Jak zrobić zapiekane bagietki z jajkiem, kiełbasą i serem?

Amarant - specjalista Tipy.pl
Te jajeczne łódeczki przygotujesz w mniej niż 5 minut. Wystarczy wydrążyć bagietki i wypełnić je jajkiem, kiełbasą i dużą ilością sera żółtego a następnie włożyć do piekarnika i piec, aż staną się gorące i mocno chrupiące. Takie bagietki będą najlepiej smakować ze słodką herbatą, kawą lub kakao. Idealne na weekendowe śniadanie! Poniższy przepis jest na 4-6 porcji.
P

4 bagietki, 20 dkg kiełbasy, 8 jajek, pół szklanki śmietanki, 20 dkg sera żółtego, pęczek zielonej cebulki, sól i pieprz do smaku

1
Rozgrzej piekarnik do 175° C.
2
Wzdłuż każdej bagietki zrób z wierzchu podłużne nacięcie a następnie je wydrąż pozostawiając około 1 cm grubości ścianek. Odłóż bagietki na bok.
3
Kiełbasę obierz, pokrój w plasterki i odłóż na bok.
4
W średniej wielkości miseczce delikatnie ubij jajka razem ze śmietanką.
5
Do wydrążonych bagietek wlej masę jajeczną oraz rozdziel pomiędzy nie plasterki kiełbasy i drobno posiekaną zieloną cebulkę. Posyp z wierzchu dużą ilością tartego sera żółtego.
6
Włóż bagietki do rozgrzanego piekarnika i piecz przez około 25-30 minut, lub do czasu, aż jajko się zetnie. Wyciągnij z piekarnika, odłóż na 10 minut do przestygnięcia i podawaj. Smacznego!

Powiązane porady

omlet na słodko
Nieświeże jajko
Omlet z serem na śmietanie

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

G_111
28.03.2014
niam niam... same pyszności... z taką bagietką pełnoziarnistą i pomidorami byłyby idealne :)
Irenka W.
26.03.2014
Witam,
Wyśmienity pomysł, właśnie szukałam czegoś co mogłabym podać rodzinie na śniadanie. Jednak ja zamiast sera żółtego dodałabym ser pleśniowy.