Co mówić kobiecie w ciąży?

Amarant - specjalista Tipy.pl
Szalejące hormony powodują duże wahania nastroju u kobiet w ciąży. Często są one sfrustrowane opuchniętymi nogami, szerszymi biodrami, wielkim brzuchem czy pogorszoną cerą. Wystarczy jednak kilka słów, aby poprawić ciężarnej kobiecie humor i pomóc jej poczuć się bardziej komfortowo. Przeczytaj poniższy artykuł i kiedy następnym razem spotkasz koleżankę z brzuszkiem będziesz wiedział co powiedzieć, aby wywołać uśmiech na jej twarzy.
1
Wyglądasz ślicznie! Mówi się, że “córka” odbiera matce urodę w ciąży, zatem niech ci do głowy nie przyjdzie mówić “ooo, widzę, że będziesz mieć córeczkę, prawda?”. Zamiast tego pochwal swoją koleżankę, że wygląda ślicznie zaś piękno, aż z niej promienieje. Pamiętaj, że piękno to nie tylko rozmiar sukienki - to jest coś, co tkwi głęboko w nas wszystkich. Takimi słowami sprawisz, że będzie się lepiej czuła - nie tylko dziś, ale może nawet do końca ciąży.
2
Jesteś taka dzielna. Bo taka jest! Ciąża i poród nie są dla tchórzy. Ciało kobiety zmienia się w ciąży tak bardzo, że czasami nigdy nie wraca do dawnych kształtów. Ten komentarz upewni ją, że było warto!
3
Będziesz świetną matką. Przyszłe mamy są często przerażone na samą myśl, czy się sprawdzą jako matki. Boją się, że sobie nie poradzą i że nie będą umiały wychować swojego dziecka. Jednak prędzej czy później okazuje się, że nie taki diabeł straszny jak go malują. Upewnij zatem koleżankę, że będzie wspaniałą matką a bardzo ulżysz jej na sercu.
4
Coś czuję, że to dziecko będzie szczęściarzem. W ten sposób przyszła matka poczuje się dumna, że wyda na świat tego małego, cudownego człowieczka i ulży jej, słysząc, że będzie to dziecko urodzone pod szczęśliwą gwiazdą.
5
Ale super! Na wieść o ciąży uciesz się i powiedz, że to wspaniała wiadomość. Nie szokująca i nie dziwna, tylko wspaniała! Bez względu na to, czy ciąża była planowana czy nie - stało się i jest ona już faktem. Trzeba się zatem cieszyć!
6
Jeśli chcesz, to popilnuję twoje starsze dzieci. Opieka nad gromadką dzieci przypomina opiekę nad młodymi kociętami, co oznacza, że jest bardzo wyczerpująca. Młoda mama zwykle pod koniec dnia pada z nóg i nie ma na nic sił. Podarowanie jej odrobiny czasu dla siebie będzie wielkim błogosławieństwem.
7
Proszę usiąść (w autobusie, pociągu, metrze, na przystanku itp). Nigdy, nigdy ale to nigdy, nie pozwól ciężarnej kobiecie stać. Nie ma słów na to, jak bardzo jest niegrzeczne i nietaktowne nieustąpienie miejsca ciężarnej.
8
Poród naturalny czy cesarka? To jest absolutnie tylko twój wybór. Nigdy nie zaczynaj debaty nad tym, który z porodów jest lepszy i nie staraj się do niego przekonywać przyszłej mamy. To ona będzie rodzić i to jaki sposób wybierze jest tylko i wyłącznie jej wyborem!
9
Zapomnij o naczyniach! Czy o kurzach na półkach, stercie prania czy bałaganie. Po prostu zajmij się dzieckiem i je kochaj. Jeszcze lepiej zrobisz jak umyjesz za nią te naczynia czy pościerasz kurze.
10
Jakby co to dzwoń a przyjdę z pomocą! Malutkie dziecko w domu to masa nowych obowiązków jak również nieprzespane noce. Ciężko jest nowej mamusi to wszystko ogarnąć zatem będzie bardzo szczęśliwa, gdy zaoferujesz jej pomoc lub przynajmniej zapewnisz, że w razie czego będzie mogła na ciebie liczyć.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

depresja w ciąży
depresja poporodowa
depresja poporodowa

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

daisy
21.03.2014
oliwia w - rozbroiłaś mnie! ;D "który to już pączek? czwarty?! Kobieto, jak nic jesz za dwoje" - moje najgorsze wspomnienie :p
oliwia w
20.03.2014
ja nie lubię kiedy ludzie traktują mnie jak inkubator i bez przerwy chcą macać po brzuchu, ludzie ile można?