają lata a nam się wydaje, że nasze umiejętności nie są sprecyzowane w żadnym kierunku. Odkrycie swoich talentów jest jednak niezmiernie ważne jeśli chodzi o wybór studiów oraz przyszłej pracy.
1
Eksperymentuj. Rób różne rzeczy, aż odkryjesz coś co pokochasz i odkryjesz swój talent. Ten talent powinien stać się podstawą do twojego rozwoju. Nie roztrząsaj swoich niepowodzeń i słabości ponieważ staniesz się jeszcze słabszy. Pracuj i rozwijaj wyłącznie swoje zalety, aby mieć w przyszłości siłę przebicia.
2
Każdy człowiek posiada 7 podstawowych zdolności.
- matematyczno-logiczną,
- lingwistyczną,
- muzyczną,
- przestrzenną,
- fizyczno-ruchową,
- międzyludzką (interpersonalną),
- psychiczną (intrapersonalną).
3
Aby odkryć swój talent powinieneś odpowiedzieć na poniższe pytania a następnie spisać je na kartce i gruntownie przemyśleć. Co najbardziej lubisz robić? O czym nieustannie myślisz i o czym lubisz rozmawiać? Czego najbardziej lubisz się uczyć? Który przedmiot jest dla ciebie najłatwiejszy do nauki? Jeśli wygrałbyś miliard złotych to jaką pracę byś wybrał? Co lubisz robić jak masz czas wolny? Jakie masz hobby i zainteresowania? Co cię ekscytuje i podnieca?
4
Nie ważne jak odpowiesz na te pytania. Cokolwiek to będzie, to właśnie to będzie dziedziną którą powinieneś się zająć ponieważ w niej osiągniesz sukces.
?

Wskazówki
* Dzięki odkryciu swoich talentów będziesz bardziej zmotywowany do działania i łatwiej osiągniesz sukces.

Powiązane porady

Komentarze (13)

* Pola wymagane

KiteDeaf_IMP
05.09.2020
Azer..mysle ze pierw zacznij od fabryki ciezko pracuj fizycznie.... obserwuj sluchaj czuj nie narzekaj...odpowiedz sama przyjdzie.
Azer
29.07.2015
Te pytania to może pomogą komuś kto jeszcze sam tymi kategoriami nie myślał, ale ja już na różne sposoby zabierałem się za ten problem i póki co skutki marne. Interesuje mnie wiele rzeczy ale raczej globalnie, szczegóły zazwyczaj mnie nudzą. Liczy się dla mnie jakiś konkretny pożytek z tego co będę robił (poza oczywistym pieniężnym). Czyli np. że poprawie swoje zdrowie, lub zdolności rozumowania/pojmowania albo umiejętność inwestowania tego co zarobię etc.Logika podpowiada mi że w obecnych czasach to byłyby zawody których częścią wspólną będzie informatyka i stastystyka/ekonometria/matematyka. Ale nie mam do tego zapału i nudzi mnie to. Podobnie z programowaniem - a wszyscy piszą że w tej branży trzeba być pasjonatem (jeśli nie maniakiem). A więc ja nim nie jestem. Interesuje mnie filozofia (ale tylko pewne elementy) futurologia, przewidywanie przyszłości, zjawiska paranormalne (ale nie jakieś powymyślane tylko oparte na faktach i w miarę możliwości zbadane naukowo). Interesuje mnie również farmakologia (a w szczególności jak różne zioła/substancje pochodzenia naturalnego oddziałują na mózg, jak zapobiegać/leczyć alzhaimer-a, depresje, zwiększać możliwości poznawcze dzięki substancjom chemicznym). Wiem, jestem beznadziejnym przypadkiem - raczej większość psychologów nic sensownego by mi nie zaproponowała. Studiowałem fizykę ale nie skończyłem (szczegóły mnie znudziły a świata mi nie wyjaśniały poza używanym aparatem matematycznym). Później była filozofia i już musiałem skończyć jakieś studia więc zrobiłem mgr. Ale tak na prawdę to po 2 roku już zacząłem się nudzić (podobnie jak na fizie).Pracuje w IT ale mnie to już nudzi i generalnie to nie moja pasja. Mam trochę kasy odłożonej więc zastanawiam się co dalej. Myślałem też o zarządzaniu w IT ale jakoś ciężko mi się w to wbić - nie wiem czy mam do tego smykałkę i czy by mi to odpowiadało. Kiedyś myślałem też o bioinformatyce (w szczególności badaniu robieniu eksperymentów biologicznych z użyciem symulacji komputerowych) oraz biostatystyce. Ale obawiam się że poziom szczegółowości znów by mnie zmęczył. No i w sumie tak utknąłem. Kiedyś zrobiłem testy u psychologa i mi wyszło że mógłbym być wykładowcą psychologio ogólnej na uniwerku lub wykładowcą fizyki, w dalszej kolejności programistą, psychologiem i muzykologiem. Dalej już nie pamiętam. Generalnie typ badawczy, kreatywny, analityczny raczej anty do organizacji i zarządzania (na wykresie było to po przeciwnej stronie do typu badawczego). Tak więc niby coś z badań ale też z tego mała kasa a dużo nauki i to raczej mocno szczegółowej (pomijając już kwestie że musiałbym pewnie robić doktorat a na polskich uczelniach gdzie każdy walczy do upadłego o każdy grosz, to mi się odechciewa na samą myśl). Poza tym mam już prawie 36lat. Czy ktoś ma jakieś pomysły co ze sobą zrobić, jakieś wskazówki lub podobne spostrzeżenia/zainteresowania i może jest już na dalszym etapie poszukiwań/realizacji? Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich poszukujących!
Rayz21
07.05.2015
Co najbardziej lubisz robić? Grać na komputerze, rozmawiać o problemach innych ludzi.
O czym nieustannie myślisz i o czym lubisz rozmawiać? O grach komputerowych/ przyszłości jak np co będzie dalej z Polską.
Czego najbardziej lubisz sie uczyć? w moim przypadku już po szkole ale najbardziej lubiałem Historie.
Jeśli wygrałbyś miliard złotych to jaką prace byś wybrał? prawdopodobnie nic bym nie robił.
Co lubisz robić jak masz czas wolny? Grać na komputerze, słuchać muzyki, spacerować i rozmyślać.
Jakie masz hooby i zainteresowania? Granie na komputerze oraz interesuje sie okresem wojny secesyjnej, 2WŚ.
Co cie ekscytuje podnieca? Zwyciężanie w różnych grach.
Eee
17.02.2015
7/8 pytań odpowiadam ŚPIEW. Takiego talentu nie mam, bo śpiewam przeciętnie. CO ROBIĆ? :((
Nikt
29.12.2014
Co najbardziej lubisz robić? - Oglądać anime

O czym nieustannie myślisz i o czym lubisz rozmawiać? - O anime

Czego najbardziej lubisz się uczyć? - Informatyki

Który przedmiot jest dla ciebie najłatwiejszy do nauki? - Polski pod względem tworzenia scen

Jeśli wygrałbyś miliard złotych to jaką pracę byś wybrał? - Na reaktywacje anime po zmarłym autorze

Co lubisz robić jak masz czas wolny? Oglądać anime

Jakie masz hobby i zainteresowania? - Anime

Co cię ekscytuje i podnieca? - Anime

Hmmm ciekawe co mi wychodzi ;(
1nter
21.11.2012
Mi wyszło że odniosę sukces w graniu na komputerze i tym się powinienem zająć. Hmmmm.
ciap
03.09.2012
"Eh nie pomogło jedynie co o tym wiem to tylko to że umie pisać i nie robię błędów"

nie umieM - robisz błędy :)
:(
09.01.2012
Eh nie pomogło jedynie co o tym wiem to tylko to że umie pisać i nie robię błędów i dobrze uczę się matematyki a najbardziej wychodzi mi siedzenie przed komputerem ^^
Patrycja
27.11.2011
Jest 8 pytań ,a na 6 odpowiedziałam śpiew.
zbłądzona
01.10.2011
ja nadal nie wiem jaki mam talent, lubię i grać na instrumentach, ale nie wiem jakim, czy gitara, czy pianino, czy może nawet perkusja. Lubię także malować.
Mi to za bardzo nie pomogło, bo nadal nie wiem...