Jak zrobić sałatkę śledziową z ogórkiem?
Amarant - specjalista Tipy.pl

Sałatka śledziowa z ogórkiem stanowi doskonałą propozycję na kolację oraz postne dni. W połączeniu z żytnim chlebem tworzy duet, któremu nie można się oprzeć. Jej przygotowanie nie wymaga wiele czasu, ani wysiłku. Bez wątpienia zaskoczy was i bliskich swoim smakiem i aromatem. Doskonała kompozycja przypraw rzuci zupełnie nowe światło na śledzia w śmietanie. Poniżej znajdziecie znakomity przepis, który rozwieje wasze wątpliwości.
P

250 g zielonego ogórka, sól, 1 mała czerwona cebula, 15 g kopru włoskiego, 2 łyżki białego octu winnego, 300 g śledzi, 200 g śmietany, 8 kaparów

1
Obierz ogórka i pokrój go w cieniutkie plasterki, nie powinny one być grubsze niż pięciogroszówka. Przełóż go do miseczki, obficie posól i odstaw na około godzinę. Po tym czasie, przełóż ogórka na sitko i odciśnij nadmiar wody rękami. Będzie jej bardzo dużo i im więcej odciśniesz, tym lepiej. Odciśniętego ogórka przełóż do dużej miski.
2
Cebulę obierz. Jedną połowę pokrój na plasterki zaś drugą drobno posiekaj. Drobno posiekaj również koper i przełóż jego większą część oraz cebulę do ogórka. Dodaj ocet winny i dobrze wymieszaj.
3
Śledzia odcedź z zalewy a następnie pokrój w krótkie 1 cm paseczki. Dodaj je do ogórka. Sałatkę wymieszaj ze śmietaną, dopraw do smaku pieprzem i posyp z wierzchu kaparami. Podawaj z chlebem żytnim posmarowanym masłem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane