Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > 6 prostych sposobów na poprawę pracy wątroby

6 prostych sposobów na poprawę pracy wątroby

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Wątroba jest jednym z najbardziej zapracowanych organów w naszym organizmie, który pełni aż 500 funkcji metabolicznych. Warto o nią dbać, gdyż bez niej żyć się nie da a zastąpić jej nie ma czym.
1
sposoby na zdrową wątrobę - krok 1
Pij dużo wody z cytryną

Staraj się pić około 8-10 szklanek wody niegazowanej. Tylko w ten sposób, wątroba będzie mogła oczyścić organizm z toksyn. Jeszcze lepiej, jeśli będziesz zaczynać każdy dzień od dużej szklanki wody z sokiem wyciśniętym z połowy cytryny. Cytryna pomaga w oczyszczaniu wątroby, gdyż stymuluje wydzielanie się żółci.
2
sposoby na zdrową wątrobę - krok 2
Jedz warzywa krzyżowe

Wybieraj warzywa pomocne przy oczyszczaniu wątroby, takie jak zielone warzywa liściaste, buraki, marchewki, jarmuż czy rukola. Staraj się je jeść dwa razy dziennie. Jedz również dużo cebuli, czosnku oraz brokułów, gdyż zawierają one siarczany pomocne w regeneracji wątroby. Staraj się zdrowo odżywiać, aby zapewnić organizmowi wszystkie potrzebne minerały i witaminy, gdyż brak jakiejkolwiek z nich może zakłócić naturalny proces oczyszczania wątroby z toksyn.
3
sposoby na zdrową wątrobę - krok 3
Zrób delikatny masaż

Połóż się płasko na plecach a następnie zacznij wykonywać delikatny masaż brzucha w okolicach woreczka żółciowego i wątroby, które znajdują się po prawej stronie ciała pod najniższym żebrem. Dzięki masażowi polepszy się krążenie w okolicach tych narządów.
4
sposoby na zdrową wątrobę - krok 4
Nie przeciążaj wątroby

Twoja wątroba pracuje bardzo ciężko, zatem nie należy jej dodatkowo przeciążać alkoholem oraz dużą ilością środków przeciwbólowych. Ogólnie rzecz biorąc to regularne przyjmowanie nawet małych dawek środków przeciwbólowych prowadzi do chorób i niewydolności wątroby. Bardzo szkodliwy dla naszej wątroby jest Paracetamol występujący w takich lekach jak np. Panadol, Apap, Acenol, Gripex, MaxFlu, Coldrex, Tabcin itd.
5
sposoby na zdrową wątrobę - krok 5
Przyjmuj suplementy wspomagające wątrobę

Ostropest, kurkuma i mniszek lekarski wspomagają pracę i oczyszczanie wątroby oraz chronią jej komórki przed uszkodzeniem. Spróbuj następującą kurację: 45 mg kurkumy, 400 mg ekstraktu z mniszka lekarskiego lub 400 mg ekstraktu z ostropestu dziennie. Ze świeżego korzenia mniszka lekarskiego możesz zrobić również herbatkę (należy go zaparzać we wrzątku).
6
sposoby na zdrową wątrobę - krok 6
Zadbaj o dietę

Aby wspomóc proces oczyszczania wątroby należy dostarczać organizmowi wszystkich potrzebnych minerałów i witamin. Zamiast codziennie łykać multiwitaminy zadbaj raczej o swoją dietę. Powinna być ona bogata w magnez, wapń, potas, żelazo, cynk, miedź, sód, selen, mangan i inne.
 4.2/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

maxim - 2016-03-09
pijam wszelkie alkohole już ponad pół wieku i mam wątrobę,trzustkę,nerki,serce ok.lekarz mówi bym się nie cieszył,ja mam już ponad 70,wszyscy moi krewni żyją ponad 90,do końca w miarę dobrym zdrowiu,ja nie chciałbym aż tak długo,dodam że nie zażywam żadnych leków,na weselach tańczę z młódkami
loka - 2015-02-24
Gówno prawda co do leków. Apap właśnie jako jedyny nie obciąża wątroby w żaden sposób. Potwierdzają to lekarze. Więc nie wiem kto pisze takie dyrdymały!!!
ed hunter - 2015-01-12
Ja nie piję i wątroba to lubi. ;)
hungry - 2015-01-12
czosnek na wątrobę ? nie jestem ekspertem ale czytelnikom radzę to jeszcze przemyśleć...
Maria - 2014-03-17
Ja piję napar z owoców jałowca. Jedną łyżeczkę suszonych owoców jałowca zalewam 250 ml wody i podgrzewam przez kilka minut.
 
Ten ważny narząd wykonuje aż 500 ważnych zadań, które mają znaczenie dla naszego życia. Nie może ich przejąć inny...
Domowe sposoby na oczyszczenie wątroby
Ten ważny narząd wykonuje aż 500 ważnych zadań, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt