Jak uspokoić dziecko za pomocą jogi?

Amarant - specjalista Tipy.pl
Spokojna i cicha joga oraz ruchliwe i głośne dzieci to na pierwszy rzut oka niezbyt dobrane połączenie. Jednak skupienie wcale nie jest potrzebne, aby najmłodsi skorzystali z jej dobrodziejstw. W jodze znajdziemy wiele aktywnych pozycji, które pomogą naszym pociechom poradzić sobie ze swoimi emocjami, uwolnić nadmiar energii, poradzić sobie z frustracją czy zrelaksować się przed snem. Wprowadzenie jogi do codziennej rutyny można rozpocząć już od 18 miesiąca życia dziecka. Twoje dziecko będzie się lepiej zachowywać a ty będziesz czuć się lepiej!
1
Pogromca złości: Małpka 

Ta pozycja sprawi, że dziecko będzie się śmiało przez co zapomni o swoich frustracjach. Stań prosto, połóż dłonie na ziemi i oddal je od stóp na około dwa kroki. Stopy i dłonie rozstaw na szerokość ramion. Wyprostuj plecy i nogi w kolanach, unieś do góry biodra. Następnie podnieś jedną nogę i policz do trzech. Opuść ją i wykonaj ćwiczenie na drugą nogę.
2
Pogromca złości: Podskakujące drzewo 

Stańcie z dzieckiem naprzeciw do siebie w odległości około 2 długości stóp. Podnieś lewą nogę do góry, zegnij ją w kolanie i oprzyj stopę na wewnętrznej stronie prawego uda, tuż pod pośladkiem. Chwyć dziecko za ręce i powiedz, aby zrobiło to samo co ty, tylko prawą nogą. Wyprostujcie nogę na której stoicie a następnie zacznijcie równocześnie podskakiwać w miejscu. Zmieńcie nogę i powtarzajcie ćwiczenie przez 10-30 sekund.
3
Usypianie: Latające serce 

Rozciąganie połączone z głębokim oddechem pomaga szybko zrelaksować mięśnie i się wyciszyć na koniec dnia. Usiądźcie na podłodze i złączcie stopy razem w taki sposób, aby nogi układały się na kształt rombu. Oprzyjcie dłonie po bokach za tułowiem z palcami skierowanymi na zewnątrz, delikatnie się odchylcie do tyłu, wypchnijcie do przodu pierś i unieście do góry brodę. Teraz się zrelaksujcie i głęboko oddychajcie przez 15-30 sekund. Ćwiczenie należy powtórzyć 3 razy.
4
Usypianie: Spadająca gwiazda 

Stań z rozstawionymi na boki nogami i ustaw stopy równolegle do siebie. Ręce unieś na boki, wyprostuj je i skieruj wewnętrzną stronę dłoni w dół. Zrób skłon na lewo i połóż lewą dłoń blisko lewej stopy. Prawą dłoń unieś wysoko i skieruj ją w kierunku sufitu. Popatrz się do góry i policz do pięciu. Powróć do pozycji wyjściowej i zrób skłon na prawo. Powtórz ćwiczenie 5 razy.
5
Spalacz energii: Pocałunek kolana 

Ta pozycja poprawia trawienie i uspokaja. Usiądź na podłodze. Prawą nogę wyprostuj zaś lewą zegnij w kolanie i oprzyj o wewnętrzną stronę prawego uda. Schyl się do przodu i głośno pocałuj swoje prawe kolano (jeśli jest to konieczne to zegnij prawą nogę). Pomału powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 3 razy i zmień nogi.
6
Spalacz energii: Gwiazda 

Ta aktywna pozycja pozwoli dzieciom pozbyć się nadmiaru rozpierającej je energii. Stań ze stopami rozstawionymi szerzej niż szerokość ramion a ręce rozłóż na boki dłońmi w dół. Zacznij kiwać się na jedną i drugą stronę. Powtarzaj ćwiczenie kilka minut. Podczas ćwiczenia możecie śpiewać swoją ulubioną piosenkę.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

karmienie piersią
Sikający chłopiec
Dziecko korzysta z nocnika

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Anonimek
03.03.2014
co za głupota dziecko za pomocą jogi ...