Jak zrobić naleśniki cynamonowe?
Amarant - specjalista Tipy.pl

Naleśniki cynamonowe są doskonałym pomysłem na szybki posiłek. Możesz je jeść o każdej porze dnia - na śniadanie, obiad czy kolację. Twoje dzieci je pokochają.
P

NADZIENIE CYNAMONOWE: 4 łyżki masła (roztopionego), 1/4 szklanki + 2 łyżki brązowego cukru, pół łyżki mielonego cynamonu, POLEWA: 4 łyżki masła, 50 g serka białego homogenizowanego, 3/4 szklanki cukru pudru, pół łyżeczki ekstraktu waniliowego, NALEŚNIKI: 1 szklanka mąki, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, pół łyżeczki soli, pół szklanki mleka, pół szklanki wody (najlepiej gazowanej), 1 duże jajko, 1 łyżka oleju (dowolny, preferowany kokosowy).

1
Najpierw zrób nadzienie cynamonowe. Wymieszaj w miseczce z dzióbkiem brązowy cukier z roztopionym masłem i cynamonem i odstaw na bok.
2
Następnie zrób polewę. W małym garnuszku na małym ogniu roztop masło. Dodaj do niego serek homogenizowany, ekstrakt waniliowy i cukier puder i dokładnie wymieszaj. Ściągnij z ognia i odstaw na bok.
3
Teraz zrób ciasto na naleśniki. Dokładnie zmiksuj mąkę z proszkiem do pieczenia, solą, mlekiem, wodą, jajkiem i olejem. Odstaw na około 15 minut.
4
Rozgrzej patelnię na średnim ogniu. Jak już będzie gorąca spryskaj ją odrobiną oleju. Wlej na patelnię około pół szklanki ciasta, rozprowadź je po całym dnie i czekaj do czasu, aż zaczną się robić bąbelki. Wówczas weź nadzienie cynamonowe i nalej go trochę na ciasto naleśnikowe tworząc kształt spirali.
5
Za pomocą płaskiej szpachelki odwróć naleśnika na drugą stronę i smaż przez kolejne 1-2 minuty na złoto-brązowy kolor.
6
W taki sposób usmaż kilka naleśników, połóż je jeden na drugim w stosik i polej polewą. Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane