Jak pobudzić dziecko w brzuchu?

Amarant - specjalista Tipy.pl
Niektóre mamy lubią kiedy dziecko wywija fikołki i kopie w brzuszku, zaś dla innych nie jest to zbyt przyjemne doznanie. Jednak kiedy dziecko przestaje się ruszać, to każda mama, bez względu na swoje upodobania zaczyna się martwić, że coś jest nie tak. Zarówno siła jak i ilość ruchów maluszka są dla nas wskazówką co do prawidłowego przebiegu ciąży. Warto pamiętać, że jak dziecko się nie rusza to najprawdopodobniej smacznie śpi i jest to całkowicie normalne. Co jednak, jeśli okres ten się wydłuża a my zaczynamy się martwić? Oto kilka wskazówek.
1
Zjedz coś - może to być zwykła kromka lub coś słodkiego. Po zjedzeniu rośnie poziom glukozy, która pobudza dziecko do ruchów.
2
Wypij coś bardzo zimnego. Dziecko zauważy zmianę temperatury i będzie próbowało się maksymalnie oddalić od zimna.
3
Połóż się na lewym boku, połóż rękę na brzuchu i skup swoją uwagę na ruchach dziecka. W tej pozycji ruchy są najbardziej wyczuwalne. W ciągu godziny w okresie okołoporodowym powinno się wyczuć około 10 ruchów.
4
Zacznij delikatnie masować, uciskać i poklepywać swój brzuch. Od około 5 miesiąca ciąży można zacząć uczyć dziecko zabawy w kopanie. Poprzez uciski i głaskanie brzucha połączone z wypowiadaniem słowa “kopnij” dziecko szybko się zorientuje co ma robić. Metoda ta została opracowana przez dr Rene Van de Carr (jeden z pionierów stymulacji prenatalnej).
5
Puść muzykę, trzaśnij drzwiami lub zacznij mówić do dziecka. Powinna ona być dość głośna i szybka. Relaksacyjna muzyka raczej je uspokoi i zrelaksuje a nie pobudzi do poruszania się.
6
Jeśli ruchy dziecka są słabe lub niewyczuwalne a ty się martwisz do jedź do szpitala ginekologiczno-położniczego na badanie KTG czyli monitorowanie akcji serca płodu wraz z jednoczasowym zapisem czynności skurczowej mięśnia macicy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Krystyna
28.10.2016
Mojaluszek w dzień śpi a wieczorem zaczyna figlowac,skakać po bokach.Muszę Zmienić tryb żeby w dzień był aktywny A wieczorem kładł się spać.
malwina_s
03.04.2014
Bardzo interesujący artykuł :) Kiedy maluch nie wywija fikołków zaczynamy się martwić i każda mamusia powinna wiedzieć takie rzeczy, będę tu regularnie zaglądać Pozdrawiam ciepło :)