Jak zrobić wegetariański pasztet z soczewicy?
angel11 - specjalista Tipy.pl

Jesteś zwolennikiem diety wegetariańskiej? A może po prostu znudziły ci się tradycyjne mięsne pasztety? Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, zachęcam cię do spróbowania pasztetu z soczewicy z dodatkiem m.in. orzechów, jajek i pieczarek. Przepis znajdziesz poniżej.
P

½ szklanki soczewicy, 4 łyżki zmielonych orzechów włoskich, 4 średnie jaja, 4 średnie marchewki, 50 dag ugotowanych i utłuczonych ziemniaków, 20 dag pieczarek, 1 cebula, ½ kostki masła, ½ szklanki bułki tartej, pół pęczka pietruszki, 1 łyżka majeranku, poza tym po szczypcie: soli, pieprzu, gałki muszkatołowej i imbiru mielonego

1
Dwa spośród czterech jajek ugotuj na twardo, po czym ostudź i obierz je ze skorupek. Pieczarki opłucz pod bieżącą wodą i odsącz na sitku.
2
Ugotowane i ostudzone jajka oraz odsączone pieczarki zmiel w maszynce.
3
Do tak powstałej masy dodaj puree z ziemniaków, dwa pozostałe (oczywiście surowe) jajka oraz 3,5 łyżki miękkiego masła.
4
Marchew umyj, obierz i ugotuj, a cebulę pokrój w kostkę i podduś z dodatkiem 1 łyżki masła oraz dwóch łyżek wody.
5
Napełnij naczynie 1 i ⅓ szklanki wody i umieść w nim opłukaną soczewicę. Gotuj ją, aż wyparuje cała woda.
6
Teraz zmiel w maszynce soczewicę, marchew oraz cebulę, po czym dodaj to wszystko do masy jajeczno-ziemniaczanej.
7
Dopraw pasztet solą, pieprzem, imbirem, gałką muszkatołową, posiekaną natką pietruszki, majerankiem, dodaj do niej także bułkę tartą oraz zmielone orzechy.
8
Przygotuj formę na pasztet. Wysmaruj ją masłem, po czym przełóż do niej masę. Piecz pasztet w 180 stopniach przez 50 minut. Po upływie tego czasu pozostaw go w formie do ostygnięcia.
?

Wskazówki
* Do zrobienia pasztetu możesz użyć zarówno soczewicy zielonej, jak i czerwonej.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Tomi
18.03.2014
Ja przepadam za pasztetem z cukinii :D Niebo w gębie, potrzebujesz 4 szklanek startej cukinii, 3 szklanek tartej bułki, po 1 tartej cebuli i marchewce, kilka pieczarek, pół szklanki oleju, 3 jaja, 200g startego żółtego sera, 2 ząbki czosnku (ja lubię czosnek, dlatego dodaję 3 ;)), natki pietruszki, soli, pieprzu, słodkiej papryki. Składniki mieszamy, odkładamy na chwil parę (20 min) i pieczemy w 180 stopniach przez 50 do 60 minut. Smacznego! :)
Monia
17.03.2014
Pyyyycha!:) Znacie jeszcze jakieś wersje pasztetu wegetariańskiego?