Jak zrobić sos serowy do zapiekanki?
angel11 - specjalista Tipy.pl

Mięsne, makaronowe czy warzywne zapiekanki coraz częściej goszczą na naszych stołach. Nic w tym dziwnego, są w końcu dość proste w wykonaniu i smaczne. Nie bez znaczenia jest też fakt, że dania z piekarnika, nawet te kaloryczne, są z reguły zdrowsze od tych smażonych w głębokim tłuszczu. Jeśli chodzi o zapiekankę, np. makaronową, spory wpływ na efekt finalny i jej ostateczny smak ma sos. Szczególnie popularny jest tu sos serowy. Zrób swoją ulubioną zapiekankę, następnie polej ją którymś z zaprezentowanych poniżej sosów, wstaw do piekarnika, a potem rozkoszuj się jej wspaniałym smakiem.

1

Składniki: 250 ml mleka, 50 g ulubionego sera żółtego, 25 g masła, 2 łyżki śmietanki do kawy, po szczypcie: soli, pieprzu i startej gałki muszkatołowej Ser żółty zetrzyj na tarce. Masło roztop na patelni, następnie dodaj do niego mąkę i mieszaj obydwa składniki przez ok. minutę. Potem ostrożnie dolej mleko oraz śmietanę i posyp przyprawami. Dołącz ser żółty i mieszaj wszystko przez kilka minut. Sos jest gotowy, kiedy składniki ładnie się połączą.

2

Składniki: 200 ml mleka, 20 dag żółtego sera, ok. 150 g jogurtu naturalnego, 100 g śmietany 30%, po szczypcie soli, pieprzu i startej gałki muszkatołowej do smaku: czerwona papryka w proszku, oregano Zetrzyj ser żółty. Do naczynia wbij jajka, wlej mleko, śmietanę i jogurt. Następnie dodaj ser i przyprawy. Wszystko dokładnie zamieszaj.

3

Składniki: 3 jajka, 125 ml śmietanki 12%, 10 dag żółtego sera, 1 łyżka koncentratu pomidorowego, do smaku: sól, pieprz, bazylia Zetrzyj ser żółty na tarce. Jajka wbij do miski i rozkłóć widelcem. Następnie dodaj do nich śmietankę, koncentrat pomidorowy oraz ser. Zmieszaj wszystkie składniki dokładnie i dopraw przyprawami, po czym wymieszaj wszystko jeszcze raz.

4

Składniki: 250 ml mleka, 125 g fety, 1 łyżka mąki, do smaku: sól, pieprz, starta gałka muszkatołowa, Fetę rozkrusz w dłoniach. Wlej do naczynia mleko i dodaj do niego fetę. Zagotuj jem po czym dosyp łyżkę mąki i przyprawy. Ponownie zagotuj.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

troll
21.03.2018
Dzięki za przepisy ,jednak jest jedno ale.W drugim przepisie brak ilości jajek.
kmes090562
17.08.2015
co za geniusz układał te przepisy, na pewno taki , który tego nigdy nie robił
Greta
28.03.2014
Potrzebujesz: sera pleśniowego, odrobiny masła, śmietany. Śmietanę podgrzej z masłem, dodaj ser i przypraw do smaku :) Smacznego
hana
26.03.2014
suuuuper! :D znacie jakiś przepis na sos pleśniowy do zapiekanki?