Jak zrobić karmnik dla ptaków z cytryny lub pomarańczy?

angel11 - specjalista Tipy.pl
1 z 8
Kochasz ptaki i chcesz, by na dłużej zagościły w twoim ogrodzie? Marzysz, by otoczenie twojego domu wyglądało oryginalnie? Przygotuj poczęstunek dla skrzydlatych przyjaciół w zrobionym wcześniej karmniku z połówki cytryny lub pomarańczy. Takie w pełni ekologiczne karmidełko świetnie będzie komponować się ze znajdującą się w ogrodzie roślinnością. A twoje dzieci jeszcze bardziej pokochają ptaki. Wykonanie karmnika jest banalnie proste, nie wymaga też specjalnych zdolności, czasu, czy sporych nakładów finansowych.
P

cytryna i/lub pomarańcza, nóż, łyżka, gruba igła, kolorowa włóczka, ziarno dla ptaków

1
Przetnij cytrusy na pół i dokładnie wydrąż z nich cały miąższ.
2
Sięgnij po połówkę wydrążonego cytrusa i zrób w niej otwory po przeciwnych stronach tak, jak na zdjęciu obok. Uważaj na to, by nie przekłuć skórki cytryny zbyt blisko krawędzi. Istnieje wtedy ryzyko, że skórka nie wytrzyma ciężaru i pęknie. Za pomocą odpowiedniej igły przeciągnij przez otwory włóczkę.
3
Kiedy stwierdzisz, że włóczka ma odpowiednią długość, zrób supełki na jej końcach. Na tym etapie karmidełko powinno wyglądać tak jak na fotografii obok.
4
Zrób kolejne dwa otwory tak, by igła znajdowała się prostopadle w porównaniu do jej wcześniejszego położenia. Przeciągnij przez nie włóczkę.
5
Oceń, czy długość obu uchwytów jest taka sama. Jeśli tak jest, zrób na końcach supełki i utnij nadmiar włóczki.
6
Jeśli chcesz mieć więcej takich karmidełek, postępuj analogicznie z pozostałymi połówkami cytrusów. Następnie napełnij je pokarmem dla ptaków.
7
Teraz wystarczy tylko powiesić cytrusowe karmniki i czekać na przylot skrzydlatych gości. :)
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Oznaczenie do kwiatków
oczko wodne

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

claudia_xx
26.03.2014
Świetny artykuł.Nie myślałam że zrobienie karmnika dla ptaków może być takie łatwe a zarazem szybko się robi.
ennng556
26.03.2014
zawsze robiłam z butelki, ale ten jest cudowny :)
Tadeusz
24.03.2014
Witam,
Bardzo pomysłowe. Ja robiłem karmnik dla ptaków z kokosa wypełnionego tłuszczem oraz pestkami.