drewniana ławka ogrodowa

Czy warto kupić drewniane meble ogrodowe?

dorothea - specjalista Tipy.pl
Drewniane meble na terenie naszego ogrodu czy patio prezentują się niezwykle elegancko i efektownie. Niezwykle ważne jest też to, że są one wytrzymałe i długowieczne. Niestety, jeśli nie są odpowiednio zabezpieczone, mogą one dość łatwo ulec nieodwracalnemu uszkodzeniu.
1
Naturalne kolory drewna wspaniale współgrają z zielenią ogrodu i pięknie prezentują się na tle krzewów, kwiatów czy drzew. Ludzie bardzo często decydują się na meble ogrodowe wykonane z drewna, ponieważ mają nadzieję, że będą one trwałe, niezawodne, wytrzymałe oraz stabilne. I tak rzeczywiście będzie, pod warunkiem, że będziemy o nie należycie dbać. Gdy tak nie będzie, bardzo szybko stracą one swój atrakcyjny wygląd i będą wyglądać na zniszczone i zużyte.
2
drewniane meble ogrodowe
Pamiętajmy, że meble te są dość drogie, jeżeli więc nie będziemy w stanie odpowiednio o nie dbać, mogą być to niestety pieniądze wyrzucone w błoto. Drewno wymaga pielęgnacji oraz konserwacji. Co jakiś czas trzeba sprawdzać, czy np. śruby, które łączą poszczególne elementy, są należycie dokręcone. Poza tym dwa razy w roku musimy przeprowadzić zabieg olejowania mebli.
3
Po zakończeniu sezonu letniego nie możemy ich przechowywać w byle jakich warunkach. Najlepiej do tego nadaje się np. garaż czy strych, gdzie panuje odpowiednia temperatura. W pomieszczeniu nie może być za ciepło, musi być ono poza tym suche, ale jednocześnie przewiewne. W przypadku, gdy umieścimy mebel w wilgotnym wnętrzu, musimy liczyć się z tym, że może on zacząć gnić lub pokrywać się grzybem. Jeżeli znów w pomieszczeniu jest zbyt sucho, sprzęty mogą przeschnąć. To kolejny dowód na to, że produkty wykonane z tego surowca są niezwykle wymagające.
4
zestaw drewnianych mebli ogrodowych
Jedną z ich głównych wad jest to, że są ciężkie, więc jedna osoba może mieć trudność z przeniesieniem mebla o większych gabarytach. Z drugiej strony cecha ta może być odebrana jako zaleta – plastikowe meble bardzo łatwo zostaną przewrócone przez silniejszy podmuch wiatru, drewnianym sprzętom takie coś już tam bardzo nie grozi. Mniejsze jest również ryzyko wywrócenia się krzesła czy stołu przy jego potrąceniu. Oczywiście zależy to też od podłoża, na którym postawiliśmy mebel.
5
Zadbane drewniane meble na pewno wyglądają elegancko, gustownie i są ozdobą ogrodu. Zakup takich sprzętów to dobra inwestycja na lata, pod warunkiem, że jesteśmy w stanie poświęcić odpowiednio dużo czasu i wysiłku na dbanie o nie. Jeżeli zdajemy sobie sprawę z tych wszystkich spraw i będziemy się stosować do zaleceń związanych z ich pielęgnacją i konserwacją, drewniane meble pozostaną piękne i niezawodne przez długi okres czasu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Karmnik dla ptaków
Bujak
Patera z doniczki

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Carmen
17.04.2014
Drewniane meble ogrodowe pięknie się prezentują, bardzo chciałabym takie mieć.
fredka
15.04.2014
Ja jestem zadowolona ze swoich mebli ogrodowych :) wbrew pozorom są bardzo wytrzymałe i ładnie się prezentują :)