menstruacja

Domowe sposoby na nieregularne miesiączki

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
menstruacja
1 z 11
Nieregularne miesiączki to częsty problem wielu kobiet. Mówimy o nich wtedy, gdy odstęp między kolejnymi cyklami nie jest stały i wynosi więcej, niż 35 dni. Przyczyn nieregularności miesiączek może być wiele. Wśród nich wyróżnić można zaburzenia odżywiania, znaczącą utratę wagi lub przybranie na niej, anemię, cukrzycę, poronienie, urodzenie dziecka, syndrom policystycznych jajników, torbiel na jajniku i wiele innych. Problem nasilają również takie czynniki jak zwiększony wysiłek fizyczny, palenie papierosów, nadużywanie alkoholu i/lub kofeiny, podróżowanie, stres czy zażywanie określonych leków (lub ich odstawienie, np. tabletki antykoncepcyjne). U kobiet, które dopiero weszły w okres dojrzałości płciowej oraz u tych, które zbliżają się do menopauzy nieregularność cykli miesiączkowych jest zjawiskiem naturalnym. W pozostałych przypadkach warto wypróbować sprawdzone domowe sposoby. Gdy mimo ich stosowania problem nadal będzie się utrzymywać, koniecznie skonsultuj się z ginekologiem.
1
imbir
Imbir

Imbir nie tylko reguluje częstotliwość cykli miesiączkowych, ale również łagodzi bóle menstruacyjne. Zaleca się stosować go przy nieregularnych oraz mało obfitych miesiączkach.

1/2 łyżeczki świeżo zmielonego imbiru zalej szklanką wrzącej wody. Pozostaw na 5-7 minut. Posłodź napar odrobiną cukru i pij 3 razy dziennie po posiłku. Czas trwania kuracji powinien wynosić około 1 miesiąca lub więcej.
2
cynamon
Cynamon

Cynamon reguluje cykle menstruacyjne i uwalnia od skurczów w trakcie miesiączki. Uważa się, że działa na organizm rozgrzewająco. Co więcej, zawiera on składnik, który reguluje poziom insuliny we krwi i ma wpływ na częstotliwość miesiączki. Obecnie prowadzi się badania na temat wpływu cynamonu na cykl menstruacyjny kobiet z syndromem policystycznych jajników.

Wsyp 1/2 łyżeczki cynamonu do szklanki mleka. Pij ten „shake” codziennie przez kilka tygodni.
Możesz również pić herbatkę cynamonową, regularnie żuć laski cynamonu lub używać tej przyprawy w swojej codziennej diecie.
3
sezam
Sezam i cukier trzcinowy

Ziarna sezamu korzystnie wpływają na równowagę hormonalną w organizmie, co jest bardzo pomocne przy regulowaniu cyklów miesiączkowych. Zawierają składniki o nazwie lignany, które wiążą nadmiarowe hormony oraz niezbędne kwasy tłuszczowe, które regulują ich wydzielanie. Skuteczność sezamu jest jeszcze większa, gdy połączymy go z działającym rozgrzewająco cukrem trzcinowym.

Upraż na wyłożonej papierem pergaminowym blasze do pieczenia garść ziaren sezamu. Następnie zmiel je wraz z łyżeczką cukru trzcinowego na drobny proszek. 1 łyżeczkę tego proszku jedz codziennie na czczo w fazie lutealnej cyklu (po owulacji, na dwa tygodnie przed pojawieniem się krwawienia). Kontynuuj terapię przez kilka miesięcy.
4
aloes
Aloes

Aloes reguluje poziom hormonów, dzięki czemu pomaga rozwiązać problem nieregularnych miesiączek.

Wyciśnij ze świeżego liścia aloesu znajdujący się w nim żel. Dodaj do niego 1 łyżeczkę miodu. Spożywaj tę miksturę codziennie przed śniadaniem przez okres około 3 miesięcy.
Uwaga: nie stosuj jej w trakcie krwawienia miesiączkowego.
5
zielona papaja
Niedojrzała papaja

Zielona, niedojrzała papaja ma działanie wzmagające krwawienie menstruacyjne. Stosuje się ją również w regulowaniu cyklów miesiączkowych, ponieważ wspomaga skurcze włókien mięśniowych w macicy.

Owoc ten jest szczególnie skuteczny, gdy miesiączki spóźniają się na skutek stresu lub zbliżającej się menopauzy.

Codziennie przez okres kilku miesięcy pij sok z niedojrzałej papai. Odstaw go w trakcie krwawienia miesiączkowego.
6
kurkuma
Kurkuma

Kurkuma ma działanie rozgrzewające, okazuje się też pomocna w regulowaniu cyklów miesiączkowych oraz równoważeniu poziomu hormonów. Stymuluje krwawienie menstruacyjne, posiada właściwości rozkurczowe i przeciwzapalne. Czyni ją to doskonałym specyfikiem również na bóle menstruacyjne.

1/4 łyżeczki kurkumy dodaj do mleka, miodu lub cukru trzcinowego. Spożywaj ten specyfik przez kilka tygodni lub do czasu zauważenia poprawy. Możesz również przyjmować kurkumę w postaci suplementu diety. Skonsultuj się jednak z lekarzem w celu ustalenia odpowiedniej dawki.
7
kolendra
Nasiona kolendry

Kolendra pomaga przyspieszyć miesiączkę ze względu na swoje właściwości wzmagające krwawienie menstruacyjne.

Zagotuj 1 łyżeczkę nasion kolendry w dwóch szklankach wody. Gdy ilość wody zmniejszy się o połowę, skręć ogień. Odcedź nasiona, a płyn pij trzy razy dziennie przez kilka dni – do czasu wystąpienia miesiączki. Kurację powtarzaj przez kilka miesięcy.
Możesz również pić sok z kolendry. Rób to codziennie przez okres kilku miesięcy.
8
koper włoski
Koper włoski

To jedno z najbardziej skutecznych ziół w przypadku nieregularnych miesiączek. Wzmaga krwawienie miesiączkowe, przyspiesza jego pojawienie się i łagodzi skurcze często towarzyszące PMS. Równoważy także poziom żeńskich hormonów płciowych.

Dwie łyżki nasion kopru włoskiego wsyp do szklanki wody i pozostaw na noc. Rano odcedź nasiona, a wywar wypij. Rób to codziennie przez okres około 1 miesiąca lub do czasu, aż twoje miesiączki zaczną pojawiać się regularnie.
9
mięta
Mięta

Suszona mięta w połączeniu z miodem to stary ajurwedyjski środek na nieregularne cykle miesiączkowe. Co więcej, uwalnia również od skurczów menstruacyjnych.

Trzy razy dziennie jedz 1 łyżeczkę sproszkowanej suszonej mięty zmieszanej z 1 łyżeczką miodu. Kuracja powinna trwać kilka tygodni.
10
sok marchewkowy
Sok marchewkowy

Sok z marchwi ze względu na dużą zawartość żelaza jest kolejnym skutecznym domowym sposobem na nieregularne miesiączki. Surowe marchewki wspomagają też prawidłową gospodarkę hormonalną.

Codziennie przez 3 miesiące pij szklankę soku marchewkowego. Dodatkowo włącz do codziennej diety kukurydzę, sałatę, buraki i pestki dyni.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

wnusiaaaa
28.03.2014
Moja babcia mówiła, że na zaburzenia miesiączkowania pomaga miód, wystarczy posłodzić sobie herbatkę ziołową 1 łyżeczką :)
ciagletosamo:(
26.03.2014
Ja próbowałam bardziej drastycznych kroków, koleżanka doradziła mi przejść na zdrową dietę i zrezygnować z alkoholu, ale nie pomogło. Spróbuję waszej propozycji :)