12 objawów, świadczących o tym, że jesteś uzależniony od internetu
Amarant - specjalista Tipy.pl

Niektórym z nas ciężko jest kontrolować czas spędzany na surfowaniu po internecie, przez co zaniedbujemy nasze prawdziwe życie. Internet obecnie odgrywa olbrzymią rolę, jednak oprócz niezaprzeczalnych plusów jego wykorzystywania istnieją również pewne minusy. Niektórzy ludzie zostają wchłonięci przez sieć, przez którą zawierają nowe znajomości zamiast poznawać ludzi osobiście. Czy jesteś osobą uzależnioną od internetu? Chcesz się dowiedzieć? Jeśli tak to zapoznaj się z poniższymi objawami uzależnienia i zastanów się, czy występują one również u ciebie.
1
Surfowanie po internecie wprawia cię w stan euforii 

Podczas przeglądania ulubionych stron czujesz się lepiej, niż kiedykolwiek indziej. Czujesz radość, podekscytowanie i nie chcesz, aby nikt ci w tym przeszkadzał.
2
Spędzasz w internecie coraz więcej czasu

Czy czujesz, że z dnia na dzień więcej czasu zajmuje ci przeglądanie różnych stron internetowych? Jeśli tak, to może być to jeden z sygnałów ostrzegawczych uzależnienia.
3
Coraz częściej tracisz nad sobą panowanie

Jeśli czujesz, że coraz częściej wybuchasz, wpadasz w złość i tracisz panowanie nad swoimi emocjami, to bądź ostrożny i zastanów się, co może być tego przyczyną.
4
Oddalasz się od przyjaciół i rodziny

Po przyjściu do domu pierwsze co robisz to włączasz internet zamiast porozmawiać ze swoją rodziną? Czujesz, że nie masz czasu na spotkania i rozmowy z przyjaciółmi? Wolisz sobie posurfować, niż spotkać się na żywo ze znajomymi? Jeśli tak, to może być zły znak.
5
Coraz rzadziej robisz to, co do tej pory sprawiało ci przyjemność

Ostatnio rzadziej chodzisz na piłkę? Opuszczasz zajęcia fitnessu? Nie spacerujesz tyle ile wcześniej? Czytasz mniej książek? Bardzo powszechnym objawem uzależnienia od internetu jest utrata zainteresowania innymi czynnościami. Jeśli jest coś co lubisz robić, to się tego trzymaj.
6
Kłamiesz na temat korzystania z internetu

Zamiast przyznać się do tego, że przeglądałeś YouTube lub grałeś w gry to skłamałeś? Jeśli zaczynasz okłamywać innych i ukrywać fakt korzystania z internetu, to znaczy, że twoje uzależnienie jest już poważne.
7
Internet przeszkadza ci w wykonywaniu obowiązków

Wiesz, że masz coś zrobić i nie masz na to wiele czasu, jednak nie potrafisz zamknąć przeglądarki? Odkładasz odkurzanie, naukę czy ugotowanie obiadu na później a następnie okazuje się, że jest już na to za późno? Jeśli tak, to jest to objaw uzależniania.
8
Chcesz mieć więcej czasu, aby korzystać z internetu i jesteś niespokojny, gdy nie masz do niego dostępu

Czujesz poirytowanie lub zagubienie kiedy nie masz dostępu do internetu? Chodzisz ze swoim tabletem nawet do łazienki? Jeśli tak, to musisz się poważnie nad sobą zastanowić.
9
Wstydzisz się lub masz poczucie winy, że tyle czasu spędzasz w internecie

To kolejny objaw poważnego uzależnienia.
10
Zły wpływ

Jeśli internet ma zły wpływ na twoje życie, wpływa na twoją naukę czy pracę, relacje z innymi ludźmi, oddala cię od rzeczy, które należy wykonać łącznie z dbaniem o higienę osobistą, to najwyższy czas z tym skończyć. Aby dobrze zacząć walkę z uzależnieniem udaj się na wizytę do psychologa. Zrób to nawet wówczas, gdy jesteś pewien, że sam sobie poradzisz z problemem. Po jednej wizycie wspólnie określicie, czy jest sens kolejnych wizyt.
11
Zaburzenia snu

Zdarzyło ci się wstawać w środku nocy lub bardzo wcześnie rano, tylko po to aby coś sprawdzić w internecie? Zasiedziałeś się i nie wiesz nawet, kiedy wzeszło słońce? Jeśli tak, to zastanów się nad tym. Zarwane noce mogą mieć bardzo zły wpływ na twoje zdrowie.
12
Ostatnio drastycznie zmieniła się twoja waga ciała, miewasz bóle głowy, kręgosłupa oraz nadgarstka

Te objawy połączone z objawami powyżej mogą świadczyć o tym, że jesteś uzależniony od internetu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

birdie
24.03.2014
Zosia - wymień go na lepszy model :)
przyszły.psycholog14
24.03.2014
Zosia. Polecam Ci abyś zadzwoniła na darmowy numer 116123 dla dorosłych. Opowiedz tam Twoj problem a oni napewno Ci pomogą. Polecam i pozdrawiam :)
Zosia
21.03.2014
Po przeczytaniu tego artykułu stwierdziłam, że mój chłopak jest uzależniony od internetu ;( ciągle gra w jakieś głupie gry i nie ma dla mnie w ogóle czasu.. Dwa dni temu przyłapałam go na tym, że zamiast iść na wykład grał w gre! On nie pójdzie do psychologa bo mówi, że tylko świry chodzą do takich lekarzy, jak to inaczej leczyć? Czy można mu jeszcze pomóc? Proszę pomóżcie bo już nie mam siły... :(