8 rzeczy, których nie należy wkładać do mikrofalówki

Amarant - specjalista Tipy.pl
1 z 9
Może ci się wydawać, że wiesz wszystko o mikrofalówkach, ale to nie jest prawda. Mikrofalówka potrafi szybko i mocno podgrzewać jedzenie, jednak potrafi być również niebezpieczna. Niektóre produkty mogą w niej wybuchnąć, zapalić się czy roztopić, zaś resztki jedzenia obklejające jej wnętrze będą tak trudne do usunięcia, że szybciej dorobisz się nowej mikrofalówki niż doczyścisz starą.
1
Owoce

Wkładanie owoców do mikrofalówki nigdy nie jest dobrym pomysłem. Przykładowo, winogrona wybuchną zaś rodzynki tak poobklejają ścianki mikrofali, że nie uda ci się już jej nigdy doczyścić.
2
Ostra papryczka

Ostra papryczka w szczególności suszona, jest bardzo niewdzięcznym warzywem do podgrzewania w mikrofalówce. Kapsaicyna, składnik, który odpowiada za ostrość papryczki paruje pod wpływem mikrofal a po otwarciu drzwiczek trafia prosto do naszych oczu, błon śluzowych nosa i gardła. Jest bardzo nieprzyjemne doświadczenie, którego lepiej jest unikać.
3
Jajka

Jajka można ugotować na twardo w mikrofalówce czy nawet zrobić z nich jajecznicę, jednak należy to robić w odpowiedni sposób. Jeśli włożysz zwykłe, surowe czy nawet ugotowane na twardo jajko do mikrofali, to jego środek zrobi się bardzo gorący, para nie będzie miała ujścia i jajko eksploduje. W ten sposób będziesz mieć zapewnione zajęcie na kilka godzin polegające na zeskrobywaniu żółtka i jajka z wnętrza urządzenia.
4
Metal

Mam nadzieję, że każdy jest świadom tego, że metalu nie należy absolutnie wkładać do mikrofalówki. Nawet jego mała ilość może spowodować wywołanie na jego powierzchni prądów wirowych, iskrzenia i zapalenia podgrzewanego produktu. To samo dotyczy folii aluminiowej, która szybko stanie w ogniu.
5
Woda

Nie próbuj zagotować wody w kubku w mikrofalówce. Woda stanie się bardzo gorąca, będzie nawet przekraczać temperaturę 100 stopni, jednak fizycznie, nie będzie się gotować i nie będzie bulgotać, gdyż będzie ogrzewana w całej objętości. Po wyciągnięciu jej i wrzuceniu do środka czegokolwiek, chociażby torebki herbaty wybuchnie oblewając wszystko dookoła, łącznie z twoją twarzą. Jeśli koniecznie chcesz podgrzać wodę, włóż do niej słomkę czy cokolwiek innego a zagotuje się tak jak zazwyczaj.
6
Chleb

Jeśli włożysz chleb do mikrofalówki, to mikrofalówce nic się złego nie stanie, ale chlebowi owszem. Już po około 10 sekundach, wilgoć z chleba odparuje co sprawi, że pieczywo będzie twarde i czerstwe. Jeśli chcesz odświeżyć chleb lepszym pomysłem jest włożenie go na kilka minut do piekarnika.
7
Plastik

Niektóre plastiki można podgrzewać w mikrofalówce zaś inne nie są do tego dostosowane. Jeśli plastik lub folia nie jest przeznaczona do używania w mikrofalówce, wówczas się po prostu roztopi a ty nigdy się jej nie doczyścisz.
8
Gąbki 

Prawdą jest, że po włożeniu gąbki na 30 sekund do mikrofalówki zginą wszystkie żyjące w niej bakterie, jednak jest jeden minus. Jaki? Smród, który opanuje twoją kuchnię będzie tak duży i trudny do wywietrzenia, że zdecydowanie lepiej kupić nową gąbkę.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (25)

* Pola wymagane

Mat
Dzisiaj 12:05
Mikrofalówki powinny zniknąć z każdego domu. Fale emitowane przez mikrofalówki niszczą żywność, wyjaławiają ją i czynią niezdatną do spożycia. Ten wynalazek powinien być już dawno wycofany z rynku jako niebezpieczny dla zdrowia.
Ania
Dzisiaj 18:38
Gąbkę wrzucam do rondelka, dolewam wody, płynu do mycia i gotuję na niskiej mocy/ małym gazie. Potem rondelek myję tą wodą, a gąbkę płuczę.
Edzio spawacz
Dzisiaj 11:48
Raz przed czyszczeniem mikrofali wstawiłem szklankę z octem i go podgrzałem. Jak już stygł, to coś jakby rozbryzgało ten ocet w mikrofali.
Zuziaduzia
Dzisiaj 15:45
Dowiedzione naukowo , mikrofalówek w ogóle nie można używać - mikrofale zmieniają strukturę wody tak , że organizm wewnętrznie szaleje i nie rozpoznaje tego płynu , więc nie tworzy z niego krwi , ani go nie przyswaja.
Andy
Dzisiaj 10:09
Co do owoców to włożenie na 15 sekund cytryny do mikrofali spowoduje, że jej skórka zmięknie i da się z niej wycisnąć więcej soku.
Trader
Dzisiaj 09:58
Jedzenie jest "martwe" po włozeniu do mikrofalówki, o ile wiekszosc przetworzonego "jedzenia" i tak jest martwe to w zasadzie nic mu juz nie zaszkodzi. Wiadomo ze mikrofalówka niszczy w pył wszystkie enzymy i witaminy zostaja tylko minerały - te same jakie zostaną ze spalenia tej zywnosci na popiół.
rozweselony
Dzisiaj 15:57
Porady a'la Ferdek Kiepski. Nawet kopiuj wklej trzeba umieć !!!!
Discordia
Dzisiaj 08:08
Co za "zdolniacha" to pisal? Od lat uzywam mikrofalowki, gotuje w niej wode (bez slomek), podgrzewam chleb, dezynfekuje gabki i zaden z tych "wypadkow" mnie nigdy nie dotyczyl. Zeby tak przegrzac wode trzeba ja grzac bite 10 minut. Kto tyle gotuje wode w mikrofali?
Kasia
Dzisiaj 08:08
bardzo często "odgrzewam" sobie kawę w mikrofali, i zawsze bulgocze. wiec nie wiem jak z ta woda.
iza
Dzisiaj 08:08
no jakoś nie wpadłabym, żeby wkładać owoce do mikrofali