trądzik

3 domowe maseczki na trądzik·

visage - specjalista Tipy.pl
trądzik
1 z 4
Posiadaczki cery trądzikowej wiedzą jak uciążliwa i zawstydzająca jest to przypadłość. Często nawet najdroższe kosmetyki nie pomagają w pozbyciu się problemu, a może się zdarzyć, że zamiast tego tylko zaostrzają objawy choroby. Przedstawione poniżej domowe maseczki na trądzik nie tylko zwalczą stany zapalne i redukują krostki. Dodatkowo odżywią twoją skórę, nadając jej miękkość i stymulując proces odnowy komórek naskórka. Każda z wymienionych maseczek ma właściwości antyseptyczne i przeciwbakteryjne, co sprawia, że doskonale redukuje ropne wykwity i zaczerwienienia tak charakterystyczne dla cery trądzikowej.
1
maseczka na trądzik z octem jabłkowym
Maseczka złuszczająca z octem jabłkowym

Potrzeba:
- ocet jabłkowy
- zielona herbata
- miód (koniecznie naturalny)
- cukier

Właściwości składników

Kwasy alfa-hydroksylowe (AHA) zawarte w occie jabłkowym pomagają odblokować zatkane pory i usunąć martwe komórki naskórka. Ocet przywraca naturalne pH skóry, usuwa krostki i pryszcze, a także zmniejsza widoczność porów.

Zielona herbata zwalcza natomiast wolne rodniki i pomaga przywrócić cerze blask, nieskazitelność i młody wygląd. Ma również właściwości przeciwzapalne.

Miód odżywia skórę, ma również właściwości przeciwbakteryjne i przeciwzapalne.

Cukier działa jak naturalny środek złuszczający, usuwając martwy naskórek i odblokowując pory.

Przygotowanie:

Wlej do miseczki 1 łyżeczkę octu winnego. Dodaj 2 łyżeczki ostudzonej zielonej herbaty, 5 łyżeczek cukru i 1 łyżeczkę miodu. Całość dobrze wymieszaj. Jeśli chcesz, aby maseczka miała gęstszą konsystencję, dodaj więcej cukru.

Stosowanie:

Za pomocą wacika nałóż maseczkę na twarz i wmasowuj ją w skórę przez kilka minut. Dzięki temu złuszczysz martwy naskórek i poprawisz krążenie krwi.
Pozostaw maseczkę na skórze przez 10 minut, a następnie spłucz wodą.
Stosuj 1-2 razy w tygodniu.
2
maseczka na trądzik z cynamonem i miodem

Potrzeba:
- cynamon
- miód

Właściwości składników

Zarówno cynamon, jak i miód mają właściwości przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. Miód dodatkowo odżywia skórę, sprawiając, że staje się miękka i elastyczna. Pamiętaj, żeby zawsze używać prawdziwego miodu. Jego sztuczny odpowiednik często jest przyczyną alergii.

Przygotowanie:

Wsyp 1 łyżeczkę cynamonu do miseczki. Dodaj 2 łyżeczki miodu. Oba składniki dobrze wymieszaj. Jeżeli maseczka jest zbyt gęsta, dodaj więcej miodu.

Stosowanie:

Palcami nałóż grubą warstwę maseczki na wilgotną twarz. Pozostaw ją na minimum 10-15 minut, po czym spłucz letnią wodą. Na koniec przemyj cerę tonikiem lub sokiem z cytryny. Możesz również użyć mieszanki octu jabłkowego i wody destylowanej (w stosunku 1:1).
Maseczkę możesz stosować praktycznie codziennie.
3
maseczka na trądzik z kurkumą i mlekiem
Maseczka przeciwtrądzikowa z kurkumą, mlekiem i miodem

Potrzeba:
- kurkuma
- miód
- mleko

Właściwości składników

Kurkuma doskonale leczy wszelkiego rodzaju problemy skórne, ponieważ ma właściwości przeciwbakteryjne, przeciwzapalne i jest bogata w przeciwutleniacze. Pomoże również w pozbyciu się śladów i blizn po trądziku.

Mleko (koniecznie nieprzegotowane) zawiera kwas mlekowy, który działa jak delikatny środek złuszczający i odmładzający cerę.

Miód odżywia skórę i wykazuje działanie przeciwbakteryjne i przeciwzapalne.

Przygotowanie:

Wsyp do miseczki 1 łyżeczkę kurkumy. Dodaj 1 łyżeczkę miodu i 2 łyżeczki mleka. Wszystkie składniki wymieszaj do uzyskania rzadkiej pasty.

Stosowanie:

Maseczkę nakładaj na twarz i dekolt za pomocą pędzla do makijażu (kurkuma może zabarwić twoje palce na żółto). Jeżeli po zmyciu maseczki zauważysz, że cera ma miejscami żółty odcień, przetrzyj ją wacikiem nasączonym mlekiem.
Stosuj maskę 2-3 razy w tygodniu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

ogórek na oczy
Maseczka z kawy
maseczka z żółtka na twarzy

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

KateStarlight
01.02.2017
A do tego wągry zniknęły!!! polecam!
KateStarlight
01.02.2017
Maseczka z cynamonu i miodu, to po prostu rewelacja! Wgl mnie buzia nie piekła. Fakt. Po zmyciu była bardzo czerwona. Ale nasmarowałam ją grubo kremem. Nie dość, że przepięknie pachnie, to i smakuje!
Zrobię
07.09.2016
Ile trzymać na twarzy tą ostatnią maseczke?
Nastolatka
10.08.2016
Maseczka z octem jabłkowym. Efekt od razu był niesamowity: skóra delikatna jak u niemowlęcia. Jestem pod wrażeniem. 10/10
Fiona
28.07.2016
Ta ostatnia maseczka jest świetna!
Wściekła
02.05.2016
Maseczka z cynamonem sprawiła, że moja skóra swędzi, piecze i jest czerwona jak burak. Wyglądam tragicznie. Mam nadzieje, że to do jutra zejdzie bo inaczej będę zmuszona iść do dermatologa.
alicja
24.03.2014
Ja do maseczki z kurkumy zamiast mleka i miodu dodaję jogurtu naturalnego i oliwy z oliwek, ale ogólnie fajne przepisy na maseczki, lubię takie naturalne metody na walkę z niedoskonałościami :) pozdrawiam
Dagadd
24.03.2014
Coś nowego! nie znałam przepisu na maseczkę z octem jabłkowym :D