Jak robić przysiady z piłką w ciąży?

Amarant - specjalista Tipy.pl
Przyszła mama może podejmować aktywność fizyczną, jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań ze strony lekarza prowadzącego. Pomagają zachować dobrą formę, zarówno fizyczną jak i psychiczną. Taki rodzaj ćwiczeń przygotowuje nas również do porodu i przyspiesza powrót do poprzedniej sylwetki. Główną zaletą ćwiczenia z piłką jest wzmocnienie mięśni nóg, poprawa postawy oraz przygotowanie nóg do pozycji rodzenia. Poniżej przedstawiam wskazówki, które pomogą wam wykonać ćwiczenie.
1
Przygotuj się: Stań przy ścianie i umieść piłkę pomiędzy dolną częścią pleców a ścianą. Stopy powinny być rozstawione nieco szerzej niż na szerokość bioder. Rozluźnij ramiona i oprzyj ciężar ciała o piłkę.
2
Ćwiczenie: Równomiernie oddychaj i przy wydechu ugnij kolana. Piłka powinna się potoczyć na wyższą partię pleców. Oddychaj i pomału powróć do pozycji wyjściowej całkowicie prostując kolana. Powtórz ćwiczenie kilka razy, aż poczujesz ból w nogach.
3
Porady: Podczas przysiadu kolana powinny być bezpośrednio nad kostkami stóp. Nie uginaj nóg bardziej, niż do kąta 90 stopni. Podczas przysiadu trzymaj plecy prosto zaś brzuch lekko wciągnięty. Ćwicz powoli i kontroluj każdy ruch.

Powiązane porady

Jazda na rowerze w ciąży

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane