8 tygodniowy szczeniak labradora

Jak karmić szczeniaka labradora?

SznapsiSznapsi - specjalista Tipy.pl
Ładne i milusińskie. Słodkie i delikatne. Nic dziwnego, że labradory to jedna z najbardziej popularnych ras psów. Tak jak i inne pieski, szczeniaki labradora potrzebują odpowiednio zbilansowanej diety, aby zdrowo rosły i prawidłowo się rozwijały. Poniżej znajdziesz wskazówki jak prawidłowo karmić młode labradory.
P

* Metalowa nierdzewna miska,
* Czysta woda,
* Karma dla szczeniaka.

1
Zakup jedzenie dla szczeniaków. Szczeniaki często mają wrażliwe żołądki, więc najlepiej będzie, jeśli będziesz karmić swojego pieska tym samym pożywieniem, które dawał mu hodowca. Jeżeli wziąłeś psa ze schroniska i nie był wcześniej odżywiany prawidłowo, wybierz dla niego karmę opatrzoną znakiem jakości i napisem "odpowiednio zbilansowana dieta". Tylko gotowa karma ma odpowiednie dla twojego szczeniaka porcje węglowodanów, tłuszczu i minerałów.
2
Dawaj psu codziennie czystą i świeżą wodę. Upewnij się, że ma do niej stały dostęp.
3
Karm swojego psa. Dawaj mu 3/4 miski jedzenia trzy razy dziennie (rano, w południe i wieczorem). Pilnuj szczeniaka przez 20 minut. Po tym czasie zabierz mu miskę nawet, jeżeli nie skończył jeszcze podanej mu porcji.
4
Jeżeli po jakimś czasie twój piesek będzie zjadał całą porcję jedzenia w wyznaczonych 20 minutach, zwiększ jego porcję jedzenia do pełnej miski.
5
Zmniejsz liczbę posiłków w ciągu dnia. Pomiędzy 4 a 6 miesiącem życia twój pies będzie potrzebował już tylko dwóch posiłków dziennie (rano i wieczorem).
6
Jeżeli masz jakieś zastrzeżenia do wagi swojego psa, skonsultuj się z weterynarzem.
?

Wskazówki

  • Staraj się, aby twój pies codziennie dostawał posiłki w tych samych godzinach.
  • Nie przekarmiaj psa. Labradory z nadwagą mają więcej problemów zdrowotnych.

Powiązane porady

York pies
Uczta dla psa
Pies w kuchni

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

KasiaSzulik
22.01.2015
Potrzebne porady, ale to nie wszystko co powinniśmy wiedzieć. Najwięcej powie weterynarz. Trzeba też dobrać odpowiednią karmę, też lepiej z pomocą specjalisty w tej dziedzinie. Często można zapytać o rekomendacje w sklepach zajmujących się sprzedażą karmy, np. apetete.pl
pride
29.05.2014
3/4 miski ?? jakiej miski jest milion wielkosci..,........
fejs201
05.01.2013
super poradnik
fejs201
05.01.2013
super zdjęcie labladorka na 5
Michał
16.09.2012
Witam ja mam labradora ,matka labrador ojciec coli sam w sobie labrador każdy wie jaki jest a ta krzyżówka którą ja mam mają być bardzo mądre nie wiem mója suczka na razie ma 2 miesiące a już aportuje podaje łapkę ,kiedy mówię zostań to zostaje i szybko zapamiętuje jest prze kochana.
kama
19.08.2012
mam 2 miesiecznego labradora,ile razy dziennie powinien jesc
Kaska
15.07.2012
lablador.. ta... fajny pies bo o takim nie słyszałam jeszcze. czy to akaś nowa odmiana LABRADORA?
kaska
07.11.2011
labladory?;d;d;d;d wez sie naucz pisac dziewczyno;/ LABRADORY!!!!! jak juz.
megg1802
21.06.2011
Ile dziennie powinien zjeść 4 miesięczny szczeniak?i co zrobić jeśli such karma mu nie smakuje?