Jak przyspieszyć rozwieranie szyjki macicy?
Amarant - specjalista Tipy.pl

Często się zdarza, że wody płodowe odchodzą a ani skurczów, ani rozwarcia szyjki macicy nie ma. Wówczas zazwyczaj podawana jest w szpitalu pod kroplówką oksytocyna, która ma za zadanie wywołanie skurczy. Jednak pomimo skurczy (naturalnych lub wywołanych sztucznie) rozwarcia nadal może nie być, lub może być ono niewystarczające. W tej sytuacji z pomocą przychodzą położne, które wykonują bardzo bolesny masaż krocza, który pomaga zmiękczyć szyjkę i spowodować jej rozwarcie. Często to pomaga ale czasami, pomimo wszystkich możliwych zabiegów i starań cała akcja kończy się po parunastu godzinach cięciem cesarskim. Dlatego właśnie, aby poród przeszedł szybciej i sprawniej warto nieco przyspieszyć rozwieranie szyjki macicy. Dzięki dobremu przygotowaniu szyjki cała akcja porodowa, podczas której towarzyszą bolesne skurcze będzie krótsza o kilka godzin.
1
Napar z liści malin

Aby przyspieszyć rozwarcie zalecane jest picie dużej ilości naparu z liści malin, które to zawierają prostaglandyny przyspieszające dojrzewanie szyjki do porodu. Na około 2-3 tygodnie przed porodem zacznij pić mocny napar z liści malin 3 razy dziennie (3 łyżki wrzucić do pół litra wody, doprowadzić do wrzenia i gotować 3 minuty). Picie tego naparu nie wywoła skurczy, tylko pomoże zmiękczyć i przygotować szyjkę macicy.
2
Wiesiołek 

Olej z wiesiołka w kapsułkach można zażywać już od 37 tygodnia ciąży (3 razy dziennie). Sprawi on, że szyjka macicy będzie bardziej miękka przez co szybciej będzie się skracać i rozwierać. Kapsułki z wiesiołkiem stosowane dopochwowo wywołują skurcze (można od 39 tygodnia ciąży).
3
Pionowa pozycja

Aby przyspieszyć rozwarcie staraj się chodzić, wchodzić po schodach, kucać, klęczeć, siedzieć na piłce i kręcić biodrami lub nawet stać. Staraj się również często zmieniać pozycje. Siła grawitacji powoduje większe naciskanie główki dziecka na szyjkę, dzięki czemu szybciej się ona skraca i rozwiera.
4
Seks

Prostaglandyny znajdujące się w liściach malin znajdują się również w spermie. Dzięki nim szyjka jest bardziej miękka, rozwiera się mniej boleśnie i łatwiej poddaje się działaniom skurczów. Dodatkowo podczas orgazmu u kobiet wydziela się oksytocyna, która wywołuje delikatne skurcze. Dlatego im więcej seksu przed porodem tym będzie on łatwiejszy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane