Jak zrobić zakładkę do książki z zawieszką?

prozaczek - specjalista Tipy.pl
Dziś coś dla moli książkowych i miłośników stylu retro. Oryginalne zakładki z zawieszką nie tylko spełnią swoją podstawową funkcję, ale będą również wspaniale się prezentować na regale z literaturą. Można nawet rzec, że są one czymś w rodzaju biżuterii dla naszych ukochanych książek. Wbrew pozorom robi się je dość łatwo, wystarczy tylko odrobina czasu i cierpliwości.
P

żywica szkląca dwuskładnikowa, małe plastikowe naczynie oraz jednorazowy nóż plastikowy (do zamieszania), bazy - zawieszki ozdobne okrągłe, obrazki z czasopism lub kupione w sklepie z akcesoriami do decoupage (wydrukowane na drukarce atramentowej mogą się rozmazać), klej papierniczy, sznurek sutasz, zapalniczka, nożyczki i ołówek

1
Przytnij papierowe obrazki do wymiarów bazy do zawieszek.
2
Nanieś na bazę do zawieszki cienką warstwę kleju papierniczego. Zwróć uwagę na to, czy klej znajduje się na całej powierzchni przeznaczonej do naklejenia obrazka. Następnie przyklej obrazek i pozostaw go do wyschnięcia. Jeśli robisz więcej zawieszek, postąp analogicznie w przypadku wszystkich baz do zawieszek.
3
Odetnij końcówki tubek ze składnikami żywicy szklącej.
4
Wyciśnij w równych proporcjach oba składniki do plastikowego naczynka.
5
Zmieszaj ze sobą oba składniki plastikowym nożem lub szpatułką. Mieszanie powinno trwać ok. 1 minutę, aby składniki dobrze się połączyły.
6
Nanieś odrobinę żywicy na obrazek przyklejony do pierwszej zawieszki.
7
Rozprowadź żywicę dokładnie po powierzchni obrazka. Najlepiej zrobić to obracając zawieszkę w dłoni, dzięki temu żywica dotrze do wszystkich miejsc, łącznie z brzegami obrazka. Kiedy to nastąpi, połóż zawieszkę na płaskim blacie i pozostaw do wyschnięcia na 6-12 godzin.
8
Gdy żywica wyschnie dokładnie, możesz zabrać się za wykonywanie dalszych czynności. Dla każdej zawieszki przygotuj ok. 35 cm sznurka sutasz. Przeciągnij go przez zawleczkę zawieszki...
9
… zrób węzeł taki jak na zdjęciu obok (pamiętaj, by zrobić go przy jednym końcu sznurka)...
10
...i zwiąż go najsilniej jak możesz.
11
Przytnij krótszy koniec sznurka tuż przy supełku i zabezpiecz jego brzeg opalając go zapalniczką.
12
Opal też drugi koniec sznurka - w ten sposób zabezpieczysz go przed strzępieniem.
13
I to wszystko. Teraz wystarczy tylko umieścić oryginalne zakładki w książkach.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

kwiaty w wosku
wałek dekoracyjny
Świąteczne podkładki

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Karmelina
07.04.2014
Piękne... kocham czytać i mam (gdzieś, ale nie wiem gdzie) mnóstwo papierowych zakładek, spróbuję waszej propozycji, takiej zakładki na pewno nie zgubię :)