Jak zrobić kurczaczka z rolki po papierze toaletowym?
agnieszka_d - specjalista Tipy.pl

Nie wiem jak wy, ale ja jako dziecko nie wyobrażałam sobie Wielkanocy bez uroczych kurczątek. Oczywiście półki sklepowe już na długo przed świętami uginają się od gotowych puszystych pisklątek. Jest ich tam do wyboru - do koloru (no, może z tym ostatnim przesadziłam, bo pewnie większość jest żółciutka). Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by wraz z dzieckiem zrobić jedynego w swoim rodzaju kurczaczka z rolki po papierze toaletowym. To prostsze nam się może wydawać.
P

rolka po papierze toaletowym, papier scrapbookingowy (lub tradycyjny kolorowy) w kolorze żółtym (na tułów) i pomarańczowym (na dziób), pomarańczowa pianka dekoracyjna (na łapki), pióra, plastikowe oczy do przyklejenia, nożyczki, klej

1
Tułów
Arkusz żółtego papieru przytnij do odpowiedniego rozmiaru i przyklej go dookoła rolki.
2
Dziób
Jeśli papier kolorowy jest jednostronny, sklej dwa kawałki razem. Po wyschnięciu kleju złóż papier na pół i wytnij z niego kształt podobny do tego widocznego na zdjęciu obok. Wycięty kawałek z jednej strony ma być szpiczasty, z drugiej pozostaw koniecznie zapas w kształcie prostokąta.
3
Dziób cd.
W rolce, w miejscu, w którym ma znajdować się dziób, wytnij szczelinę. Musi mieć ona szerokość wyciętego wcześniej papierowego dzioba. Następnie wciśnij dziób w szczelinę od prostokątnej strony. Z zewnątrz mają być widoczne jedynie trójkątne części. Przyklej prostokątną część od środka.
4
Oczy
Za pomocą kleju lub taśmy dwustronnej przymocuj plastikowe oczy.
5
Łapki i skrzydełka
Wytnij odpowiednie kształty z pianki i przyklej je u dołu rolki (łapki) i wetknij w wycięte wcześniej szczeliny po jej bokach (skrzydła).
6
Pióra
Nanieś klej na górną część rolki od wewnątrz, po czym przymocuj tam pióra.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

gajka
04.04.2014
Fajny pomysł, zrobię :)
helenka
03.04.2014
zabawa dla całej rodziny gwarantowana, mój synek lubi robić takie cudeńka z tatą :)