zakup samochodu w Anglii

Jak kupić samochód w Anglii?

BiznesBiznes - specjalista Tipy.pl
Chcesz kupić używany samochód w Anglii? Nie wiesz jak to zrobić i jakich musisz dopełnić formalności? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci dokonać zakupu samochodu w Anglii.
1
Dokładnie sprawdź ceny samochodów. W Anglii ceny samochodów są porównywalne jak w Polsce, więc przelicz wszystko dwa razy zanim zdecydujesz się na kupno angielskiego auta.
2
Zastanów się gdzie chcesz kupić auto. Możesz je kupić od prywatnego właściciela, od dilera lub także w salonie samochodowym, gdzie obok nowych samochodów są również używane. Najkorzystniejszy finansowo będzie zakup u prywatnego właściciela, jednak u dilera możesz oczekiwać przynajmniej kilkumiesięcznej gwarancji na wybrany pojazd. W salonach natomiast znajdziesz auta, które nie mają więcej niż 5 lat i posiadają jeszcze pełną gwarancję producenta oraz całą historię serwisowania - masz więc pewność, co kupujesz.
3
Kupując samochód sprawdź jak długo ważny jest jego przegląd. Nigdy nie kupuj samochodu, który ma już nieważny przegląd techniczny.
4
Przed zakupem sprawdź stan techniczny pojazdu. Większość komisów samochodowych oferuje taką usługę gratis. Jeżeli zależy ci na dokładniejszym przeglądzie możesz go również zrobić w komisie, ale już odpłatnie. Cena takiego przeglądu zależy od pojemności silnika.
5
Ubezpieczenie samochodu musisz wykupić zaraz po kupieniu auta. Nawet, jeżeli stare ubezpieczenie jest jeszcze ważne musisz kupić nowe, gdyż zgodnie z angielskim prawem stare ubezpieczenie traci ważność wraz ze zmianą właściciela.
6
Podatek drogowy podobnie jak przegląd samochodu przechodzi na ciebie ze starego właściciela, musisz się, więc dowiedzieć, kiedy upływa termin jego zapłaty.
7
Zaraz po zakupieniu samochodu musisz powiadomić brytyjski urząd komunikacji (DVLA). Dowód rejestracji pojazdu musisz przeciąć na dwie części. Część podpisaną przez ciebie i poprzedniego właściciela samochodu musisz wysłać do DVLA, natomiast drugą część zostawiasz dla siebie. Na nowy dokument musisz poczekać nawet do 6 tygodni. Jeżeli kupujesz samochód u dilera lub w salonie wszelkie formalności oni załatwią za ciebie, ty musisz tylko poczekać na nowy dowód rejestracyjny.
8
Jeżeli chcesz angielski samochód przywieźć do Polski musisz go ponownie zarejestrować w kraju, a do angielskiego urzędu komunikacji wysłać część angielskiego dowodu rejestracyjnego, które mówi o tym, że samochód został na stałe wywieziony z Anglii.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

licznik samochodu
kupno samochodu
samochód w trakcie powodzi

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Czytacz
27.11.2010
chcę sprowadzić do polski samochód. Nie do końca wiem jak sie to ma z tym V5C, czy ja to wypełniam czy lepiej zeby to srobił poprzedni wlaściciel? Czytałem trochę też na tema ubezpieczenia na stronie: http://www.ubezpieczenie-samochodu-w-anglii.co.uk/ ale nie potrafię znaleźć informacji jak tanio ubezpieczyć somochód na czas przejazdu do Polski. A może lepiej laweta?