golenie nóg

Domowe sposoby na wrastające włoski

visage - specjalista Tipy.pl
golenie nóg
1 z 11
Problem z wrastającymi włoskami najczęściej pojawia się u osób o cienkich lub kręconych włosach. Po goleniu lub depilacji włoski zamiast odrastać i przebić się ponad powierzchnię skóry skręcają się i wrastają w nią. Często prowadzi to do zapalenia mieszków włosowych objawiającego się powstawaniem czerwonych krostek, często wypełnionych ropą. Skóra w tym miejscu jest zaczerwieniona, opuchnięta i podrażniona. Do wrastania włosków najczęściej dochodzi w miejscach, z których pozbywamy się niechcianego owłosienia, tj. nogi, pachy, bikini czy broda. Stany zapalne mogą skutkować powstawaniem blizn, których trudno się później pozbyć. Istnieje jednak kilka domowych sposobów na wrastające włoski. Dowiesz się o nich poniżej.
1
cukier
Cukier

Cukier doskonale sprawdza się w roli peelingu do ciała pomagającego pozbyć się wrastających włosków. Delikatnie złuszcza skórę usuwając z jej powierzchni martwe komórki. Dzięki temu wrastające dotąd włoski mogą wydostać się ponad powierzchnię naskórka. Co więcej, taki cukrowy peeeling pozostawia twoją skórę aksamitnie gładką.

Zmieszaj 1 szklankę cukru kryształu z 1/2 szklanki oliwy extra virgin lub olejku jojoba. Dodaj po 10 kropel olejku z drzewa herbacianego i olejku lawendowego. Niewielką ilość tak przygotowanego peelingu nałóż na skórę. Przez kilka minut wcieraj peeling w skórę delikatnymi, okrężnymi ruchami. Następnie spłucz letnią wodą. Zabieg powtarzaj 1-2 razy w tygodniu.
2
soda oczyszczona
Soda oczyszczona

Soda oczyszczona działa na skórę łagodząco i przeciwzapalnie. Złuszcza naskórek, uwalnia od swędzenia związanego z wrastaniem włosków i redukuje zaczerwienienie, które mu towarzyszy.

Jedną łyżkę sody oczyszczonej rozcieńcz w szklance wody. Namocz płatek kosmetyczny w roztworze i przemyj nim problematyczne partie skóry. Pozostaw roztwór na skórze przez 5 minut, a następnie spłucz zimną wodą. Zabieg powtarzaj 2-3 razy dziennie.

Możesz również zrobić domowy scrub do ciała. Zmieszaj 1 łyżeczkę sody oczyszczonej, 1 łyżeczkę mielonych płatków owsianych i 1 łyżkę stołową wody. Otrzymaną w ten sposób papkę ostrożnie nałóż na skórę i pozostaw na maksymalnie 5 minut. Następnie spłucz letnią wodą i delikatnie osusz skórę ręcznikiem. Preparat stosuj dwa razy dziennie.
3
olejek z drzewka herbacianego
Olejek z drzewa herbacianego

Olejek z drzewa herbacianego ma właściwości antybakteryjne, antyseptyczne i przeciwzapalne. Nie tylko leczy chorobowo zmienioną skórę, ale również zapobiega pojawianiu się stanów zapalnych mieszków włosowych w przyszłości.

Rozcieńcz 5 kropel olejku z drzewa herbacianego w 2 łyżkach wody destylowanej. Nałóż roztwór na skórę uprzednio umytą mydłem antybakteryjnym. Pozostaw na 10 minut, a następnie spłucz letnią wodą. Wykonuj ten zabieg 2 razy dziennie.

Zmieszaj 3 krople olejku z drzewa herbacianego z 1 łyżką oliwy z oliwek. Nałóż miksturę na problematyczne partie skóry i przez kilka minut delikatnie masuj. Pozostaw na 10 minut, a następnie spłucz letnią wodą. Stosuj dwa razy dziennie.
4
aspiryna
Aspiryna

Aspiryna zmniejsza zaczerwienienie i stan zapalny, które towarzyszą wrastającym włoskom. Jej właściwości przeciwzapalne redukują opuchliznę i leczą zapalenie mieszków włosowych. Obecny w aspirynie kwas salicylowy usuwa martwe komórki naskórka, dzięki czemu włoski mogą przebić się ponad powierzchnię skóry.
UWAGA: Tego sposobu nie powinny stosować osoby o bardzo wrażliwej skórze.

Dwie tabletki aspiryny zalej 1 łyżeczką wody. Poczekaj, aż utworzy się pasta. Dodaj do niej 1 łyżeczkę miodu. Nałóż papkę na skórę i pozostaw na 10 minut. Następnie spłucz ją ciepłą wodą i delikatnie osusz skórę. Stosuj "maseczkę" 1-2 razy w tygodniu.
5
sól
Sól

Sól nie tylko doskonale złuszcza naskórek, ale również poprawia krążenie krwi, przyspiesza gojenie i zmniejsza opuchliznę.

Rozcieńcz 1 1/2 łyżeczki soli kuchennej w szklance letniej wody. Zanurz w roztworze płatek kosmetyczny i delikatnie przetrzyj nim chorobowo zmienioną skórę. Pozostaw roztwór na skórze przez kilka minut, a następnie spłucz wodą. Wykonuj zabieg dwa razy dziennie do czasu, aż wszystkie wrośnięte włoski wyjdą na zewnątrz.

UWAGA: Przerwij terapię, jeśli skóra zaczerwieni się lub zostanie podrażniona.
6
torebki po czarnej herbacie
Torebki po czarnej herbacie

Torebki po czarnej herbacie również pomagają rozwiązać problem wrastających włosków. Herbata zawiera kwas taninowy, który zmniejsza zaczerwienienie i stan zapalny, przynosząc ukojenie podrażnionej skórze.

Zwilż torebkę czarnej herbaty w ciepłej wodzie. Przez 2-3 minuty pocieraj nią zmienioną chorobowo skórę. Powtarzaj tę czynność kilka razy dziennie.
7
aloes
Aloes

Aloes to bardzo skuteczny domowy środek na wrastające włoski i zapalenie mieszków włosowych. Uwalnia od świądu i stanu zapalnego, jednocześnie nawilżając skórę i przyspieszając proces gojenia.

Wyciśnij żel z liścia aloesu i wetrzyj go w podrażnioną skórę. Pozostaw na około pół godziny, aż zaschnie na skórze, a następnie spłucz letnią wodą. Zabieg wykonuj 2-3 razy dziennie przez kilka dni.
8
miód
Miód

Miód ma właściwości antybakteryjne, dzięki czemu zapobiega zapaleniu mieszków włosowych w miejscach, gdzie doszło do wrastania włosków. Co więcej, głęboko nawilża on skórę zmniejszając opuchliznę i łagodząc stany zapalne.

Nałóż warstwę miodu bezpośrednio na podrażnioną skórę. Pozostaw na 10 minut, a następnie spłucz zimną wodą. Kurację rób 3-4 razy dziennie do czasu, aż problem ustąpi.
9
ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy ma właściwości przeciwzapalne i kojące podrażnioną skórę. Co więcej, zwalcza bakterie i grzyby znajdujące się na skórze, które zwiększają ryzyko wystąpienia infekcji.

Przetrzyj skórę wacikiem kosmetycznym nasączonym octem jabłkowym. Poczekaj, aż ocet zostanie zaabsorbowany przez skórę, a następnie spłucz ją letnią wodą. Wykonuj ten zabieg dwa razy dziennie.
10
ogórek
Ogórek

Przeciwzapalne i nawilżające właściwości ogórka sprawiają, że doskonale łagodzi on podrażnienia związane z wrastaniem włosków. Co więcej, ogórek zawiera witaminę C, która uwalnia od bólu i swędzenia towarzyszących tej dolegliwości.

Pokrój ogórek na plasterki i włóż na pół godziny do lodówki. Następnie delikatnie pocieraj nim zmienione partie skóry. Powtarzaj zabieg kilka razy dziennie przez kilka dni.

Pół ogórka zmiksuj na papkę. Dodaj 1/3 szklanki mleka. Całość schłodź przez kilka minut w lodówce. Zwilż czysty ręczniczek w tej miksturze i zrób z niego okład. Owiń nim podrażnioną skórę i pozostaw na kilka minut. Spłucz letnią wodą. Kurację stosuj 2 razy dziennie przez kilka dni – do czasu zauważenia poprawy.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

visenna
27.03.2017
jak można rozcieńczyć olejek w wodzi??????
elwirka27
19.05.2014
Jeśli chodzi o sól, to bardzo polecam mieszać ją z olejem lub oliwką - pół małego słoika soli + olej do pełna. Również dotknął mnie problem wrastających włosków i myślałam, że nic mi już nie pomoże. Zaczęłam przyrządzać peeling z soli i oleju, nakładałam go codziennie i szorstką gąbką ścierałam go z nóg. Fakt - trochę bolesne, ale po kilku dniach włoski przebiły się przez skórę! Poza tym zauważyłam, że nogi są mega gładkie - to przez olej. Polecam! :)
hasia
04.04.2014
peeling kawowy polecam
buziaczek
03.04.2014
rewelacja! :D coś niesamowitego, a już myślałam, że dla mnie nie ma ratunku i nie założę sukienki tej wiosny ;D