karta ze zdolnością Intimidate

Magic the Gathering - rzadsze zdolności. Cz.II. E-I·

pandemon - specjalista Tipy.pl
karta ze zdolnością Intimidate
1 z 16
Kolejna część słownika nietypowych zdolności w Magic the Gathering. Znajdziesz tutaj opis zdolności zaczynających się na literę E-I. W tej części chcę zwrócić uwagę na zdolność Intimidate. Jest ona bardzo podobna do zdolności fear, która od pojawienia się Intimidate już nie występuje. Intimidate jest niejako nowym lepszym fear’em, który nie dotyczy już tylko i wyłącznie koloru czarnego. Na starych kartach można czasami zauważyć narysowany u góry nagrobek. Jest to informacja o tym, że karta posiada zdolność flashback.



Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
1
Echo – echo.
Zagranie karty z tą zdolnością oznacza, że podczas naszego kolejnego upkeepu musimy ponownie zapłacić jej koszt many. Jeśli tego nie zrobimy, poświęcamy tę kartę.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
2
Evoke – ewokować/przywoływać (wspomnienie, uczucie, itp.).
Karty z tą zdolnością mogą być zagrywane za koszt evoke (który jest mniejszy od standardowego), ale po wejściu na stół są od razu poświęcane. Jaki to ma sens? Karty z evoke mają umiejętności aktywujące się przy wejściu do gry. Czasami sytuacja wymaga wsparcia naszej gry daną umiejętnością, a brakuje many na normalne zagranie. Wtedy przydaje się evoke. Zdolność ta dotyczy stworów typu elemental.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
3
Evolve – ewloucja.
Na istotach z tą zdolnością kładziemy kanterek +1/+1 za każdym razem, gdy pod naszą kontrolę wchodzi do gry stwór, który ma więcej ataku i/lub obrony, niż stwór z evolvem.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
4
Exalted – patos.
Za każdym razem, kiedy atakujemy tylko jednym stworem, a pod naszą kontrolą znajduje się jakiś permanent ze zdolnością exalted, atakujący potwór dostaje +1/+1 do końca tury. Jeżeli mamy więcej permanentów z tą zdolnością, to atakujący samotnie potwór dostaje +1/+1 od każdego z nich.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
5
Extort – wymuszenie.
Jeżeli mamy w grze istotę z tą zdolnością, to za każdym razem, gdy zagrywamy jakąś kartę, możemy zapłacić 1 czarną lub białą manę. Czyniąc to, powodujemy utratę 1 punktu życia u każdego naszego przeciwnika, a sami zyskujemy sumę tych punktów. Jeżeli w stole mamy więcej ,niż jednego stwora z tą zdolnością, możemy tę zdolność aktywować również u niego.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
6
Fading (x) – zanikanie.
Kolejna zdolność posiadająca jakąś określoną wartość x. Permanenty z tą zdolnością wchodzą do gry mając x fade counterów na sobie. W każdym swoim upkeepie właściciel karty ściąga jeden kanterek. Jeśli w kolejnym upkeepie nie ma już kanterków do ściągnięcia, to poświęca ten permanent.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
7
Fateful hour – pamiętna godzina.
Efekty tej zdolności zależą od konkretnej karty. Aktywuje się ona, jeśli gracz ma 5 lub mniej życia. Wtedy efekt karty jest wzmocniony.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
8
Flanking – flankowanie.
Potwory posiadające tę zdolność podczas bitwy osłabiają blokujące je stwory, które same flankingu nie mają. Na przykład kiedy stwór zostaje wyznaczony do blokowania istoty z flankingiem, to trzymuje on karę -1/-1 do końca tury. Jeżeli blokujący stwór ma flanking, to nie otrzymuje kary.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
9
Flashback – wspomnienie.
Podobnie jak wyżej, instanty i sorcery z tą zdolnością mogą być zagrywane z grobu, jeżeli oprócz ich własnego kosztu zapłacimy koszt flashbacka. Koszt ten jest przeróżny. Flashback niektórych kart to po prostu większy od podstawowego wydatek many, innych - przymus poświęcenia potwora. Retrace od flashbacka różni to, że po zagraniu flashbacka karta jest usuwana z grobu poza grę.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
10
Gravestorm – grobowa burza.
Czary z tą zdolnością są kopiowane przy zagrywaniu za każdy permanent, który w tej turze trafił do grobu (nieważne czy własny, czy przeciwnika). Można wybrać nowe cele dla kopii.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
11
Haunt – nawiedzenie.
Stwory z tą zdolnością posiadają umiejętności, które aktywują się po ich wejściu do gry lub po śmierci stwora, którego będą nawiedzać. Gdy nasz stwór ginie, zaczyna on nawiedzać innego potwora. Zamiast kłaść go do grobu, usuwamy go poza grę podczepiając pod wybranego przez nas potwora. Gdy nawiedzany stwór umrze, zdolność nawiedzającego go potwora jeszcze raz się aktywuje, a on sam zostanie usunięty na stałe poza grę. Sorcery i instanty też posiadają tę zdolność, ale aby się aktywowała, czar nie może zostać skontrowany.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
12
Hellbent – determinacja.
Zdolność ta aktywuje się wtedy, kiedy nie masz kart w ręce. Jej efekt zależy od konkretnej karty.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
13
Imprint – odcisk.
Efekty tej zdolności zależą od konkretnej karty, która ją posiada. Ogólną zasadą jest to, że aby imprint zadziałał, inna karta musi zostać usunięta poza grę i podczepiona pod kartę z imprintem. Imprint dotyczy tylko artefaktów.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
14
Infect – zakażenie.
Ta bardzo ciekawa zdolność pozwala na wygranie gry w błyskawiczny sposób. Zdolność infect zapewnia 2 efekty. Pierwszy jest taki, że kreatury z infectem nie zabierają przeciwnikowi życia kiedy go zaatakują, a zamiast tego zatruwają go, przez co otrzymuje on poison kantery (ilość zadanych kanterów jest równa atakowi potwora). Jeżeli jakiś gracz otrzyma łącznie 10 poison kanterów, to przegrywa, bez względu ile ma punktów życia. Drugim efektem jest to, że stwory, które posiadają tę zdolność nie zadają innym stworom zwykłych obrażeń, lecz obrażenia w formie kanterów -1/-1 (te kantery na stałe są kładzione na wrogim stworze i osłabiają go). Zdolność ta pomaga pozbywać się niezniszczalnych potworów oraz tych z regeneracją, ponieważ jeżeli wytrzymałość stwora spadnie do 0, nie może on zostać uratowany przez regenerację lub niezniszczalność - logiczne. Przykład, stwór z 2/2 z infectem został zablokowany przez niezniszczalną kreaturę 4/5. Po zadaniu sobie nawzajem obrażeń, potwór z infectem umiera, a jego przeciwnik z 4/5 staje się 2/3, ponieważ ma na sobie 2 kantery -1/-1. Osłabienie działa, dopóki znajdują się na nim osłabiające go kanterki.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
15
Intimidate – zastraszenie.
Zdolność podobna do zdolności fear, jednak z pewną różnicą. Fear był przypisany tylko do czarnych stworów. Intimidate nie ma już takich ograniczeń. Zastraszenie powoduje, że dany stwór może być blokowany tylko przez potwory, które mają taki sam kolor, co on lub przez artefakty. Przykład, zielony stwór z intimidate może być blokowany tylko przez potwora zielonego lub artefaktycznego.

<< Wróć >>

Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
Strona 1 z 16

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie