Jak zrobić sałatkę z pomidorów, arbuza i fety?
Amarant - specjalista Tipy.pl

Ta sałatka jest nie tylko kolorowa ale również zdrowa i niezwykle smaczna. Idealna na wiosenną lub letnią przekąskę pomiędzy posiłkami lub jako dodatek do obiadu. Do jej przygotowania można użyć dowolnych świeżych ziół lub ich mieszanki np. bazylii, pietruszki i szczypiorku.
P

3 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżki drobno posiekanych ziół, 1 łyżka świeżego soku z limonki, pół łyżeczki soli, garść żółtych pomidorków koktajlowych, garść czerwonych pomidorków koktajlowych, 1 szklanka pokrojonego w kostkę arbuza bez pestek, 1/4 szklanki drobno pokrojonej czerwonej cebuli, pół szklanki rozdrobnionej fety

1
Jeśli nie lubisz skórki pomidorków to możesz je sparzyć i obrać. Nie martw się, że obieranie małych pomidorków koktajlowych zabierze ci dużo czasu - tak wcale się nie stanie. Wystarczy, że przełożysz pomidorki na sitko, włożysz je do gotującej się wody na ok 5 sekund a następnie delikatnie natniesz z jednej strony nożem i lekko naciśniesz a pomidorek sam wyskoczy ze skórki. Pamiętaj jednak, że bezpośrednio pod skórką znajduje się najwięcej witamin zatem najlepiej jeść pomidory razem z nią.
2
Jeśli nie obierasz pomidorków to je obowiązkowo umyj a następnie pokrój na połówki. Rozdrobnij ser feta i drobno pokrój zioła. Obierz cebulę i ją pokrój w piórka. W szklance wymieszaj oliwę z oliwek z sokiem z limonki oraz solą.
3
Pomidorki wymieszaj z arbuzem, cebulą, ziołami i przygotowanym dressingiem. Wierzch sałatki posyp rozdrobioną fetą.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane