50 niebanalnych bukietów bez kwiatów

SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl
Ludzie od naprawdę dawna wręczają kwiaty. Jest mnóstwo okazji by obdarować kogoś bukietem: urodziny, imieniny, śluby wesela, komunie, święta, ważne uroczystości, świętowanie sukcesów... Trzeba przyznać, że kwiaty są prezentem uniwersalnym i sprawdzonym, ale nieco nudnym. Czasami można je zastąpić czymś innym, ciekawszym. Kwiatowe bukiety są też nieodzownym elementem wesel i dekoracji sal. Ale zarówno dekoracja stołu, jak i ślubny bukiet nie muszą składać się z kwiatów. Bez względu na to z jakiego powodu i na jaką okazję planowałeś kupić kwiatowy bukiet, zapraszam do artykułu, w którym z pewnością znajdziesz alternatywę dla kwiatów.
1
Bukiet z papieru

Są setki sposobów na wykonanie różnego rodzaju kwiatu z papieru lub bibuły. Taki bukiet z papieru jest dość niedrogi, ale jego wykonanie wymaga cierpliwości, kreatywności i włożenia dużo serca. Właśnie dlatego jest najbardziej urzekający. Kwiaty możesz wykonać metodą origami, quillingu, wyciąć po prostu ze sztywnego papieru, lub poszukać innej metody. Pomoże Ci w tym internet. Kwiaty możesz wykonać z kolorowego papieru, bibuły, papieru prezentowego, wizytówkowego, gazety, książki, nut, a nawet starych map. Ogranicza Cię tylko wyobraźnia.
2
Kwiaty z komiksu 

To specjalny rodzaj bukietu z papieru, który przypadnie do gustu szczególnie fanom komiksów. Możesz go wręczyć bez skrępowania mężczyźnie zafascynowanemu batmanem lub spidermanem, każdemu otaku uwielbiającemu mangi, a nawet małemu chłopcu, który kocha komiksy z Kaczorem Donaldem. Wystarczy, że kilka kwiatów wykonasz ze stron ulubionego komiksu obdarowywanego, a resztę dopasujesz kolorystycznie i ozdobisz np. logo serii.
3
Modelinowe bukieciki

 To dość ciężki i stosunkowo drogi bukiet. Wymaga też dużo cierpliwości i zdolności manualnych, ale jest naprawdę piękny i robi ogromne wrażenie. Kwiaty ulep z modeliny i utrwal je termicznie zgodnie z instrukcja na opakowaniu (każdy kwiatek osobno) a następnie przy pomocy mocnego kleju połącz je razem w bukiecik.
4
Bukiecik z guzików 

Do wykonania takiego ślicznego bukieciku potrzebujesz dużej ilości różnych guzików w pasujących kolorach, tiulu i drucików florystycznych. Guziki dobieramy po 3-4, przeciągamy przez nie drucik, zaginamy i ponownie przeciągamy. Zakręcamy go pod guzikami, by te najniższe się nie zsuwamy. W ten sposób przygotowujemy kolejne "kwiatki", składamy je w bukiet, a następnie owijamy tiulem lub organzą i zabezpieczamy np. wstążką lub sznureczkiem.
5
Bukiet z broszek 

To dość drogi, ale naprawdę imponujący bukiet. Idealny na ślub wyjątkowej kobiety. Bukiet jest wykonany z broszek, zawieszek i biżuterii w kształcie kwiatów.
6
Bukiecik z piór 

To wyjątkowo uroczy bukiecik idealny dla małych dziewczynek lub druhen. Wykonany jest z dużej ilości puszystych piór, ciasno związanych ze sobą i obwiązanych białą wstążką. Wygląda świetnie tylko wtedy gdy piór jest naprawdę dużo.
7
Pawie pióra 

To wyjątkowa wersja bukietu z piórek. Pawie pióra są eleganckie, nieco egzotyczne i niemal magiczne. Zebrane w bukiet wyglądają naprawdę wyjątkowo. Najlepiej dobrać do nich wstążkę w odcieniach fioletu, błękitu, granatu lub szmaragdu.
8
Baloniki 

Bukiecik z baloników daje mnóstwo możliwości. Możesz zrobić walentynkowy bukiet z balonów-serduszek, jak na zdjęciu obok, bukiet z prostych kolorowych baloników, a nawet związać podłużne baloniki w kształt kwiatków i zebrać je w bukiecik.
9
Karty i kości 

To bukiet idealny nie tylko dla gracza czy hazardzisty, ale będą nim zachwycone też wszelkie osoby zafascynowane subkulturą gotycką. W takim bukiecie z kart i kostek do gry jest coś niezwykłego, przywodzącego na myśl Alicję w Krainie Czarów.
10
Pieniądze 

Wręczanie pieniędzy jako prezent jest zawsze krępujące. Trudno o to, by nie wyglądały one jak podarowane od niechcenia. Niebanalnym sposobem na podarowanie pieniędzy w prezencie jest zebranie ich w bukiecik i przewiązanie wstążką. Można je zwinąć w ruloniki, albo poskładać je w różyczki. Najlepiej nadają się do tego banknoty dwudziestozłotowe ze względu na swój różowy kolor.
11
Kwiaty z ołówków 

To perfekcyjny bukiet z okazji Dnia Nauczyciela. Jest też łatwy do wykonania. Wystarczy wyciąć z papieru kolorowe kwiatki i w ich środkach zrobić dziurkę wielkości ołówka. Następnie przez owe otwory przekładamy gumkę na końcu ołówka. Papierowy kwiat powinien zatrzymać się na metalowej oprawie gumki i nie zsuwać się. Bukiet takich ołówkowych kwiatów przewiązujemy wstążką.
12
Pędzle 

Twój znajomy, który uwielbia malować obchodzi właśnie urodziny? A może chcesz pogratulować znajomemu artyście sukcesu i stworzenia wyjątkowej wystawy? Jeśli wpadnie Ci do głowy podarować mu w prezencie pędzle do malowania, koniecznie włóż je w wazonik i przewiąż wstążką jak kwiaty. Wyglądają naprawde wyjątkowo
13
Perły 

Do wykonania takiego bukietu potrzebujesz drucika i dużej ilości sztucznych pereł. Perły naklejamy na cienki drucik i zwijamy w bukiet, a następnie zakrywamy druciki białą, ecru, lub jasnoróżową wstążką. To elegancki bukiet idealny na śluby.
14
Szczęśliwy bukiet 

To dobra alternatywa dla dawania pieniędzy np. młodej parze. Zamiast tego warto kupić kilka zdrapek i kuponów gier losowych i dać obdarowanemu szansę na wygranie znacznie większych kwot niż moglibyśmy sobie pozwolić.
15
Muszelki 

Taki bukiet idealnie nadaje na ślub, który odbywa się latem. Jeszcze lepiej gdy przyjęcie weselne ma miejsce na plaży. Muszelkowy bukiet może być też prezentem przywiezionym z wakacji nad morzem. Jest piękny i przywodzi na myśl bajki o syrenkach. Muszelki trudno zamontować na drucikach, dlatego w wypadku tego bukietu najlepiej przygotować na bazę połówkę kuli ze styropianu lub pianki florystycznej, umocować ją na grubszym kołeczku i okleić muszelkami. Kołeczek można okryć szorstkim materiałem, albo obwiązać surową liną.
16
Owoce leśne 

Ten piękny bukiet niestety można wykonać tylko latem, kiedy w latach pełno jest jagód, malin, jeżyn. Należy zebrać kilka ich gałązek razem z listkami i związać w bukiet. Owoce leśne często mają potworne kolce, więc łodyżki warto zabezpieczyć podwójną lub nawet potrójną warstwą wstążki lub materiału.
17
Kwiaty lego 

Kwiaty wykonane z klocków lego są dość pracochłonne i drogie, ale to naprawdę trwały i zabawny prezent. Można go wręczyć zarówno młodym osobom, które docenią żart, jak i dzieciom oraz nieco starszym, ale nadal młodych duchem osobom. To jeden z nielicznych bukietów, na którego widok ucieszy się chłopiec w wieku szkolnym, mężczyzna, który lego bawił się w swoim dzieciństwie i nastoletnia dziewczyna, która będzie mogła udekorować pokój zabawnym gadżetem
18
Suklenty 

Można długo dyskutować na temat czy suklenty powinny znaleźć się w tym artykule czy nie. W końcu są roślinkami, przypominają kwiaty, wiele osób je za kwiaty uznaje i hoduje w doniczkach. Jednak ta część przypominająca piękny kwiat to tak naprawdę liście rośliny. Osobiście nie uznaję suklentów za kwiaty, a nawet jeśli ktoś je za takie uważa to na pewno się zgodzi, że mimo to bukiet z suklentów jest niebanalny i oryginalny, a przy tym naprawdę wyjątkowy.
19
Bukiet - choinka 

To perfekcyjny bukiet w okresie Świąt Bożonarodzeniowych. Nadaje sie przede wszystkim do dekoracji wnętrz i stołów. Bukiet wykonujemy z gałązek świerkowych. Możemy do niego dołączyć kilka drobnych bombek, korale choinkowe lub kwiat poisencji. Gałązki można też zostawić bez dodatkowych dekoracji obwiązane tylko wstążką w kolorach złota, czerwieni i zielenie i przyprószone sztucznym śniegiem.
20
Bukiet z bombek 

To odważniejsza wersja bukietu świątecznego. Zamiast gałązek główną rolę grają tu bombki choinkowe. Można je udekorować jedną lub dwiema świerkowymi gałązkami, ale nie powinny ode odwracać uwagi od bombek. Najładniejsze bukiety wykonane są z bombek w jednym kolorze ale różnych odcieniach wzbogacone o kolor biały i srebrny. Wtedy najlepiej zamontować bombki na drucikach, a druciki ukryć pod dużą ilością białej organzy, która otulając bombki przypomina puszysty śnieg.
21
Szyszki 

To skromny i naturalny, ale naprawdę uroczy bukiecik. Najlepiej zbierać do niego szyszki, które przytwierdzone są jeszcze do gałązek, ale można też zebrać same szyszki, kilka suchych patyczków i przykleić szyszki do tych właśnie patyczków. Zebrane w bukiecik obwiązujemy w jednym miejscu sznureczkiem, by mocno trzymały się ze sobą, a następnie zakrywamy sznureczek kawałkiem wstążki w naturalnym kolorze. Staramy się nie zasłaniać patyczków, bo w nich tkwi połowa uroku tego bukieciku.
22
Jabłka 

To piękny, ale dość ciężki bukiet. Kilka jabłek należy mocno nabić na sztywne, solidne patyczki, a następnie skomponować z nich bukiet wykorzystując do tego zielone gałązki. Cały trud polega na tym, by dobrze ukryć podtrzymujące jabłka patyczki.
23
Jarzębina 

Ten bukiet przypomina nieco bukiecik z owoców leśnych, ale wykonany jest z owoców rosnących na drzewach i krzewach takich jak jarzębina, aronia, tarnina. Oprócz gałązek z dojrzałymi owocami warto zerwać kilka takich jeszcze niedojrzałych, żółtych lub zielonych. Dodaje to więcej koloru do bukietu.
24
Jesienne liście 

Są dwa sposoby na bukiety z liści. Można zwinąć je w róże i zrobić z nich bukiecik. Dokładną instrukcję jak to zrobić znajdziesz w artykule Jak zrobić róże z liści.
Innym, łatwiejszym sposobem jest zebranie kilku gałązek z drobnymi, kolorowymi listkami i połączenie ich w bukiet.
25
Wielkanocne pisanki 

Taki bukiet to prosty sposób na dekorację wielkanocnego stołu. Styropianowe pisanki wystarczy nabić na pomalowane na zielono wykałaczki, a następnie powbijać do doniczki z rzeżuchą. Zamiast styropianowych pisanek można użyć ręcznie malowanych wydmuszek, ale wtedy trzeba pomóc sobie odrobinkę klejem na gorąco, by wydmuszki mocno trzymały się na wykałaczkach.
26
Kwiaty z filcu

Filc ostatnio wraca do łask. Modne są filcowe torebki, broszki, etui na telefon, filcowa biżuteria... dlaczego więc nie filcowe kwiaty? Jeśli tylko potrafisz choć trochę szyć, spróbuj je wykonać. Z takiego bukietu na pewno ucieszy się każda kobieta.
27
Zamiast kwiatów włóczka

Skoro można zrobić kwiaty z filcu, dlaczego nie pójść krok dalej i spróbować z włóczki. Włóczkowe, klasyczne pomponiki przypominają nieco wyglądem chryzantemy. Kilka pomponów o różnym rozmiarze w charakterystycznych dla chryzantem kolorach będzie nie tylko wyjątkowym, ale też eleganckim bukietem. Odważniejsze osoby mogą nawet pokusić się o to, by wykorzystać je jako bukiet ślubny.
28
Kłosy

To piękny bukiet, który można wykonać późnym latem. Bardzo łatwo i szybko można go zrobić ze złotych kłosów zboża, które wystarczy przewiązać skromną wstążką. Bukiecik jest delikatny i romantyczny.
29
Niespodziankowy bukiet 

Taki bukiet jest świetnym prezentem dla dziecka. Przypomina on bukiety wielkanocne, ale zamiast wydmuszek wykorzystano tu jajka-niespodzianki. Bukiet jest dość drogi, ale zdecydowanie robi wrażenie, a obdarowane nim dziecko będzie zachwycone. Jajka niespodzianki najlepiej jest przykleić klejem na gorąco do plastikowych patyczków do baloników i dopiero wtedy zebrać je w bukiet.
30
Muffinki 

Ten słodki bukiecik wykonano z muffinek udekorowanych kremem na wzór róż. To świetny sposób na własnoręcznie wykonany prezent urodzinowy dla bliskiej osoby. Do jego wykonania potrzeba upieczonych i udekorowanych już babeczek, doniczki, zielonego materiału, styropianu i wykałaczek. Ze styropianu należy wyciąć okrągły kawałek mieszczący się w doniczce, owinąć go zielonym materiałem i umieścić w doniczce. Mufinki nabijamy na wykałaczki. Dobrze jest wbić 3-4 wykałaczki w każdą babeczkę, co kawałek, bo na jednej się nie utrzymają. Następnie drugie końce wykałaczek wbijamy w styropian. Pomiędzy babeczki można powbijać drobne dekoracje, które zapełnią pustą przestrzeń.
31
Bukiet słodkości 

To jeden z bukietów, który jest dobrym, niedrogim i niezobowiązującym prezentem niemal dla każdego. Zaproszono Cię na urodziny koleżanki z klasy czy sąsiadki, z która nie utrzymujesz specjalnie bliskich relacji? Nie wypada dawać nic drogiego ani osobistego, ale trudno też podarować coś niebanalnego. Dowiedz się tylko czy jest na diecie, a jeśli nie, śmiało możesz przygotować taki bukiecik słodkości złożony z batoników, czekoladek, draży i drobnych słodyczy.
32
Elegancki bukiet Ferrero Rocher 

Taki bukiet to elegancka alternatywa pudełka czekoladek. Wykonano go z dość drogich, uwielbianych przez wszystkich pralinek. Najłatwiej wykonać go w wyciętym w kształt grzybka styropianie lub piance. Same pralinki przyklejamy ciasno go grzybkowego kapelusza, a trzon owijamy brązowym tiulem tak, by dokładnie zakryć styropian.
33
Romantyczne Rafaello 

Ten słodki kokosowy bukiecik będzie idealnym prezentem dla każdej kobiety z okazji urodzin, walentynek, lub rocznicy. Pralinki można przykleić do patyczków do baloników i zebrać w wysoki bukiecik. Patyczki otulamy białą lub różową koronką, krepą, organzą lub tiulem. Warto pomiędzy pralinki wetknąć też kilka serduszek na wykałaczkach, jeśli bukiet kierowany jest do wybranki naszego serca.
34
Słodkie lizaczki 

Taki słodki lizakowy bukiecik to kolejny perfekcyjny prezent dla dzieci oraz osób lubiących słodycze. Wykonujemy je na styropianowej kuli lub piance florystycznej. Patyczki lizaków należy skrócić o połowę, a następnie ciasno powbijać w kulę. Kulę mnożna umocować np. w doniczce.
35
Pianki marshmallow 

To perfekcyjny bukiecik dla dziewczynek oraz na Dzień Dziecka. Długie pianki marshmallow w pastelowych kolorach wyglądają naprawdę uroczo, zwłaszcza w zestawieniu z różowymi dekoracjami. Jeśli znajdziemy dostatecznie długie pianki, wystarczy po prostu zebrać je razem w bukiecik. Te krótsze można nabić na wykałaczki.
36
Kwiatuszki pełne witamin 

Latem lub późną wiosną, warto zastąpić kwiaty szaszłykami ze świeżych owoców. Owoce są kolorowe, słodko pachną, wyglądają równie pięknie co kwiaty i ze spokojem można je zjeść. Uroczym pomysłem jest wycięcie przy pomocy foremki do ciastek kwiatuszków z plastrów ananasa i arbuza.
37
Truskawki w czekoladzie 

To nieco bardziej elegancka odmiana bukietu owocowego, wykonanego tylko z truskawek. Taki bukiet jest romantyczny i nieco intymny, więc najlepiej sprawdzi się na romantyczny wieczór we dwoje lub jako prezent dla drugiej połówki. Ładne, duże truskawki należy oblać białą, mleczną i deserową czekoladą. Część z nich można zostawić bez polewy lub zrobić na nich czekoladowy wzorek. Truskawki nabijamy na wykałaczki a następnie wbijamy w umieszczoną w małej czerwonej doniczce piankę.
38
Bukiet alkoholowy 

Ten bukiet nadaje się tylko na imprezy, w których nie biorą udziału dzieci!
Warto upewnić się, że obdarowana osoba odbierze bukiet jako żart i prezent nie urazi w jej godność. Bukiet jest zabawnym prezentem na osiemnastki, wieczory kawalerskie lub panieńskie, urodziny.
Składa się on z mocno umocowanych na patyczkach buteleczek z drinkami i alkoholem. Można do niego dołączyć zabawne gadżety, kieliszki i dekoracje.
39
Bukiet dla palacza 

Bukiet składa się przede wszystkim z nabitych na druciki papierosów. Same papierosy są drobne i zajmują niewiele miejsca, więc warto wzbogacić go kwiatami, drobnymi dekoracjami i wstążkami.
40
Bukiecik z zabezpieczeniem 

To nieco wulgarny bukiet i należy z nim uważać, by obdarowana osoba nie czuła się obrażona. Zarówno ten, jak i dwa poprzednie bukiety powinny być wręczane tylko bliskim osobom, które dobrze znamy i wiemy, że docenią żart.
Bukiet jest wykonany z pomarszczonego mocno czerwonego celofanu, do którego przyklejono prezerwatywy. Najlepszym pomysłem jest wybrać prezerwatywy w różnych smakach lub kilka różnych gatunków.
41
Bukiet dla prawdziwego mężczyzny 

Ten bukiet spokojnie można wręczać w obecności dzieci, ale również należy mieć pewność, że obdarowywana osoba nie poczuje się urażona i zrozumie żart. Bukiet jest zabawnym prezentem dla "prawdziwych" mężczyzn, którzy "są mięsożercami". Szczególnie świetnie się sprawdza na imprezach urodzinowych przy grillu. Bukiet wykonano z kiełbas i parówek, oraz zwiniętych w kształt kwiatów wędlin. Całość umieszczono na wykałaczkach (do podtrzymania kiełbas warto użyć 3-4 wykałaczek, bo jedna z łatwością się złamie pod ich ciężarem), które następnie obwiązujemy tiulem. Do całości można też dołączyć przewiązany (najlepiej różową wstążką) słoiczek piekielnie ostrej musztardy.
42
Skarpety 

To kolejny zabawny bukiet kierowany do mężczyzn, ale w tym wypadku również należy się upewnić, że obdarowywana osoba ma spore zapasy poczucia humoru.
Bukiecik wykonano z wyjątkowo osobliwych różyczek. Kilka par (oczywiście nowiutkich i czystych!) skarpetek rozdzielamy i każdą skarpetkę z osobna zwijamy w rulonik. Ruloniki zabezpieczamy przed rozwijaniem gumkami recepturkami, a następnie skarpetki nabijamy na patyczki i składamy w bukiecik.
43
Dla maluszka 

To zdecydowania bardziej słodka i urocza wersja bukietu skarpetkowego. Bukiecik jest idealny na pępkowe, chrzest, pierwsze urodziny. Do wykonania używamy drobnych dziecięcych ubranek lub małych skarpeteczek.
44
Pieluszki 

Ten bukiet wykonuje się w taki sam sposób jak bukiety skarpetkowe, z tym, że zamiast ubranek używa się pieluszek. Prezent jest kierowany do świeżo upieczonych rodziców i ich małej pociechy. Można go udekorować smoczkiem, gryzaczkiem lub małą grzechotką.
45
Szminki 

To świetny prezent dla kobiety niemal w każdym wieku. Z prezentu szczególnie ucieszą się nastolatki, oraz osoby, które lubią się malować. Do jego wykonania potrzebne są różnokolorowe pomadki, które umieszczamy na patyczkach (najlepiej jest owinąć je ciasno folią lub celofanem i przykleić do patyczków) i zbieramy w bukiet.
46
Kolorowe lakiery 

To również bukiet dla kobiet, alternatywa dla bukietu ze szminek. Ten bukiet jest nieco tańszy, ponieważ dobre lakiery do paznokci można kupić już od 5-6zł za buteleczkę. Z takiego prezentu ucieszą się szczególnie osoby o długich paznokciach, które lubią je malować.
47
Drobne zabaweczki 

To wyjątkowo słodki pomysł na bukiet ślubny, zwłaszcza, jeśli para nadal posiada swoje zabawki z dzieciństwa. Połączenie ich w jeden, piękny bukiet jest naprawdę urocze i romantyczne. Do bukietu najbardziej nadają się stare, drewniane zabaweczki i figurki, jakie niegdyś wieszano na choinkach.
48
Bukiet motyli 

To lekki, zwiewny i piękny bukiet idealny na wiosnę. Wystarczy kupić sporą ilość różnych, dekoracyjnych motylków i zaczepić je na cienkich drucikach, a następnie zebrać w bukiecik. Takich motylków na rynku jest mnóstwo, wykonane są z różnych materiałów, można znaleźć drewniane, papierowe, plastikowe, z tiulu, z piórek, i innych materiałów.
49
Bukiet herbat 

Taki bukiet będzie świetnym pomysłem na prezent dla osoby, która uwielbia pić herbatę. Pojedynczo pakowane saszetki herbatek ekspresowych wystarczy przykleić do wykałaczek i złożyć z nich bukiecik. Świetnym pomysłem będzie też podarowanie takiego bukietu w nowej, ślicznej filiżance. Wystarczy włożyć do niej kawałek styropianu lub pianki i powbijać w niego wykałaczki z herbatami.
50
Przytulaśny bukiecik 

To słodki bukiet dla każdej małej dziewczynki oraz kobiety lubiącej przytulanki i słodkie rzeczy. Jest idealny na dzień dziecka, urodziny i walentynki. Małe pluszowe misie należy obwiązać "w pasie" drucikami, a następnie otoczyć dużą ilością różowej i białej organzy i zebrać w bukiet. Wskazane są tu też duże ilości białych i różowych wstążek, serduszek i słodkich napisów.
Strona 1 z 16

Powiązane porady

grzebień do włosów z kwiatami
Butonierka z kwiatów
Wiosenne butonierki

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

bubu
03.04.2014
Śliczne, fajny pomysł dla osób, które lubią zaskakiwać :)
Arietka
28.03.2014
#9, #13, #16, #23, #24, #29, #30, #37, #48 są rewelacyjne :D
#50 troszkę się przestraszyłam
claudia_xx
26.03.2014
Ciekawe bukiety.Nie wiedziałam ,że z papieru można zrobić taki cudny bukiet.Polecam to wszystkim którzy nie lubią mieć żywych kwiatów w domu dlatego ,że to upiększy każdy pokój.