Jak zrobić ozdoby wielkanocne z masy solnej?

Amarant - specjalista Tipy.pl
Wielkanoc w tym roku przypada bardzo późno bo dopiero 20 kwietnia. Oznacza to, te święta będą ciepłe, zielone i pełne wiosennych kwiatów. Mamy zatem jeszcze sporo czasu, aby się do nich przygotować. W tym roku proponuję wykonanie wielkanocnych ozdób z masy solnej. Jest ona prosta w wykonaniu, a ozdoby po dokładnym wyschnięciu w piekarniku będą bardzo trwałe.
P

MASA SOLNA: 1 szklanka mąki, pół szklanki soli, pół szklanki wody, POZOSTAŁE RZECZY: wałek do ciasta, linijka, wykrawaczka w kształcie jajka, łopatka, słomka do picia (do zrobienia dziurek), papier pergaminowy, farba akrylowa w aerozolu, pisak (opcjonalnie), Mod Pogde opcjonalnie, sznurek lub wstążka

1
Wymieszaj razem mąkę, sól i wodę. Ugniataj, aż ciasto będzie miało gładką konsystencję.
2
Rozwałkuj ciasto na grubość około 6 mm i wytnij z niego różne wielkanocne kształty za pomocą wykrawaczek.
3
Wykrojone kształty połóż na blasze wyłożonej papierem pergaminowym. W każdej ozdobie zrób dziurkę za pomocą słomki do picia.
4
Ozdoby włóż do piekarnika i susz w temperaturze 120 stopni przez około 2 godziny.
5
Jak już ozdoby z masy solnej dokładnie wyschną i ostygną to pora je pomalować. Najszybciej robi się to za pomocą farby w sprayu jednak zwykła farba akrylowa również będzie dobra.
6
Poczekaj, aż farba dokładnie wyschnie. Za pomocą pisaka zrób na ozdobach różne wzorki lub szlaczki. Aby zabezpieczyć kolor pomaluj ozdoby na koniec Mod Podge.
7
Przepleć przez otwór sznurek lub wstążkę, zrób pętelkę i zawieś. Wesołych Świąt!

Powiązane porady

rzeżucha
tulipany z papieru
jajko ze sznurka

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

milejdi
18.03.2014
Jesli zwiekszysz temperature ozdoba moze Ci popekac, takze zalecam ostroznosc :)
Pisanka
17.03.2014
Czy można przyśpieszyć proces suszenia zwiększając temperaturę?