Google Public DNS

Jak przyspieszyć internet? - Google Public DNS·

fifi - specjalista Tipy.pl
Google Public DNS
1 z 6
Jeśli twój internet z niewyjaśnionych przyczyn „zrywa” połączenie lub marzysz o szybszym i bezpiecznym przeglądaniu stron www, Google wychodzi ci naprzeciw udostępniając nową usługę – Google Public DNS. Jest to alternatywa dla serwerów DNS udostępnianych ci przez twojego dostawcę internetu. Dlaczego warto zmienić swój serwer DNS na Google? Przyczyny są co najmniej trzy. Po pierwsze – wyraźnie szybsze wczytywanie się stron. Pojemny cache Google Public DNS sprawia, że przeglądane przez ciebie witryny ładują się szybciej, pozwalając ci korzystać z internetu bez niepotrzebnych i irytujących okresów bezczynności. Po drugie – bezpieczeństwo. Zwykłe DNS'y są podatne na różnego rodzaju ataki (tzw. „spoofing”). Google Public DNS posiada kilka najnowocześniejszych zabezpieczeń, które gwarantują, że otrzymana odpowiedź rzeczywiście pochodzi od serwera, do którego zostało wysłane zapytanie. Trzeci powód to zawsze trafne rezultaty. Google Public DNS to najwyższy standard usług. Żadna strona nie zostanie przed tobą zablokowana, ani nie przekieruje cię na witrynę znajdującą się pod innym adresem. Nie zastanawiaj się dłużej. Już teraz zmień swój DNS na Google. Jak tego dokonać dowiesz się poniżej.

1
google public dns - adresy serwerów
Adresy serwerów Google Public DNS

W zależności wersji od protokołu, jakiego używasz, są one następujące:

  • Dla Ipv4 (gdy obecny adres składa się z czterech liczb oddzielonych od siebie kropkami):

    Preferowany serwer DNS: 8.8.8.8
    Alternatywny serwer DNS: 8.8.4.4

  • Dla Ipv6 (gdy obecny adres jest zbudowany według schematu podobnego do tego przedstawionego poniżej):

    Preferowany serwer DNS: 2001:4860:4860::8888
    Alternatywny serwer DNS: 2001:4860:4860::8844
2
zmiana serwera DNS w Windows 7
Zmiana serwera DNS w Windows 7

  1. Wejdź w „Panel sterowania

  2. Kliknij „Sieć i internet”, a następnie „Centrum sieci i udostępniania”. Wybierz „Zmień ustawienia karty sieciowej”.

  3. Wybierz połączenie, dla którego chcesz zmienić domyślny serwer DNS:
    - Żeby zmienić ustawienia dla połączenia przewodowego (Ethernet), kliknij prawym przyciskiem na „Połączenie lokalne”. Wybierz „Właściwości”.
    - Żeby zmienić ustawienia dla połączenia bezprzewodowego, kliknij prawym przyciskiem na „Połączenie bezprzewodowe” („Wireless Network Connection”), a następnie wybierz „Właściwości”.
    Możesz być poproszony o potwierdzenie uprawnień administratora lub podanie hasła do konta admina. Zrób to.

  4. Wybierz zakładkę „Połączenie sieciowe”. Pod nagłówkiem „To połączenie używa następujących elementów”, zaznacz „Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4)” lub „Protokół internetowy w wersji 6 (TCP/IPv6)”, a następnie kliknij we „Właściwości”.

  5. Wybierz „Zaawansowane”i kliknij w zakładkę „DNS”. Jeżeli są tam wpisane jakikolwiek adresy serwerów DNS, zapisz je na kartce. Teraz skasuj adresy z okienka i kliknij „OK”.

  6. Zaznacz „Użyj następującego adresu serwera DNS”. Jeżeli w polu „Preferowany serwer DNS” lub „Alternatywny serwer DNS” są już wpisane jakieś adresy, koniecznie zapisz je na kartce. Mogą przydać się w przyszłości.

  7. Teraz zastąp te adresy (lub po prostu wpisz w odpowiednich miejscach) następujące wartości:

    • Dla IPv4:
      Preferowany serwer DNS: 8.8.8.8
      Alternatywny serwer DNS: 8.8.4.4

    • Dla IPv6:
      Preferowany serwer DNS: 2001:4860:4860::8888
      Alternatywny serwer DNS: 2001:4860:4860::8844

  8. Zrestartuj wybrane na początku połączenie.

  9. Sprawdź czy wprowadzone przez ciebie ustawienia działają poprawnie.

3
zmiana serwera DNS w Ubuntu
Zmiana serwera DNS w Linux (Ubuntu)

  1. W menu „System” wybierz „Preferences”, a następnie „Network Connections”.

  2. Wybierz połączenie, dla którego chcesz zmienić ustawienia serwera DNS na Google Public DNS:
    - Żeby zmienić ustawienia dla połączenia przewodowego (Ethernet), zaznacz kartę „Wired” i wybierz z listy interfejs sieciowy. Zazwyczaj ma on nazwę „eth0”.
    - Żeby zmienić ustawienia sieci bezprzewodowej, kliknij na zakładkę „Wireless” i wybierz odpowiednią sieć.

  3. W oknie, które się pojawi, zaznacz „IPv4 Settings” lub „Ipv6 Settings”.

  4. Jeżeli zaznaczona jest opcja „Automatic (DHCP)”, rozwiń listę i zaznacz „Automatic (DHCP) adresses only”. Jeżeli zaznaczona jest inna opcja, nic nie zmieniaj.

  5. W polu „DNS servers” wpisz dane Google Public DNS oddzielone spacją:
    - dla IPv4: 8.8.8.8 i/lub 8.8.8.4
    - dla IPv6: 2001:4860:4860::8888 i/lub 2001:4860:4860::8844

  6. Kliknij „Apply”, żeby zapisać zmiany. Jeżeli zostaniesz poproszony o podanie hasła administratora, zrób to.

  7. Sprawdź poprawność wprowadzonych ustawień.

4
zmiana serwera DNS w routerze
Zmiana serwera DNS w routerze

Każdy router ma własny interfejs, za pomocą którego można zmienić ustawienia serwera DNS. Z tego powodu poniższe informacje mają charakter bardzo ogólny. Jeżeli okażą się za mało dokładne, poszukaj wskazówek w instrukcji dołączonej do twojego routera.
  1. Wpisz w pasku przeglądarki adres IP rutera.

  2. Podaj hasło do konsoli administratora.

  3. Znajdź zakładkę, w której podane są ustawienia serwera DNS.

  4. Jeżeli jest w miejscu głównego i alternatywnego serwera DNS jest wpisany jakiś adres IP, zapisz go na kartce i zachowaj na przyszłość.

  5. Zastąp adresy obecnych serwerów DNS adresami Google Public DNS:

    • Dla IPv4:
      Preferowany serwer DNS: 8.8.8.8
      Alternatywny serwer DNS: 8.8.4.4

    • Dla IPv6:
      Preferowany serwer DNS: 2001:4860:4860::8888
      Alternatywny serwer DNS: 2001:4860:4860::8844

  6. Zapisz ustawienia i opuść panel administracyjny.

  7. Zrestartuj przeglądarkę internetową, a następnie sprawdź poprawność nowych ustawień.

5
zmiana serwera DNS na urządzeniach mobilnych

W przypadku urządzeń mobilnych, dane serwera DNS są zazwyczaj zawarte w „Zaawansowanych ustawieniach sieci WiFi”. Ze względu na różnorodność modeli takich urządzeń, opisane poniżej czynności mają jedynie charakter informacyjny. Więcej szczegółów można uzyskać po zapoznaniu się z instrukcją danego urządzenia.

  1. Znajdź ekran ustawień sieci bezprzewodowej.

  2. Odszukaj miejsce, gdzie podane są adresy serwerów DNS.

  3. Jeżeli w polu tym są już wpisane jakieś adresy IP, zapisz je na kartce i zachowaj. Mogą się przydać w przyszłości.

  4. Zastąp adresy głównego i alternatywnego serwera DNS danymi Google Public DNS:

    • Dla IPv4:
      Preferowany serwer DNS: 8.8.8.8
      Alternatywny serwer DNS: 8.8.4.4

    • Dla IPv6:
      Preferowany serwer DNS: 2001:4860:4860::8888
      Alternatywny serwer DNS: 2001:4860:4860::8844

  5. Zapisz ustawienia i wróć do ekranu powitalnego.

  6. Uruchom przeglądarkę internetową i sprawdź poprawność wprowadzonych ustawień.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane