awaria samochodu

Jak naprawić zerwany gwint w głowicy?
pawel - specjalista Tipy.pl

3
Sposób III - wkręcenie tulei

Tuleja z nowym gwintem jest zdecydowanie najlepszym i najtrwalszym rozwiązaniem. Są dwa rodzaje rozwiązań "tulejowych" w naszym przypadku:
  • tuleja wkręcona, dystansowa
  • tuleja zwykła

Tuleja dystansowa cechuje się tym, że nie wymaga ona rozwiercania otworu w głowicy. Jest ona wkręcona na stary gwint po świecy, ale posiada np. inny skok gwintu lub jest stożkowa, tak, że po wkręceniu w aluminiową głowicę trzyma się mocno i pewnie. Tuleja ta wystaje z głowicy, a w jej przedłużeniu jest gwint na świecę M14x1,25. Świecę wkręca się w tę głowicę. Takie rozwiązanie można z powodzeniem nazwać profesjonalną tymczasową naprawą. Tymczasową, ponieważ powoduje, że świeca wkręcona jest wyżej w komorze spalania i może niekiedy znacznie wpływać na kulturę pracy silnika. Zmienia się kompresja oraz miejsce zapłonu mieszanki i ma to swoje reperkusje w procesie spalania mieszanki. Na takiej tulei można jeździć, ale to już nie jest to samo.

Tuleja zwykła jest wprasowywana lub wkręcana w głowicę, z tą różnicą od wcześniejszej, że nie wystaje ona z głowicy. Otwór w głowicy jest nawiercany do odpowiednich rozmiarów, a następnie w otwór ten jest wprasowana tuleja, posiadająca wewnątrz odpowiedni dla świecy gwint. Tuleję taką powinno wykonywać się z brązu, ponieważ najlepiej współpracuje on z aluminiowym stopem, z którego wykonane są głowice. Tuleja ta nie wpływa na kulturę pracy silnika i jest rozwiązaniem najlepszym i najtrwalszym.
4
Sposób IV - komplet naprawczy

Istnieje jeszcze jeden sposób naprawy zerwanego gwintu w głowicy, pośredni pomiędzy tulejami i klejeniem. W sprzedaży są dostępne komplety do naprawy gwintów. Elementy naprawcze do tych gwintów wyglądają jak sprężynki, które wkręca się w otwór z zerwanym gwintem. Wygląda to jak wkręcanie w otwór samego gwintu, który pozwoli na wkręcenie świecy. Takie rozwiązanie jest rozwiązaniem najlepszym do wykonania w warunkach domowych, nie wymaga specjalnego sprzętu, a nowy gwint jest zdecydowanie trwalszy od gwintu zrobionego z kleju.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane