rower bmx

Jak wybrać rower?
GwiazdeczkaGwiazdeczka - specjalista Tipy.pl

Jest wiele różnych typów rowerów i wiele różnych typów ludzi z różnymi wymaganiami, co do roweru. Niektórzy lubią sztuczki, inni lubią się ścigać a jeszcze inni lubią kontrolować szybkość. Przy zakupie roweru powinieneś się kierować swoimi własnymi preferencjami. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą okazać się pomocne przy zakupie roweru.
1
Jeżeli nie umiesz jeździć najpierw naucz się tego. To pierwszy i najważniejszy krok. Możesz to zrobić praktycznie na każdym rowerze, który ma tylko odpowiedni dla ciebie rozmiar. Najlepszy do nauki jazdy będzie rower z hamulcami nożnymi.
2

Dowiedz się czegoś o podstawowych typach rowerów. Oto kilka podstawowych przykładów:

Standardowy rower - teraz nazywany staromodnym. Ma tylko jedną opcję szybkości pedałowania, hamuje przez zablokowanie pedałów, czyli przekręcenie ich do tyłu. Dobry do spokojnego jeżdżenia po mieście, jeżeli nie ma żadnych wzniesień i innych przeszkód.

Holenderka - rower nie posiada przerzutek (można je sobie zamontować), podczas pedałowania utrzymuje się wyprostowaną pozycję ciała, rower bardzo wygodny. Najlepszy do miasta, ostatnio bardzo modny.

Rower typu BMX - niski rower używany często w różnych zawodach popisów rowerowych. Ma przy kierownicy zacisk hamulca tylnego i przedniego. Posiada również jedną szybkość pedałowania.

Rower "drogowy" - to rower, który powstał na bazie tradycyjnego, jednak został specjalnie zaprojektowany by zapewnić nam większa wygodę jazdy. Zaliczają się tutaj dwa podtypy rowerów, jednym z nich jest rower wyścigowy, zaprojektowany do osiągania dużej szybkości jazdy, jest lekki i utrzymuje pochyloną sylwetkę ciała (to typ popularnej "kolarki"). Drugi podtyp to rower turystyczny, wycieczkowy, posiada on mocniejsze elementy w konstrukcji, aby bez problemu przejeżdżać kamienie i dołki oraz zapewnia nam bardziej wyprostowana postawę podczas jazdy.

Rower górski - zaprojektowany do jeżdżenia w trudnych warunkach. Posiada zwartą ramę, mocne opony. Do trudnych górzystych tras posiada przerzutki, które umożliwiają dostosowanie szybkości pedałowania. Rowery górskie są również bardzo popularne do codziennego użytkowania po mieście.

Tandem - rower, który posiada dwa siedzenia i dwa komplety pedałów, przeznaczony jest dla dwóch osób.

3
Wybierz rower górski, jeżeli jeździsz po wybojach i wertepach. Wiele rowerów górskich ma przednie zawieszenie, aby poprawić komfort jazdy i ułatwić sterowanie kierownicą. Rower górski może też być świetny do poruszania się po mieście, gdyż w porównaniu z innymi rowerami daje się łatwiej kontrolować.
4
Pomyśl jak najczęściej będziesz wykorzystywać swój rower. Jeżeli nie będziesz zjeździć nieoznaczonymi ścieżkami wybierz rower "drogowy". Dla początkujących lub jeżdżących okazjonalnie rower wyścigowy może okazać się nieco niewygodny.
5
Jeżeli chcesz mieć przy rowerze bagażnik, koszyk lub krzesełko dla dziecka musisz wybrać rower z solidną ramą, najlepiej wybrać taki, który już oryginalnie posiada jeden z tych dodatków, wiadomo wtedy, że dostosowany jest do dodatkowego obciążenia.
6
Rowery wyścigowe i górskie mają zwykle także przerzutki, które zdecydowanie ułatwią ci jazdę w różnorodnym terenie, jednakże rowery te są odpowiedni droższe i z tego właśnie powodu niektórzy decydują się na rower bez przerzutek.
7
Rozmiar roweru jest niezwykle ważną cechą. Możemy kupić najdroższy i najlepszy rower jednak, jeżeli nie będzie on dostosowany indywidualnie do naszego wzrostu zawsze będzie nam niewygodnie.
8
Zanim kupisz rower wypróbuj go. Jeżeli w jakimś sklepie nie pozwalają ci na to idź do innego lub pożycz od kolegi. Łatwiej już za pierwszym razem jeździ się na rowerze, który pasuje.
?

Wskazówki

  • Wybrany model możesz taniej kupić w internecie - porównaj na Ceneo).
  • Zawsze do jazdy na rowerze zakładaj kask i nakolanniki.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane