Gry i Karty
- Sporty
- Sporty Ekstremalne
- Fankluby
- Wydarzenia Sportowe
- Rekreacja
- Fitness
- Treningi
- Typy Podróży
- Porady dla Podróżnych
- Transport
- Przygotowania do Podróży
- Zakwaterowanie i Noclegi
- Cel Podróży
- Spotkania i Zjazdy
- Rozrywka
- Imprezy
- Kolekcjonerstwo
- Gry Komputerowe, Internetowe, Video
- Hobby
- Zabawki
- Rękodzielnictwo
- Nauka i Przyroda
Strona głównaHobbyGry i KartyMagic the GatheringMagic the Gathering - rzadsze zdolności. Cz.III. K-O·

Magic the Gathering - rzadsze zdolności. Cz.III. K-O·
pandemon - specjalista Tipy.pl
- Kicker – dopłata
- Landfall – miejsce lądowania
- Landwalk – landowy chód
- Level up – poziom
- Ninjutsu – ninja
- Madness – szaleństwo
- Metalcraft - rzemiosło metalu
- Miracle – cud
- Modular (x) – modułowy
- Morbid – chorobliwy
- Morph - przejście (z jednej formy w drugą)
- Overload – przeładowanie
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
1
Kicker – dopłata.
Podczas zagrywania kart z tą zdolnością oprócz standardowego kosztu karty można zapłacić jeszcze dodatkowy koszt kickera. Jeśli się to zrobi, to karta oprócz swojego podstawowego efektu aktywuje również efekt kickera.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
Podczas zagrywania kart z tą zdolnością oprócz standardowego kosztu karty można zapłacić jeszcze dodatkowy koszt kickera. Jeśli się to zrobi, to karta oprócz swojego podstawowego efektu aktywuje również efekt kickera.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
2
Landfall – miejsce lądowania.
Tutaj efekty również zależą od konkretnej karty. Landfall aktywuje się za każdym razem, gdy własny land wchodzi do gry. Przykład, karta instant Seering Blaze zadaje 1 obrażenie w potwora i w jego właściciela. Gdyby przed zagraniem tej karty land wszedł do gry, to zadałaby 3 obrażenia w potwora i 3 w jego właściciela.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
Tutaj efekty również zależą od konkretnej karty. Landfall aktywuje się za każdym razem, gdy własny land wchodzi do gry. Przykład, karta instant Seering Blaze zadaje 1 obrażenie w potwora i w jego właściciela. Gdyby przed zagraniem tej karty land wszedł do gry, to zadałaby 3 obrażenia w potwora i 3 w jego właściciela.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
3
Landwalk – landowy chód.
Zdolność ta zawsze odnosi się do landów. Jak ona działa? Na przykład jeżeli przeciwnik ma w stole swampa, a nasz potwór umiejętność swampwalk, to staje się on nieblokowalny (tak, jakby posiadał zdolność unblockable). Istnieją swampwalk, Islandwalk, mountainwalk, itd. Jeżeli na karcie jest napis nonbascic landwalk, oznacza to, że potwór staje się nieblokowalny, jeżeli przeciwnik posiada co najmniej 1 zaawanowany land.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
Zdolność ta zawsze odnosi się do landów. Jak ona działa? Na przykład jeżeli przeciwnik ma w stole swampa, a nasz potwór umiejętność swampwalk, to staje się on nieblokowalny (tak, jakby posiadał zdolność unblockable). Istnieją swampwalk, Islandwalk, mountainwalk, itd. Jeżeli na karcie jest napis nonbascic landwalk, oznacza to, że potwór staje się nieblokowalny, jeżeli przeciwnik posiada co najmniej 1 zaawanowany land.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
5
Ninjutsu – ninja.
Zdolność tę posiadają tylko krity z podtypem ninja. Jeżeli jakikolwiek atakujący potwór nie został zablokowany i ma zadać obrażenia w gracza, możemy zapłacić koszt ninjutsu i wrócić go na rękę. Następnie kładziemy zamiast niego tapniętego i atakującego potwora z tą zdolnością.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
Zdolność tę posiadają tylko krity z podtypem ninja. Jeżeli jakikolwiek atakujący potwór nie został zablokowany i ma zadać obrażenia w gracza, możemy zapłacić koszt ninjutsu i wrócić go na rękę. Następnie kładziemy zamiast niego tapniętego i atakującego potwora z tą zdolnością.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
6
Madness – szaleństwo.
Madness to niespodziewana odpowiedź na dsicard przeciwnika. Jeżeli wyrzucasz z ręki kartę z madnessem, zamiast kłaść ją do grobu możesz ją zagrać za koszt madnessa, który zawsze jest o wiele tańszy, niż koszt właściwy.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
Madness to niespodziewana odpowiedź na dsicard przeciwnika. Jeżeli wyrzucasz z ręki kartę z madnessem, zamiast kłaść ją do grobu możesz ją zagrać za koszt madnessa, który zawsze jest o wiele tańszy, niż koszt właściwy.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
10
Morbid – chorobliwy.
Zdolność ta ma efekt zależny od konkretnej karty. Cechą ogólną jest to, że uaktywnia się wtedy, kiedy w turze rzucania czaru/stworzenia z tą zdolnością zginął wcześniej potwór. Przykład, Festerhide Boar jest 3/3 i ma trample. Jeżeli wpuścimy go do gry po tym jak jakiś inny krit zginął, otrzyma on jednorazowy bonus pod postacią 2 kanterków +1/+1.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
Zdolność ta ma efekt zależny od konkretnej karty. Cechą ogólną jest to, że uaktywnia się wtedy, kiedy w turze rzucania czaru/stworzenia z tą zdolnością zginął wcześniej potwór. Przykład, Festerhide Boar jest 3/3 i ma trample. Jeżeli wpuścimy go do gry po tym jak jakiś inny krit zginął, otrzyma on jednorazowy bonus pod postacią 2 kanterków +1/+1.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
11
Morph - przejście (z jednej formy w drugą).
Karty z tą zdolnością mogą być zagrywane za alternatywny koszt 3 szarych many, wchodzą wtedy do gry koszulką do góry i mają statystyki 2/2. Teraz, jeżeli chcemy odwrócić kartę obrazkiem do góry, możemy zapłacić koszt morphu, który jest zależny od konkretnej karty. Morphować możemy w każdej chwili.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
Karty z tą zdolnością mogą być zagrywane za alternatywny koszt 3 szarych many, wchodzą wtedy do gry koszulką do góry i mają statystyki 2/2. Teraz, jeżeli chcemy odwrócić kartę obrazkiem do góry, możemy zapłacić koszt morphu, który jest zależny od konkretnej karty. Morphować możemy w każdej chwili.
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
12
Overload – przeładowanie.
Karty z tą zdolnością mogą być zagrywane za swój koszt standardowy albo za większy koszt overload. Zagranie przeładownia zmienia efekt działania karty. Zmienia się tekst karty, a mianowicie słowo „target” zmienia się na „each”, czyli z „wybranego” na „wszystkie”. Przykład, instant Electrickery za 1 czerwoną manę zadaje 1 obrażenie w wybranego stwora, którego nie kontrolujesz („to target creature you don’t control”). Po zapłaceniu kosztu overload – 1 czerwona i 1 szara mana – zadaje 1 obrażenie wszystkim potworom poza twoją kontrolą („to each creature you don’t control”).
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z
Karty z tą zdolnością mogą być zagrywane za swój koszt standardowy albo za większy koszt overload. Zagranie przeładownia zmienia efekt działania karty. Zmienia się tekst karty, a mianowicie słowo „target” zmienia się na „each”, czyli z „wybranego” na „wszystkie”. Przykład, instant Electrickery za 1 czerwoną manę zadaje 1 obrażenie w wybranego stwora, którego nie kontrolujesz („to target creature you don’t control”). Po zapłaceniu kosztu overload – 1 czerwona i 1 szara mana – zadaje 1 obrażenie wszystkim potworom poza twoją kontrolą („to each creature you don’t control”).
<< Wróć >>
Rzadkie zdolności w Magic the Gathering: A-D | E-I | K-O | P-Z