8 rzeczy, których nie należy wkładać do mikrofalówki

Amarant - specjalista Tipy.pl
1 z 9
Może ci się wydawać, że wiesz wszystko o mikrofalówkach, ale to nie jest prawda. Mikrofalówka potrafi szybko i mocno podgrzewać jedzenie, jednak potrafi być również niebezpieczna. Niektóre produkty mogą w niej wybuchnąć, zapalić się czy roztopić, zaś resztki jedzenia obklejające jej wnętrze będą tak trudne do usunięcia, że szybciej dorobisz się nowej mikrofalówki niż doczyścisz starą.
1
Owoce

Wkładanie owoców do mikrofalówki nigdy nie jest dobrym pomysłem. Przykładowo, winogrona wybuchną zaś rodzynki tak poobklejają ścianki mikrofali, że nie uda ci się już jej nigdy doczyścić.
2
Ostra papryczka

Ostra papryczka w szczególności suszona, jest bardzo niewdzięcznym warzywem do podgrzewania w mikrofalówce. Kapsaicyna, składnik, który odpowiada za ostrość papryczki paruje pod wpływem mikrofal a po otwarciu drzwiczek trafia prosto do naszych oczu, błon śluzowych nosa i gardła. Jest bardzo nieprzyjemne doświadczenie, którego lepiej jest unikać.
3
Jajka

Jajka można ugotować na twardo w mikrofalówce czy nawet zrobić z nich jajecznicę, jednak należy to robić w odpowiedni sposób. Jeśli włożysz zwykłe, surowe czy nawet ugotowane na twardo jajko do mikrofali, to jego środek zrobi się bardzo gorący, para nie będzie miała ujścia i jajko eksploduje. W ten sposób będziesz mieć zapewnione zajęcie na kilka godzin polegające na zeskrobywaniu żółtka i jajka z wnętrza urządzenia.
4
Metal

Mam nadzieję, że każdy jest świadom tego, że metalu nie należy absolutnie wkładać do mikrofalówki. Nawet jego mała ilość może spowodować wywołanie na jego powierzchni prądów wirowych, iskrzenia i zapalenia podgrzewanego produktu. To samo dotyczy folii aluminiowej, która szybko stanie w ogniu.
5
Woda

Nie próbuj zagotować wody w kubku w mikrofalówce. Woda stanie się bardzo gorąca, będzie nawet przekraczać temperaturę 100 stopni, jednak fizycznie, nie będzie się gotować i nie będzie bulgotać, gdyż będzie ogrzewana w całej objętości. Po wyciągnięciu jej i wrzuceniu do środka czegokolwiek, chociażby torebki herbaty wybuchnie oblewając wszystko dookoła, łącznie z twoją twarzą. Jeśli koniecznie chcesz podgrzać wodę, włóż do niej słomkę czy cokolwiek innego a zagotuje się tak jak zazwyczaj.
6
Chleb

Jeśli włożysz chleb do mikrofalówki, to mikrofalówce nic się złego nie stanie, ale chlebowi owszem. Już po około 10 sekundach, wilgoć z chleba odparuje co sprawi, że pieczywo będzie twarde i czerstwe. Jeśli chcesz odświeżyć chleb lepszym pomysłem jest włożenie go na kilka minut do piekarnika.
7
Plastik

Niektóre plastiki można podgrzewać w mikrofalówce zaś inne nie są do tego dostosowane. Jeśli plastik lub folia nie jest przeznaczona do używania w mikrofalówce, wówczas się po prostu roztopi a ty nigdy się jej nie doczyścisz.
8
Gąbki 

Prawdą jest, że po włożeniu gąbki na 30 sekund do mikrofalówki zginą wszystkie żyjące w niej bakterie, jednak jest jeden minus. Jaki? Smród, który opanuje twoją kuchnię będzie tak duży i trudny do wywietrzenia, że zdecydowanie lepiej kupić nową gąbkę.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

arbuz
owoce
Sok z suszonych śliwek właściwości

Podobne porady

Komentarze (22)

* Pola wymagane

Zuziaduzia
29.03.2017
Dowiedzione naukowo , mikrofalówek w ogóle nie można używać - mikrofale zmieniają strukturę wody tak , że organizm wewnętrznie szaleje i nie rozpoznaje tego płynu , więc nie tworzy z niego krwi , ani go nie przyswaja.
Andy
01.03.2017
Co do owoców to włożenie na 15 sekund cytryny do mikrofali spowoduje, że jej skórka zmięknie i da się z niej wycisnąć więcej soku.
Trader
29.03.2016
Jedzenie jest "martwe" po włozeniu do mikrofalówki, o ile wiekszosc przetworzonego "jedzenia" i tak jest martwe to w zasadzie nic mu juz nie zaszkodzi. Wiadomo ze mikrofalówka niszczy w pył wszystkie enzymy i witaminy zostaja tylko minerały - te same jakie zostaną ze spalenia tej zywnosci na popiół.
rozweselony
29.12.2015
Porady a'la Ferdek Kiepski. Nawet kopiuj wklej trzeba umieć !!!!
Discordia
28.07.2014
Co za "zdolniacha" to pisal? Od lat uzywam mikrofalowki, gotuje w niej wode (bez slomek), podgrzewam chleb, dezynfekuje gabki i zaden z tych "wypadkow" mnie nigdy nie dotyczyl. Zeby tak przegrzac wode trzeba ja grzac bite 10 minut. Kto tyle gotuje wode w mikrofali?
Kasia
28.07.2014
bardzo często "odgrzewam" sobie kawę w mikrofali, i zawsze bulgocze. wiec nie wiem jak z ta woda.
iza
28.07.2014
no jakoś nie wpadłabym, żeby wkładać owoce do mikrofali
nik
28.07.2014
a jakby włożyć do mikrofalówki mniejszą mikrofalówkę i włączyć ją jako pierwszą to która wygra?
Marek
28.07.2014
Poradnik dla idiotów
DiDi
28.07.2014
Nie godzin, tylko minut. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd, bo w środku mikrofali jest emalia z której bardzo łatwo wszystko schodzi.