10 przepisów z orzechami włoskimi
Amarant - specjalista Tipy.pl

Orzechy włoskie są produktem, którego smak wspaniale uzupełnia szereg innych smaków, co oznacza, że można je jeść praktycznie ze wszystkim. Oprócz tego, że są one uniwersalne, to są również zdrowe, gdyż zawierają mnóstwo kwasów tłuszczowych, minerałów (w tym potas, magnez, żelazo, wapń, mangan, selen, cynk i miedź) oraz białka (jedna porcja orzechów włoskich zawiera więcej białka niż jedno jajko!). Dodatkowym plusem jest fakt, że są łatwo dostępne i tanie. Orzechy włoskie zawierają najwięcej antyutleniaczy spośród wszystkich innych orzechów. Badania dowodzą, że jedzenie 55 g orzechów włoskich dziennie zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi. Z tych właśnie powodów powinniśmy je jak najczęściej dodawać do przygotowanych potraw i jeść zawsze, kiedy nadarzy się tylko taka okazja.
1
Energetyczne śniadanie

Orzechy włoskie nie zawierają tłuszczy trans ani cholesterolu. Aby zrobić pyszny i pożywny koktajl na śniadanie włóż do naczynia banana, jogurt naturalny, garść orzechów i odrobinę miodu i zmiksuj na gładką masę. Orzechy możesz dodać również do miseczki pełnoziarnistych płatków lub owsianki.
2
Pyszne smarowidło

Rozsyp na blasze do pieczenia szklankę orzechów włoskich i włóż do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na około minutę. Następnie przesyp orzechy do naczynia od blendera, dodaj ząbek czosnku, puszkę odcedzonej z zalewy ciecierzycy (z puszki), sok z 1 cytryny oraz pieprz i sól do smaku. Całość zmiksuj na gładkie smarowidło.
3
Kremowy dip

Dip ten jest wspaniały dla twojego serca oraz układu krążenia. Zmiksuj za pomocą blendera lub robota kuchennego soję warzywną, orzechy włoskie, natkę pietruszki, jeden ząbek czosnku i jogurt naturalny.
Dip ten jest bogaty w kwas α-linolenowy, który zwiększa elastyczność tętnic i poprawia krążenie krwi. Orzechy włoskie mogą przyczynić się do spadku cholesterolu i zmniejszyć ryzyko chorób serca.
4
Sałatka na lunch

Wymieszaj tuńczyka z puszki z dojrzałym awokado, drobno pokrojonym jabłkiem i posiekanym selerem naciowym. Całość skrop świeżym sokiem z limonki oraz posyp prażonymi orzechami włoskimi.
5
Sałatka na deser

Wymieszaj pokrojonego w kostkę arbuza z jagodami, papryką czerwoną i orzechami, skrop sosem winegret i podawaj na pierzynce roszponki.
6
Pizza

Pełnoziarniste ciasto na pizzę spryskaj oliwą, nałóż sos pomidorowy, czerwoną cebulę, paprykę, kilka oliwek oraz tarty żółty ser. Posyp z wierzchu orzechami i piecz przez około 17 minut.
Orzechy są bogate w witaminę B i E. Ponadto są bardziej skuteczne w zapobieganiu złemu wpływowi na nasze zdrowie żywności o wysokiej zawartości tłuszczu niż oliwa z oliwek.
7
Domowe masło

Orzechy włoskie włóż do blendera lub robota kuchennego i miksuj na gładką masę. Jeśli chcesz to dodaj do smaku miód lub cynamon.
8
Sałatka z makaronem

Wymieszaj makaron pełnoziarnisty z pokruszonym serem kozim, suszonymi pomidorami, orzechami włoskimi oraz roszponką.
9
Zrób własne pesto

Medycyna naturalna utrzymuje, że orzechy wzmacniają nerki i wątrobę, łagodzą astmę oraz nawilżają nerki i jelita. Aby zrobić pesto zmiksuj na gładką masę bazylię, orzechy, odrobinę oliwy oraz ząbek czosnku. Podawaj z makaronem lub kanapkami.
10
Szybka przekąska

Pokrój jabłko na ćwiartki, skrop sokiem z cytryny, cynamonem, wanilią i posyp rodzynkami. Przykryj i włóż do mikrofalówki. Po wyciągnięciu posyp pokruszonymi orzechami włoskimi.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

alinka_g
07.04.2014
sałatka z orzechami to jest to :) polecam do jogurtów :)