11 mitów na temat fitnessu

Amarant - specjalista Tipy.pl
1 z 12
Aby odnosić lepsze rezultaty ćwiczeń, zapomnij o wszystkim co do tej pory czytałaś o fitnessie i zapoznaj się z poniższym artykułem. Niektóre informacje, mogą być dla ciebie szokujące!
1
mity na temat fitnessu - krok 1
Mit 1: Możesz określić miejsce spalania tłuszczu

Poprzez ćwiczenia można pozbyć się tkanki tłuszczowej z całego organizmu, jednak nie da się tego kontrolować i określić spalanie tłuszczu wyłącznie z określonej części ciała. W pewnym ośrodku przeprowadzono doświadczenie na grupie osób polegające na wykonywaniu przez tydzień ćwiczeń na jedną nogę. Pomimo, iż osoby te ćwiczyły wyłącznie jedną nogę, to po tygodniu wszyscy stracili również tyle samo tłuszczu z drugiej nogi oraz dodatkowo tłuszcz z klatki piersiowej.
2
mity na temat fitnessu - krok 2
Mit 2: Nie jest dobrym pomysłem wykonywanie ćwiczeń aerobowych na pusty żołądek

Najnowsze badania opublikowane w Journal of Nutrition donoszą, jeśli będziemy wykonywać poranne ćwiczenia aerobowe na czczo to spalimy więcej tłuszczu.
3
mity na temat fitnessu - krok 3
Mit 3: “Musi boleć” 

Odrobina bólu jest dobra, jednak jeśli podczas wykonywania ćwiczeń odczuwasz ostry ból, wówczas zaprzestań ćwiczeń i skonsultuj się ze swoim lekarzem. Czasami za ból odpowiadają rzeczy, których byśmy nie podejrzewali. Przykładowo źle dobrane buty do biegania mogą powodować ból kolan podczas treningu - jeśli go zignorujemy, wówczas duże prawdopodobieństwo, że za kilka tygodni zerwiemy więzadła.
4
mity na temat fitnessu - krok 4
Mit 4: Zawsze się rozciągaj przed treningiem

Rozciąganie rozluźnia mięśnie i powoduje, że są one mniej stabilne i słabsze. Zamiast statycznego rozciągania znacznie lepsza będzie aktywna rozgrzewka, która przygotuje nasz organizm do wysiłku.
5
mity na temat fitnessu - krok 5
Mit 5: Przypakujesz dzięki podnoszeniu ciężarów

Właściwie, to podnosząc ciężary możesz schudnąć! Najnowsze badania opublikowane w jednym z magazynów dowodzą, że kobiety podnoszące większy ciężar i wykonujące 8 powtórzeń spalały więcej kalorii od tych, które wykonywały 16 powtórzeń z lżejszymi ciężarkami.
6
mity na temat fitnessu - krok 6
Mit 6: Maszyny i atlasy do ćwiczeń są lepsze od hantelek

Maszyny do ćwiczeń są tak zaprojektowane, aby ćwiczyć tylko określone mięśnie, zatem spalisz na nich mniej kalorii, niż wykonując zróżnicowany zestaw ćwiczeń za pomocą zwykłych hantelek.
7
mity na temat fitnessu - krok 7
Mit 7: Bieganie po bieżni jest tak samo efektywne jak bieganie w terenie

Bieganie pod wiatr lub po zróżnicowanym podłożu bardziej angażuje mięśnie do pracy. Wymaga ono więcej energii i w efekcie spala się o około 10% kalorii więcej, niż pokonując ten sam dystans na bieżni.
8
mity na temat fitnessu - krok 8
Mit 8: Trzeba codziennie ćwiczyć

Przerwa w ćwiczeniach powinna być częścią treningu, nie zaś alternatywą dla niego.
9
mity na temat fitnessu - krok 9
Mit 9: Nie wolno ćwiczyć jak jest się chorym

O ile nie masz gorączki a objawy choroby to zatkany nos czy ból gardła to nie ma żadnych przeciwwskazań do ćwiczeń. Zawsze jeśli masz jakieś wątpliwości to słuchaj swojego ciała lub poproś o opinię lekarza.
10
mity na temat fitnessu - krok 10
Mit 10: Jeśli się pocisz to znaczy, że nie masz kondycji

Brzmi to sprzecznie z intuicją, jednak jeśli masz dobrą kondycję, to twoje ciało szybciej zaczyna się pocić. Osoby, które są w świetnej formie bardziej się pocą, niż ci, którzy w niej nie są. Po każdym kolejnym treningu będziesz coraz bardziej mokry.
11
mity na temat fitnessu - krok 11
Mit 11: Bieganie jest lepsze niż chodzenie

Bieganie i chodzenie angażuje te same partie mięśni jednak różni się od siebie intensywnością. Osoby biegające i chodzące na tym samym dystansie spalają jednakową ilość energii oraz odnoszą te same korzyści zdrowotne.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

cwiczenia izometryczne
Złamana ręka
ćwiczenia

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

WaWal
11.05.2015
Co do biegania i chodzenia to myślę że kluczowym zwrotem było "na tym samym dystansie". Co do reszty "Mitów", to niestety ciągle istnieją. U mnie w klubie to właśnie głównie mit że jak dziewczyna poćwiczy większym ciężarem, to zrobi się z niej kulturystka. Zawsze sporo czasu mi zajmuje wytłumaczenie, że bez diety, sylwetki kulturystki nie osiągnie.
SAR
11.05.2015
kalorie nie maja tu nic do rzeczy - najwyższy czas się tym zainteresować poważnie
toxy
11.05.2015
Ludzie... Dałem się nabrac na te 12 slajdów z jednym zdaniem... Ostrzegam innych - nie warto.
I ten tip z końca - bieganie tym samym co chodzenie... Wiem wiem, tu kazdy jest specem, ale polecam np. książkę Rehabilitacja kardiologiczna albo Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego - może coś rozjaśnią w głowie. Ruch może jest podobny dla autora (bo nie ten sam, zupełnie inny zakres pracy, tak jak np. między bieganiem a rowerem) natomiast skutki dla organizmu sa kompletnie inne (tylko bieganie powoduje tak równomierny trening przy tak wysokim tętnie). Możliwe ze w śmiesznych kaloriach jest to rzeczywiście identyczne - nie wiem tego bo to najmniej interesujący mnie aspekt uprawiania jakiegokolwiek sportu. Choć także byłbym tym bardzo zaskoczony - trudno to sobie wyobrazic zeby sport o takiej intensywności jak nordic walking pozwalał na taki trening jak pływanie czy bieganie - ale możliwe ze w dobie pewnych mód na sporty wszystko da się wcisnąć pod odpowiednimi hasełkami. I nie jestem przeciwnikiem chodzenia - sam chodzę po 12-15km średnio raz na tydzien albo częsciej gdy pogoda i warunki nie pozwalają na powazniejszy trening, wiele miesięcy poświęciłem tez zeby przekonać rodziców do częstych treningów. Ale bez jaj...
K.
11.05.2015
Jejku, kto pisze te artykuły? Dlaczego nie jest podpisany imieniem, nazwiskiem i specjalizacją? Taki artykuł niczego nie wnosi, to tak jakby napisać: "trzeba się zdrowo odżywiać". I w sumie niby coś wiadomo, ale żadnych konkretów. A informacje zawarte powyżej nie zawsze zgodne z prawdą, w dodatku przy tak okrojonych wypowiedziach totalnie pozbawione sensu..
Harnas
11.05.2015
Jednym slowem i ten artykul i reklamy fitnesu mozna wyrzucic do tego samego smietnika oraz ani jednym ani drugim sobie glowy nie zaprzatac :)
jaaa
14.03.2014
Więzadła a nie wiązadła....