7 rzeczy, które przydadzą się w okresie połogu

Amarant - specjalista Tipy.pl
1 z 8
Okres połogu jest trudny i pełen niedogodności w szczególności dla kobiet, które pierwszy raz w życiu rodziły. Aby sobie pomóc należy się wcześniej przygotować i odpowiednio zaopatrzyć w konkretne rzeczy.
1
Majtki poporodowe

Majtki takie są niezwykle przewiewne, higieniczne i oddychające, dzięki czemu zapewniają dostęp świeżego powietrza do gojącego się krocza. Powinny być rozciągliwe i dość mocne, aby dobrze przytrzymywały na miejscu podkład poporodowy. 

Majtki poporodowe kupisz tutaj
2
Podkłady poporodowe

Krwawienie poporodowe jest zwykle tak obfite, że zwykłe podpaski nie wystarczą. Dlatego należy już wcześniej zaopatrzyć się w specjalne podkłady, które należy zabrać ze sobą do szpitala. Najlepsze i jednocześnie jedne z tańszych są podkłady Bella Mamma.
Podkłady poporodowe znajdziesz tutaj
3
Podkłady na łóżko

Krwawienie po porodzie może trwać nawet do 6 tygodni zatem mogą ci się przydać zarówno w szpitalu jak i w domu podkłady poporodowe, które ochronią łóżko bądź materac przed zabrudzeniem. 
4
Środek do dezynfekcji ran 

Środki takie nie tylko dezynfekują rany ale również przyspieszają proces gojenia się krocza lub rany po cesarce. Wśród dostępnych preparatów wyróżnić można krem Cicatridina, Octenisept czy Tantum Rosa, który działa również przeciwbólowo oraz zmniejsza opuchliznę. 

Octenisept kupisz tutaj

Tantum Rosa tutaj
5
Poduszka poporodowa 

Po nacięciu lub pęknięciu krocza będzie niemożliwe przez jakiś czas normalne siedzenie. Wówczas może pomóc specjalna poduszka poporodowa w kształcie oponki, która ochroni obolałe miejsce przed uciskiem, oraz ułatwi przepływ powietrza, przyspieszając gojenie. Poduszka ta może się przydać również w przypadku hemoroidów. 

Poduszki poporodowe kupisz tutaj
6
Okłady żelowe na piersi 

Okłady żelowe można stosować zarówno na ciepło jak i na zimno. Stosowane na ciepło bezpośrednio przed karmieniem ułatwią przepływ mleka, zaś stosowane na zimno po karmieniu złagodzą ból piersi i zmniejszą opuchliznę. 

Kompres na piersi kupisz tutaj
7
Wkładki laktacyjne 

Po rozpoczęciu laktacji będą potrzebne ci wkładki laktacyjne lub silikonowe muszle laktacyjne, które ochronią ubranie przed przemoczeniem. Dodatkowo muszle laktacyjne zapobiegają ocieraniu się wrażliwych sutków o materiał stanika. 

Wkładki laktacyjne kupisz tutaj
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane