płatki owsiane

7 zaskakujących właściwości płatków owsianych

Amarant - specjalista Tipy.pl
płatki owsiane
1 z 9
Płatki owsiane są jednym z najzdrowszych i najszybszych pomysłów na śniadanie. Jednak mogą one służyć nie tylko do jedzenia. Poniżej przedstawiam kilka zaskakujących sposobów użycia płatków owsianych poza kuchnią.
1
właściwości płatków owsianych - krok 1
Trądzik 

Jesteś nastolatkiem z trądzikiem i wolisz jeść na śniadanie bułkę z Nutellą, niż miseczkę płatków owsianych, którą mama za każdym razem stara się w ciebie wcisnąć? Zamiast jej jeść poczekaj, aż płatki przestygną i nałóż je sobie na twarz. Poczekaj 10 minut po czym spłucz chłodną wodą. Ta stara metoda naszych babć ma swoje potwierdzenie w nauce. Płatki owsiane absorbują ze skóry sebum oraz bakterie i złuszczają martwy naskórek, co pomaga w walce z trądzikiem. Dobrym dodatkiem do płatków będzie również olejek z drzewa herbacianego i miód.
2
właściwości płatków owsianych - krok 2
Ospa wietrzna lub pokrzywka 

Jeśli swędzi cię ciało z powodu ospy wietrznej lub nawet poparzenia słonecznego wypróbuj kąpieli z dodatkiem płatków owsianych. Płatki zmiel w młynku, włóż do ręczniczka materiałowego lub czystej skarpetki, zawiąż i zawieś na kranie podczas nalewania wody do wanny. Od czasu do czasu odciskaj woreczek z płatkami do wody lub pocieraj nim swędzącą skórę.
3
właściwości płatków owsianych - krok 3
Ogólne problemy skórne

Z płatków owsianych możesz zrobić również peeling lub mydło. Dobrym pomysłem jest również zmielenie 2 łyżek płatków za pomocą młynka lub blendera, a następnie wymieszanie ich z łyżeczką sody oczyszczonej i odrobiną wody. Tak powstałą gęstą pastę należy rozprowadzić na oczyszczonej twarzy, pozostawić na 15 minut i spłukać.
4
właściwości płatków owsianych - krok 4
Wyczerpanie

Owsianka jest dobra nie tylko na skórę problematyczną ale również na skórę szarą i zmęczoną po zimie. Taką odmładzająco-kojącą maseczkę zrobisz w prosty sposób. Wystarczy wymieszać szklankę gorącej wody z ⅓ szklanki płatków owsianych, odczekać 3 minuty, po czym dodać 2 łyżki miodu i 2 łyżki jogurtu oraz białko jajka. Maseczkę należy nałożyć na twarz, pozostawić 15 minut i spłukać ciepłą wodą.
5
właściwości płatków owsianych - krok 5
Stres

Aby się odstresować po ciężkim dniu dodaj do kąpieli 1 szklankę mleka, 2 szklanki płatków owsianych oraz 1 łyżkę miodu. W ten sposób nawilżysz skórę oraz zrelaksujesz ciało.
6
właściwości płatków owsianych - krok 6
Pomoc w odchudzaniu

Zamień zwykłą mąkę na domowej roboty mąkę owsianą. Płatki owsiane zmiel za pomocą blendera lub robota kuchennego i z powstałej mąki rób naleśniki, ciasteczka a nawet wypiekaj chleby. W ten sposób dostarczysz organizmowi dwa razy więcej błonnika a za to mniej kalorii.
7
właściwości płatków owsianych - krok 7
Zwiększ wytrzymałość

Wybierasz się na poranny jogging? Zjedz przed wyjściem naleśniki owsiane a dodadzą ci energii. Badania dowodzą, że płatki owsiane zjedzone na dwie godziny przed treningiem zwiększają wytrzymałość organizmu. Owies pomaga w szybszym spalaniu tłuszczu i przetwarzaniu go na energię potrzebną do zasilenia mięśni.
8
płatki na wrzody żołądka
Wrzody żołądka

Cierpisz z powodu wrzodów żołądka? Płatki owsiane to skuteczne i całkowicie naturalne lekarstwo. Wystarczy, że 1/3 szklanki płatków zalejesz 1,5 szklanki wody. Gotuj je przez kilka minut. Jedz je codziennie na czczo. Po wrzodach nie pozostanie ani śladu.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

blizny potrądzikowe
sposoby na pryszcze
zaskórniki

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

mejsi
18.03.2014
ja mam cere tradzikowa i tez robie maseczke z platkow owsianych, ale do 1 łyżki platków dodaje tyle samo zmielonej suszonej pokrzywy i odrobinę gorącej wody. Po 15 minutach zmywam z twarzy. Efekty sa rewelacyjne, pozdrawiam :)
Alusia
17.03.2014
Jestem uczulona na miód i u mnie świetnie sprawdza się mieszanka płatków owsianych z dodatkiem skrzypu polnego. Wystarczy zaparzyć skrzyp i odstawić na kilkanaście minut, a następnie wymieszać z płatkami.