Jak przechowywać banany?
Amarant - specjalista Tipy.pl

Najzdrowsze banany, to te dojrzałe, czyli nie żółto-zielone, ale te żółte z małymi, brązowymi plamkami na skórce. Jednak banan dojrzały, którego od razu nie skonsumujemy szybko przejrzeje i stanie się cały brązowy, miękki i niezbyt smaczny. Jak zatem przechowywać banany, aby zbyt szybko nie zrobiły się brązowe? Oto kilka wskazówek.
1
Jeśli trzymasz banany w jednym koszyku z innymi owocami, to upewnij się, że nie leżą one w pobliżu jabłek. Jabłka bowiem przyspieszą ich dojrzewanie i ciemnienie.
2
Trzymaj banany w ciemnym miejscu. Na słońcu banany (tak jak i inne owoce) szybko dojrzewają.
3
Trzymaj banany w chłodnym miejscu ale nie w lodówce! Temperatura poniżej 10 stopni C spowoduje, że stracą one sporo witamin, będą mniej jędrne oraz szybciej zaczną brązowieć. Najlepsza będzie temperatura w okolicach 12 stopni C.
4
Owiń końcówki bananów folią spożywczą, aby ograniczyć dostęp tlenu.
5
Jeśli masz sporo bananów to możesz je obrać, podzielić na porcje i zamrozić. Mrożone banany nie dość, że zachowają wszystkie witaminy i składniki mineralne to również będą świetnym składnikiem koktajli i sorbetów.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

arleta
23.03.2016
w lodówce przechowywane stracą witaminy, a zamrożone zachowają. bezsens
von_kitens
04.04.2014
a ja lubię zielone banany, dojrzałe mają dużo cukru
mała_Lenka
31.03.2014
Najlepsze są dojrzałe banany...