Jak zrobić walentynkowe szaszłyki a'la Caprese?·

angel11 - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Wywodząca się z kuchni włoskiej sałatka Caprese to smaczna, zdrowa i prosta w wykonaniu potrawa. Dziś zaproponuję wam zrobienie szaszłyków a’la Caprese, które są dość ciekawą wariacją na temat tego włoskiego dania. Świetnie sprawdzą się, jako drobna przekąska, którą można podać w trakcie romantycznej kolacji czy też domowej prywatki. Zaletą tych szaszłyków jest również to, że ich zrobienie zajmie ci kilkanaście minut.
P

niepełna szklanka octu balsamicznego, pomidorki cherry, mini kulki sera mozzarella (jeśli nie udało ci się takich kupić, zwykłe kulki pokrój na kawałki wielkości kęsa), świeża bazylia, sól i pieprz do smaku, wykałaczki

1
Ocet balsamiczny wlej do rondelka. Doprowadź go do wrzenia, a następnie gotuj na małym ogniu przez ok. 10 minut do czasu, aż lekko zgęstnieje.
2
Pomidorki cherry przekrój na pół. Jeśli nie udało ci się kupić mini kulek mozzarella, pokrój ser na odpowiednie kawałki (tak jak napisałam wyżej - mniej więcej wielkości jednego kęsa). Oskub gałązki bazylii z liści.
3
Teraz ponabijaj wszystkie składniki na wykałaczki. Rób to w następującej kolejności: ser mozzarella, liść bazylii (jeśli jest duży - złóż go wcześniej na pół), pół pomidorka. Pamiętaj, by pomidor nabity był ściętą stroną do zewnątrz.
4
Ułóż szaszłyki na półmisku, dopraw solą i pieprzem według uznania.
5
Na koniec skrop je obficie octem balsamicznym. Smacznego!
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Owoce
gorąca czekolada na Walentynki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane