router TP-LINK

Jak skonfigurować router TP LINK?

mirek_18604 - specjalista Tipy.pl
W naszych domach znajduje się coraz więcej urządzeń korzystających z dostępu do Internetu. Laptopy, tablety, smartfony, drukarki WiFi, a nawet telewizory – aby można było w pełni wykorzystać ich możliwości, muszą mieć dostęp do Internetu. Z tego powodu w większości domów konieczne staje się zamontowanie routera w celu udostępnienia bezprzewodowego Internetu posiadanym urządzeniom. Jedną z najpopularniejszych firm produkujących sprzęt sieciowy jest obecnie TP-LINK. W tym artykule zajmę się zagadnieniem konfiguracji routera TP-LINK do rozdzielenia Internetu w domu. Konfiguracja zostanie przedstawiona na podstawie najtańszego i najpopularniejszego urządzenia firmy TP-LINK obecnego na rynku polskim – routera TP-LINK TL-WR740N.
1
skrętka, kabel sieciowy ethernet rj-45
Jeżeli Internet jest już uruchomiony na komputerze i chcemy go tylko rozdzielić należy wykonać następujące kroki:

Zasilacz dostarczony wraz z routerem włączamy do prądu i do gniazda zasilania w routerze. Należy wcisnąć większy czarny przycisk – powinny zapalić się niektóre diody na obudowie routera. Będą nam również potrzebne dwa kable internetowe (jeden z nich jest dołączony do routera, zaś drugi powinien być podpięty do naszego komputera). Kable te (zwane potocznie "skrętką") zakończone są charakterystyczną wtyczką widoczną na zdjęciu obok.
2
router TP-LINK - widok z tyłu
Kabel internetowy podłączony do komputera należy wpiąć do niebieskiego gniazda z tyłu routera. Jeden koniec kabla dostarczonego wraz z routerem wpinamy zaś do żółtego gniazda z numerem 1 w routerze, a drugi koniec podpinamy do komputera w miejsce odłączonego kabla internetowego.
3
konfiguracja routera tp-link - krok 3
Należy otworzyć przeglądarkę internetową (np. Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox itd.), w polu adresu wpisać 192.168.0.1 i nacisnąć klawisz enter. Powinno pojawić się okno z prośbą o podanie nazwy użytkownika i hasła. W obu polach należy wpisać „admin” i nacisnąć przycisk „OK.”
Powinniśmy zobaczyć stronę konfiguracyjną routera, z menu po lewej stronie należy kliknąć na opcję „Szybka konfiguracja” . Należy kliknąć przycisk „Dalej”.
4
konfiguracja routera tp-link - krok 4
Zaznaczmy opcję „Wykryj” i klikamy przycisk „Dalej”.
5
konfiguracja routera tp-link - krok 5
W większości przypadków zostanie wykryty typ połączenia „Dynamiczne IP” i zobaczymy okno widoczne na zrzucie obok. Zaznaczmy górną opcję jak na rysunku, naciskamy przycisk „Klonuj adres MAC” (adres MAC portu WAN i adres MAC twojego komputera powinny być takie same) i klikamy przycisk „Dalej”.
6
konfiguracja routera tp-link - krok 6
Następny ekran służy do konfiguracji sieci bezprzewodowej.
W polu „Nazwa sieci bezprzewodowej” kasujemy to co jest wpisane i wpisujemy swoją wymyśloną nazwę – pod taką nazwą będzie widoczna nasza sieć domowa – może to być imię, nazwa firmy lub cokolwiek, co przyjdzie nam do głowy.
W celu zabezpieczenia sieci przez nieautoryzowanym dostępem należy zaznaczyć opcję WPA/WPA2-Personal i w polu hasło wpisać hasło dostępu do sieci. Przy pierwszym podłączeniu danego urządzenia do sieci bezprzewodowej w naszym domu będzie konieczne podanie tego hasła (następnie zostanie ono zapamiętane w urządzeniu i nie będzie konieczności jego wpisywania). Hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zalecam użycie małych i dużych liter, cyfr oraz znaków specjalnych, co uczyni hasło maksymalnie trudnym do odgadnięcia.
7
konfiguracja routera tp-link - krok 7
Po naciśnięciu przycisku „Dalej” zobaczymy ostatnie okno trybu szybkiej konfiguracji.
Po naciśnięciu przycisku „Restart” router uruchomi się ponownie – należy poczekać aż strona sama się odświeży lub po około minucie odświeżyć ją samodzielnie.
Po restarcie urządzenie jest gotowe do działania – należy sprawdzić czy Internet działa – otworzyć dowolną stronę internetową.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

marek
04.04.2014
już myślałem, że będę musiał lecieć do specjalisty...
maciek
03.04.2014
Już myślałem, że będę musiał prosić kogoś o pomoc, a tutaj proszę. Dzięki :)