Jak uprawiać truskawki zwisające?
Amarant - specjalista Tipy.pl

Truskawki zwisające, inaczej pnące można uprawiać na balkonach, trasach i w ogrodzie. Z powodu, iż są one zarówno piękną ozdobą jak i bardzo smaczną przekąską, to z roku na rok zyskują coraz większe grono miłośników. Uprawa tych truskawek nie wymaga wiele miejsca. Najlepiej, jeśli zasadzimy je w donicy kaskadowej lub donicy wiszącej. Truskawki te nazywane są często truskawkami pnącymi, jednak nie są one pnączami, tylko je nieco przypominają, gdyż wypuszczają długie rozłogi.
1
Stanowisko

Truskawki kochają słońce i im więcej go im dostarczymy, tym owoce będą większe i będzie ich więcej. Stanowisko powinno być zatem słoneczne i możliwie osłonięte od wiatru.
2
Podlewanie

Ziemia powinna być stale wilgotna. Oznacza to, że w słoneczne i gorące dni należy je podlewać codziennie a czasem i dwa razy dziennie - najlepiej wcześnie rano i wieczorem, aby ostre słońce nie powodowało pękania ziemi.
3
Nawożenie

Aby rośliny dobrze owocowały wskazane jest nawożenie za pomocą nawozów naturalnych lub kompostu (może być również np. Florovit nawóz do truskawek i krzewów owocowych, Florovit Nawóz do truskawek i poziomek, Nawóz organiczny do warzyw i owoców Pokon BIO). Nawożenie pestycydami jest wykluczone, gdyż zgromadzą się one w owocach zaś ich jedzenie będzie szkodliwe dla zdrowia. Roślinki nawozimy po rozpoczęciu wegetacji (około kwietnia) a później pod koniec czerwca i ostatni raz - w połowie sierpnia.
4
Cięcie

Należy na bieżąco usuwać chore i uschnięte liście oraz popsute owoce, aby zapobiec chorobom grzybowym.
5
Zimowanie

Truskawki zasadzone w gruncie przezimują bez problemu bez żadnych dodatkowych zabiegów, zaś truskawki rosnące w doniczkach należy zadołować wraz z doniczkami w ziemi lub przenieść w zaciszne miejsce osłonięte od wiatru. Jeśli nie mamy dokąd przenieść doniczek to najlepiej jest je owinąć tkaniną, włożyć do pudła z kartonu i przysypać liśćmi bądź kawałkami styropianu. Całość można dodatkowo przykryć agrowłókniną. Jeśli nie ma mrozu wówczas należy roślinki podlewać.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ghx999
28.03.2014
Najlepiej użyć ziemi ogrodowej z mieszaniną torfu odkwaszonego. Pozdrawiam.
Marek F.
26.03.2014
Witam, chciałbym dowiedzieć się jaka ziemia będzie najlepsza dla tej odmiany truskawek? Pozdrawiam.