Jak puszczać muzykę dziecku będąc w ciąży?·

Amarant - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Dziecko już od około 4-5 miesiąca ciąży zaczyna odbierać różnorodne dźwięki dochodzące z ciała matki oraz ze świata zewnętrznego. Muzyka je uspokaja i relaksuje oraz ma wpływ na życie płodowe i dalszy rozwój maluszka. Im więcej dźwięków dziecko usłyszy w brzuszku mamy, tym będzie miało lepiej wykształtowany słuch i szybciej nauczy się mówić. Prawdopodobnie słyszałaś, że najlepsza jest muzyka Mozarta, która ponoć wspiera rozwój inteligencji dziecka? Nie jest to niestety prawda - naukowcy udowodnili, że efekt Mozarta to zwykła bujda. Nie oznacza to jednak, że muzyka klasyczna jest zła - wręcz przeciwnie. Dziecku w brzuszku mamy należy puszczać każdy rodzaj muzyki, najważniejsze, aby się przy niej uspokajało i relaksowało.
1
Pas muzyczny 

Do puszczania muzyki brzuszkowi może ci się przydać Ritmo Pregnancy Sound System lub pas Lullabelly. Są one dość drogie i póki co dostępne jedynie za granicą (można kupić np. na ebay). Pasy muzyczne na brzuch mają tą zaletę, że mama nie musi słuchać muzyki razem z dzieckiem, ale jeśli chce to może to zrobić za pomocą dołączonych do pasa słuchawek. W pasie zainstalowane są głośniczki, skierowane do brzucha zatem dziecko może słuchać muzyki a mama może zająć się w ciszy czymś innym. Należy jednak pamiętać, aby nie puszczać muzyki dziecku przez cały dzień. Wystarczy kilkanaście minut do godziny dziennie.
2
Słuchawki 

Pas muzyczny jest niestety sporym wydatkiem i można sobie bez niego w prosty sposób poradzić. Wystarczą zwykłe słuchawki nauszne założone na brzuszek. Niestety mogą one się zsunąć podczas chodzenia zatem najlepiej je zakładać podczas siedzenia lub leżenia.
3
Jaka muzyka i jak głośno? 

Jeśli nadal nie masz pewności co do wyboru muzyki to zacznij od wyżej wymienionego Mozarta oraz chorałów gregoriańskich. Ta muzyka wycisza, nastraja i sprzyja rozmyślaniom. Możesz wybrać również Vivaldiego, Bacha, Beethovena i Straussa. Bardzo dobrze na płód wpływają również naturalne dźwięki takie jak szum fal, śpiew ptaków i inna muzyka relaksacyjna. 

Pamiętaj, że głośna muzyka nie jest wskazana dla płodu. Unikaj zatem stania przy głośnikach na koncertach i weselach. Staraj się również słuchać swojego dziecka - jeśli zaczyna zbytnio szaleć lub robi się niespokojne to oznacza, że muzyka jest zbyt głośna lub nieodpowiednia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Stres w ciąży
ciąża

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ginos
20.02.2014
Troszkę z tym pasem na brzuch to przesad. Nie powinno się w ten sposób puszczać muzyki dziecku w brzuchu. Włóżcie głowę do zbiornika z wodą i niech ktoś puknie w niego z zewnątrz. To zrozumiecie o czym mówię. Dziecko przebywa w wodach płodowych. A jak wiecie dźwięk w wodzie dosyć, że się bardzo dobrze rozchodzi to jeszcze jego efekt zostanie wzmocniony. Wpływa to bardzo niekorzystnie właśnie na słuch dziecka. dziecko czuje się wtedy tak jakby ktoś walił prętem w metalową bekę. Czy myślicie, że jest to przyjemne - jeśli tak to radze spróbować. Od razu zmienicie zdanie na ten temat. Aby dziecko słuchało muzykę wystarczy aby ona leciała gdzieś w domu przez głośniki. Na pewno ją usłyszy.