Jak zrobić racuchy na Tłusty Czwartek?
angel11 - specjalista Tipy.pl

Nie każdy wie, że Tłusty Czwartek to nie tylko pączki, faworki czy oponki. W wielu domach w ten dzień na stołach królują także racuchy. Najczęściej są to tradycyjne racuszki z jabłkami, jeden ze smaków dzieciństwa sporej liczby Polaków. Masz ochotę na te słodkie placuszki, obowiązkowo posypane cukrem pudrem? Koniecznie zapoznaj się z przepisem. A nie jest to byle jaki przepis. Pochodzi on z przedwojennej książki kucharskiej.
P

1 ½ szklanki mąki pszennej, 3 jajka, 1 szklanka mleka, ok. 3 łyżki cukru,, 3 małe jabłka lub 2 duże (najlepiej niezbyt słodkie), szczypta soli; poza tym: olej lub oliwa do smażenia, cukier puder do posypania

1
Jajka umyj, po czym odseparuj żółtka od białek. Do żółtek dodaj cukier, sól i nieco ponad połowę podanego w przepisie mleka. Następnie powoli dosypuj mąkę, cały czas mieszając trzepaczką (lub po prostu mikserem). Kiedy w cieście nie będzie już żadnej grudki, dolej pozostałą ilość mleka i ponownie dokładnie zamieszaj (lub zmiksuj).
2
Teraz pora na jabłka. Umyj je, obierz i usuń gniazda nasienne. Następnie pokrój je na cienkie plasterki. Białka jaj ubij na sztywną pianę, po czym wymieszaj ją z wcześniej przygotowanym ciastem.
3
Na dobrze rozgrzaną patelnię wlej ok. 3 łyżki oleju lub oliwy. Plastry jabłek obtaczaj w cieście dokładnie i smaż z obu stron na średnim ogniu.
4
Racuszki podawaj posypane cukrem pudrem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

grazyna2
25.02.2014
dodałabym do ciasta łyżkę alkoholu, by nie przyjmowało tłuszczu...