radzenie sobie z problemami

Jak radzić sobie z problemami?
MarzenaMarzena - specjalista Tipy.pl

Każdy człowiek na świecie ma jakieś problemy jednak zwykle wydaje się nam, że tylko nas dotyka nieszczęście. Zamiast sobie radzić z problemami i rozwiązywać je na bieżąco, lamentujemy i się skarżymy. Niestety nie istnieje jakiś magiczny przepis jak sobie z nimi wszystkimi poradzić, jednak są na nie sposoby i techniki.
1
Pierwsze i najważniejsze. Nie narzekaj i nie skarż się, że ciebie dotyka jakiś problem. Zamiast myśleć o problemie, myśl o rozwiązaniu. Każdy problem podziel na mniejsze części składowe. Dzięki temu łatwiej i szybciej się z nim uporasz. Jeśli rozbijesz go na drobne elementy, wówczas problem nie będzie wydawał się taki straszny.
2
Pamiętaj, że za każdy problem odpowiedzialne są nasze myśli oraz postawa z przeszłości. Są to nabyte wzorce oraz schematy, które powracają do nas za każdym razem. Staraj się odpowiedzieć na pytanie "dlaczego". Przykładowo: Dlaczego ludzie ciągle cię krytykują? Może mówisz lub robisz rzeczy, które mają wpływ na innych. Dlaczego ludzie mi ubliżają? Może zawsze bierzesz udział w potyczkach słownych i starasz się oddać "oko za oko, ząb za ząb". Pamiętaj - każdy kij ma dwa końce. Jeśli weźmiesz obydwa końce pod uwagę, będziesz wiedzieć jak rozwiązać problem.
3
Bardzo dużo problemów bierze się z bezużytecznych rozmów o seksie, problemach innych, polityce, religii i zbrodniach. Czy zastanawiałeś się dlaczego wybitni ludzie mają mnóstwo czasu? Dlatego, że nie rozmawiają bez potrzeby.
4
Pamiętaj, że każdy problem ma rozwiązanie. Nie rozkładaj rąk i nie mów, że "tego się nie da zrobić" lub "nie wiem". Oczywiście, że wiesz! Wystarczy tylko pomyśleć. Staraj się wypisać na kartce, wszystkie, nawet najbardziej absurdalne rozwiązania dotyczące danego problemu. Zapisywanie jest konieczne, ponieważ często te najbardziej wartościowe myśli są bardzo ulotne. Czasami możesz obudzić się w środku nocy z gotowym rozwiązaniem, jednak nad ranem nie będziesz już tego pamiętać. Ważne jest również, aby nie wstydzić się swoich pomysłów. Żaden pomysł nie jest głupi - może się okazać tylko nieprzydatny, ale to się okaże dopiero na końcu.
5
Spośród zapisanych pomysłów wybierz najlepsze rozwiązanie. Przemyśl jakie wady i zalety posiadają poszczególne rozwiązania i wybierz to, które ma najwięcej plusów lub - najmniej minusów. Czasami może po prostu nie być idealnego rozwiązania, jednak zawsze znajdzie się takie, które prędzej czy później pomoże osiągnąć ci upragniony cel.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

corinees
13.06.2011
"Bardzo dużo problemów bierze się z bezużytecznych rozmów o seksie" - aha, spoko. tylko jak ktoś ma problemy w szkole (np.) to jakoś rozwiązania problemu dla takiej osoby tu nie widze. jaki może być problem wynikający z rozmowy o seksie ? że np. mam na małę piersi albo genitalia ? bez komentarza.