przyspieszanie pracy komputera

Jak przyspieszyć komputer?

KasprzykKasprzyk - specjalista Tipy.pl
Powolny komputer potrafi być niemałym utrapieniem i już nie jednej osobie spędził sen z powiek. Mogłoby się wydawać, że zakup nowego komputera jest najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji. Jednak warto wiedzieć, że istnieją sprawdzone sposoby, które umożliwiają łatwe przyspieszenie sprzętu. Sposób zaproponowany przeze mni nie wymaga specjalnych umiejętności, ani dużego wysiłku. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam i rozwieją wszystkie wasze wątpliwości.
1
Usuń programy szpiegujące i złośliwe oprogramowanie. Pobierz programy takie jak : Ad – Aware czy Spybot Serach & Destroy, które pomogą ci je usunąć. Programy szpiegowskie działając w ukryciu, pobierają informacje z twojego komputera i znacznie spowalniają jego działanie.
2
Zakończ niepotrzebne procesy. Otwórz okno menadżera zadań (Ctrl + Alt + Del) i wybierz zakładkę procesy. Z listy uruchomionych procesów, wybierz te, których nie używasz. Możesz je w ten sposób zakończyć. Zamknij tyle ile chcesz, metodą prób i błędów wybierzesz te, które są najbardziej wydajne, ale staraj się zamknąć pojedyncze, które zabierają najwięcej pamięci. Jeśli cokolwiek się stanie, zresetuj komputer i wszystko wróci do normy.
3
Trwale zamknij procesy. Ten krok jest jak krok 2, ale nie pozwoli na powrót zakończonych procesów po restarcie komputera. Wykonaj go tylko wtedy, kiedy dojdziesz do wniosku, że program z pewnością nie będzie ci potrzebny. Przejdź do menu Start i wybierz opcję Uruchom. Pojawi się ikona i wpisz hasło „msconfig”, kliknij ok. Pojawi się nowy ekran i wybierz zakładkę Uruchamianie. Z listy programów odznacz te, które nie chcesz, aby uruchamiały się przy starcie systemu. Jeśli z jakiegoś powodu, coś nie działa tak jak powinno, powtórz ten krok i sprawdź ponownie.
4
Skanuj komputer w poszukiwaniu wirusów. Do tego celu musisz mieć specjalny program antywirusowy. Jeśli jeszcze nie masz, pobierz go z Internetu. Program AVG Anti – Virus jest darmowy i stanowi dobrą ochronę komputera.
5
Zadbaj o wolne miejsce. Twój komputer może nie być wstanie obsłużyć wszystkie programy, które masz na nim. Zacznij od odinstalowania tych rzeczy, których przez dłuższy czas już nie używasz, takich jak np. stare gry, które zajmują dużo miejsca.
6
Zakup większą ilość pamięci RAM. Jej zakup jest najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla swojego komputera i jest to najlepsza możliwa inwestycja. Pozwoli Ci to na wykonywanie kilku zadań w tym samych czasie i to znacznie szybciej niż dotychczas.
7
Sformatuj dysk – pamiętaj, że jest to wersja ostateczna. Odbywa się to inaczej w każdym komputerze. Skontaktuj się więc z producentem lub poszukaj swojego modelu w Internecie. Zrób kopię zapasową wszystkich danych, przed rozpoczęciem tego procesu. Wykonaj ten krok tylko wtedy, gdy wszystkie inne sposoby zawiodły. Przywróci to twój komputer do ustawień fabrycznych.
8
Wyczyść swój komputer. Ściągnij z Internetu darmowy program CCleaner, który oczyści twój komputer ze zbędnych informacji. Dzięki temu na twoim dysku pojawi się znacznie więcej przestrzeni, a komputer będzie działał szybciej.
9
Zamknij programy w tle. Jeśli w tym samym czasie skanujesz komputer i nagrywasz płytę, komputer będzie działał znacznie wolniej. Wykonuj każdą czynność kolejno po sobie, zrobisz to znacznie szybciej, niż gdy uruchomisz je wszystkie na raz.
10
Zdefragmentuj dysk. Twój twardy dysk może czasem przechowywać duże pliki w kawałkach. Za pomocą tej funkcji, możesz połączyć je razem, sprawiając, że twój komputer będzie działał szybciej. Aby to zrobić przejdź do Mój komputer, kliknij prawym przyciskiem myszy na wybrany dysk i wybierz Właściwości. W zakładce Narzędzie kliknij w ikonę „Zdefragmentuj”.
11
Aktualizuj komputer. Sprawdź czy masz włączone automatyczne aktualizacje. Aby to zrobić przejdź do Panel Sterowania -> Centrum zabezpieczeń -> Automatyczne aktualizacje i włącz je. W ten sposób twój komputer będzie aktualizowany szybciej i na bieżąco.
12
Pobierz najnowsze sterowniki, które odpowiedzialne są za prace twojego komputera. Dowiedz się jakich elementów potrzebujesz i pobierz je. Zazwyczaj potrzebne są sterowniki do karty graficznej czy płyty głównej. Zwróć także uwagę na aktualizację bios – a.
13
Czasami brak obrazu na pulpicie może pomóc przyśpieszyć twój komputer. Kliknij prawym przyciskiem myszy na pulpit i wybierz Właściwości, a następnie zakładkę Pulpit. Z listy tapet wybierz opcje „brak” i Zastosuj.
?

Wskazówki
* Jeśli powyższe kroki nie pomogą, udaj się ze swoim komputerem do serwisu.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

dysk twardy
Jak sprawdzić prędkość Internetu?
systemy Windows 7 i XP

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

skrzacik0007
03.12.2012
Najlepiej kupić nowy komputer :P
taex
09.04.2012
ja usuwam niepotrzebne procesy... robie to na własną odpowiedzialność ale to bardzo przyspiesza kompa a i przy gierce wyłanczajcie wszustkie programy takie jak np.iexplore'internet'
BoNuS
28.02.2012
gorszych bzdetów nigdy nie widziałem a co do kroku 2 ^^ to sam sobie rób takie przyśpieszanie jak ci kompa nie szkoda, NIE RÓBCIE TEGO MOZNA ZEPSUC KOMPUTER!!! Koleś jak się nie znasz to nie pisz ^^
Informatyk
01.02.2011
Adraxer ma rację. Niepotrzebne rejestry trzeba usunąć.
Bodzio
26.12.2010
Bruno ma troche racji defragmentacja jest wpożo i gierki przy najmniej nie ucierpią
Bruno
19.11.2010
A nie łatwiej zdefragmentować dysk?
Kacper
05.08.2010
Sformatuj dysk ? Czyli jak to zrobimy na dysku c to nie usunie nam oprogramowania ?